Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Wel of niet Blueone 95 tanken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2013 om 19:52 #17260164
Heb vandaag maar eens bij onze nieuwe tankstadion getankt en zag daar dat ze Blueone 95 hebben.
Nu is dit vanaf bouwjaar 2001.
Het is milieubewust,betere prestaties bij laag verbruik en het is 2 cent goedkoper dan euro 95.
Iemand al geprobeerd en is dat goed voor een motor blok die 2 jaar geleden gereviseerd is.Dirkjan
22 augustus 2013 om 20:15 #18169069vind het wel leuk, dit is vanaf bouwjaar 2001, nieuwe APK regels gebruiken ze als motor toewijzing.
nu mag je dit al niet tanken met de 2.2 16V motoren..
of het beter is, zal je zelf moeten ondervinden.
Ik ga het niet proberen daar ik weet dat mijn torretje wel heel blijft op normale 95 – 98 -101 – 108 octaan
Willem
22 augustus 2013 om 20:38 #18169070Nou Willem dat dacht ik dus ook.
Die pomp houder wist het ook niet zo zeker of het wel goed is.
Ik tank maar gewoon euro95.
Wil m’n blok niet nog eens reviseren. ;)Dirkjan
23 augustus 2013 om 07:09 #18169071Er wordt 15% ethanol toegevoegd aan Blue One 95.
Dus eigenlijk is het E15.Nu kan je met alle Opel motoren, behalve de 2.2’s, al E10 tanken, dus zou het moeten kunnen.
Dit kan je checken op: http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/ .23 augustus 2013 om 08:10 #18169072@Corsa_GSi wrote:
Er wordt 15% ethanol toegevoegd aan Blue One 95.
Dus eigenlijk is het E15.Nu kan je met alle Opel motoren, behalve de 2.2’s, al E10 tanken, dus zou het moeten kunnen.
Dit kan je checken op: http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/ .Let op e15 kan ZEER ENSTIGE SCHADE toe brengen!!!!!!!!!!!
Dat komt omdat het “natte” ethanol is. oftewel hierbij is het water mindergoed eruit gehaald.
Dit kan alleen door auto’s getankt worden die ook op e85 kunnen lopen.E10 is ongevaarlijk (de 2,2 uitgesloten) omdat dat droge ethanol is.
23 augustus 2013 om 08:22 #18169073Mijn Baleno uit ’96 heeft inmiddels al duizenden kilometers gemaakt op de Blue one 95 :thumbup
23 augustus 2013 om 13:51 #18169074Mja als ik de rekening moet maken ga ik geen 2 cent per liter besparen om daarna een kostprijs van €1000+ te krijgen wegens kapotte motor omdat ik goedkoop heb getankt… :jerry
23 augustus 2013 om 14:53 #18169075Eigenlijk kunnen alle opel volledig alluminium blokken hier slecht tegen. Dus de Z22SE, Z20NET enz. dus de 2.2 nieuwe 2.0 turbo en de direct ingespote motoren van opel.
24 augustus 2013 om 17:34 #18169076Mijn Astra f uit 1998 met een x16szr loopt ook al paar duizend km op de blue one 95 zonder problemen
26 augustus 2013 om 17:05 #18169077Als ie op gewone 95 goed loopt, waarom veranderen? Niemand rijdt auto om het milieu te sparen… Daarnaast vraag ik me af of je met 2 cent per liter nou echt een verbetering merkt. Zuiniger wordt ‘t met troep meestal niet. Ken iemand die E10 tankt met z’n Vectra. De besparing van een lagere brandstofprijs maakt ie ruimschoots goed met een flink toegenomen verbruik. Netto effect (buiten eventuele motorschade) is daarbij al nul.
29 augustus 2013 om 22:07 #18169078gaat zelfs meer verbruiken…
Tank Shell FuelSave (Cheap-ass dus) Diesel voor 1,35 de liter
Willem
30 augustus 2013 om 01:38 #18169079Hier in de buurt is het ook te koop, maar ik heb de afgelopen 2 keer getankt voor 167,9 (Euro95) bij de Shell.
