Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Oliedruk lampje brand (Astra H GTC 1.9cdti)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 augustus 2013 om 10:30 #17260079
Hallo,
Vorige week heb ik een kleine beurt uit laten voeren, omdat mijn turbo ook vervangen is en nu gaat er sinds gisteren het lampje van mijn oliedruk af en toe branden.
Als ik de auto stil zet sleutel verwijder en weer start is het weer weg.Er zit geen regelmaat in het opkomen van de storing
Net ook even olie gecheckt, maar staat niet laag ofzo tot halverwege pijl niveau.
Deze zal ik vanmiddag weer even aanvullen.Maar heeft iemand enig idee waar deze melding vandaan zou kunnen komen?
Ik moet vanmiddag nog naar huis zo’n 180km en kan hem dan zelf pas uitlezen.
Kan ik dit wel gewoon doen?19 augustus 2013 om 13:29 #18167987Als het lampje weer uitgaat na het opnieuw starten van de motor lijkt het haast wel de sensor. Maar dat is lastig te zeggen.
Ik blijf het altijd een beetje eng vinden dat lampie.
19 augustus 2013 om 13:36 #18167988Dacht zelf ook de sensor.
Net de dealer gebeld en die zei dat het gewoon olie bijvullen was en klaar, maar het zit me toch niet lekker.19 augustus 2013 om 15:38 #18167989als je goed naar het symbooltje kijkt zie je golfjes onder het oliekannetje. Die is dus van het oliepeil.
Het oliedruklampje is rood en niet oranje zoals deze en heeft het symbool van alleen een oliekannetje19 augustus 2013 om 16:11 #18167990Agghh du hast recht.
Ja in corsa’s van de oudere bouwjaren zijn we deze luxe niet gewend.Maar wat wel vreemd is dat het niveau nog halverwege staat volgens de ts. Dan zou het lampje toch niet aan mogen gaan?!?!?!
19 augustus 2013 om 16:40 #18167991Sensor is erg gevoelig, schijnt een software update voor te zijn, maar meestal na het vullen tot max is het over.
19 augustus 2013 om 16:52 #18167992@corsaboy wrote:
Agghh du hast recht.
Ja in corsa’s van de oudere bouwjaren zijn we deze luxe niet gewend.Maar wat wel vreemd is dat het niveau nog halverwege staat volgens de ts. Dan zou het lampje toch niet aan mogen gaan?!?!?!
Och, dat doet m’n Calibra ook hoor.
Al bij halverwege schiet de Check Control in de stress. Gaat links het oranje oliepijl lampje te branden, maar dan hoeft er maar 500ml in.
Pas als rechts het rode oliedruk lampje gaat branden is het een probleem. De oranje is gewoon erg gevoelig en moet er voor zorgen dat je ten allen tijden genoeg olie hebt. Soort van hufter-proofing, zeg maar.19 augustus 2013 om 20:13 #18167993Nadat ik in het serviceboekje had gekeken zag ik inderdaad dat het het lampje van de oliepeil was en niet van de olie druk.
Ondanks dat er nog genoeg olie in zat even heb ik hem aangevuld tot de max.
maar toch heb ik weer het lampje onderweg gehad.
Weer even gestopt de sleutel eruit en weer starten en toen toch weer ruim 60km zonder lampje gereden.Eenmaal thuis ben ik even verder gaan kijken en zag dat er ergens olie lekt.
Er zit olie op de onderkant van de auto en lijkt mij alsof het van richting de turbo komt.
Ik denk dat er iets niet goed is gegaan bij de montage in de garage.Morgen de garage maar eens bellen en kijken of hij er even naar kan kijken.
Ik denk dat ik wel kan verwachten dat dit een gevalletje garantie is toch?19 augustus 2013 om 20:21 #18167994Lijkt mij wel als je turbo ook vervangen is.
21 augustus 2013 om 13:14 #18167995Opgelost!!! (als het goed is)
Het was de pakking van de retourleiding van de turbo.
En het is gemaakt onder het mom van garantie. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.