Waag mijn ouwe trouwe C18NZ niet aan de alcohol, want dat maakt meer kapot dan je lief is!30 augustus 2013 om 15:03 #18169080101 of 108 dat moet in duitsland zijn?
op 108 moet wel het lekkerste lopen, daar heb je geen octaan booster meer nodig
30 augustus 2013 om 18:33 #18169081Klopt Duitsland inderdaad..
Willem
31 augustus 2013 om 08:11 #18169082108 in duitsland voor de prijs van 95 hier, waarom worden we hier zo gen..id????
31 augustus 2013 om 09:36 #18169083Merkte in een Corsa D Z14XEP geen verschil in verbruik of kracht tussen gewone euro95 of E10.
Dus heb als ik in DLD ben dan mik daar gewoon E10 in.31 augustus 2013 om 12:40 #18169084@Corsa_GSi wrote:
Merkte in een Corsa D Z14XEP geen verschil in verbruik of kracht tussen gewone euro95 of E10.
Dus heb als ik in DLD ben dan mik daar gewoon E10 in.Blueone is geen E10 maar Eh15. Zie mijn eerdere bericht wat het verschil is.
31 augustus 2013 om 13:04 #18169085Mijn volgende uitspraak komt van Adam Opel A.G:
Het is geen probleem om Blue One te tanken met een Opel, mits het geen 2.2 motor betreft (zoals o.a. Willem al aangaf). Mochten er problemen ontstaan, en de auto is in onderhoud bij Opel of een erkend service bedrijf, dan worden deze opgelost.
Ik ga er stiekem van uit dat er weinig problemen zullen ontstaan.
Dan nu mijn eigen ervaring:
Met mijn Vectra B uit 1999 (facelift model), heb ik geen goede ervaring met Blue One. Deze slechte ervaring beperkt zich echter tot het verbruik. De auto zou zuiniger moeten lopen, maar ik kan jullie vertellen dat dit niet waar is. Het verbruik neemt juist toe. Van 1:17 naar ongeveer 1:12!Ondanks het prijsverschil tank ik het niet meer. Aan het eind van de rit bespaar je juist geld door iets duurdere benzine te tanken omdat je daar zuiniger mee kunt rijden…
Dat je motor er van kapot zou kunnen gaan of iets dergelijks, ik weet het niet. Ik denk (tenzij het tegendeel bewezen wordt) dat het borrelpraat is.
31 augustus 2013 om 17:42 #181690861:17 dat is een heel mooi verbruik, dat haal ik met de 1.6 16v met euro 98 geen eens.
95 is ongeveer 1:12,5 98 is ongeveer 1:14.
31 augustus 2013 om 17:46 #18169087Ben al blij dat ik 1:10 haal met mijn 2 liter :jerry
31 augustus 2013 om 18:02 #18169088Seth
dat is met 95 en een stevige rijstijl zeker??
zelfs de v6 2.6 Omega haalt dat namelijk haha!
31 augustus 2013 om 18:13 #18169089Met 98 en een straknormale rijstijl (al staat alles wel te branden en te bonken binnenin) :D
Uit mijn vorige Omega B1 2.0 DTi SW had ik een verbruik van 1:20 wat ik extreem weinig vond maar wel aangenaam! Dan is dit wel effe slikke :jerry31 augustus 2013 om 18:17 #18169090Zat je filmpje te kijken, geluidsinstallatie is ook niet mis.
Doe jij alles zelf aan de Vectra?
b1 Omega het mooiste model omega! 1 op 20 met een Omega.
31 augustus 2013 om 18:38 #18169091Ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen ook moet je veel zelf eerst proberen voor je weet of je het kan/ligt of niet.
Mijn interieur en mijn kofferbak heb ik wel zelf gedaan, koplampen en achterlichten vervangen kan normaal gezien iedereen en bumpers/uitlaat monteren ook maar het pasklaar/spuitklaar maken van carrosserie en uitlaat heb ik de skills niet voor dus dat laat ik liever doen door een expert :)
1 september 2013 om 07:09 #18169092Bij mij heb ik nu dan de boskijker, achterlichten, pook en handremhoes vervangen maar de mid vervangen zie ik een beetje tegen op haha.
de vectra krijgt het kleine onderhoud ook voor de deur, maar de bougies van de v6 daar kom je bijna niet bij, dat mag de specialist doen. Maar koelvloeistof reservoir gaf bij de Omega een melding en dat hebben we zelf ook maar opgelost.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.