Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Roetfilter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2013 om 16:58 #17260019
Hallo,
Mijn zus heeft een vectra van 2006 een 1.9cdti en nu brand het storingslampje en nu hebben we
hem uitgelezen en zou het te maken hebben met het roetfilter. Iemand van jullie dit probleem wel
eens bij de hand gehad en wat je het beste kan doen. Spul in tank, of filter loshalen mss verwijderen.Groetjes.
16 augustus 2013 om 17:44 #18167181De actuele foutcode zou denk ik meer helpen. Als je er echt van overtuigt ben dat het het filter is, kun je hem geforceerd laten regenereren via opcom, mocht de verzadiging nog te hoog zijn, en de foutcode nog terugkomen kan je het roetfilter ertussenuit halen en met een hd schoon/doorspuiten.
LET OP
Ik heb dit zelf nooit gedaan met een hd schoon spuiten maar ik heb diverse malen gelezen dat men dit heeft gedaan met goed resultaat, dus GEHEEL voor eigen risico.
Ik heb mijn oude roetfilter verwijderd en een lege terug geplaatst en deze uit de software laten schrijven, overigens had ik geen problemen met mijn roetfilter.16 augustus 2013 om 17:52 #18167182Ze heeft het onderweg gehad, de auto hield ook in toen het lampje ging branden. Daarom is
ze onderweg naar een dealer gegaan, en die zei dat het aan het roetfilter ligt. Opcom heb ik
zelf niet voor handen wel vagcom voor de vw. Daar kun je ook obd codes mee uitlezen voor
andere merken en gek genoeg heeft hij nu weer geen code. Als je er nu mee rijdt dan gaat het
lampje na een kilometer of 8 branden en houdt dan ook in. Even van contact en weer starten en
je kan weer verder.Alvast bedankt.
16 augustus 2013 om 17:57 #18167183Even voor de duidelijkheid, welk lampje gaat branden?
Als n.l het lampje van de gloeibougies gaat branden is de auto aan het regenereren en kan de auto wat loom aanvoelen, in dat geval NIET uitzetten maar even een stuk rijden totdat het lampje uit is.
Met vagcom kan je niks denk ik bij een vectra c16 augustus 2013 om 18:16 #18167184Nee klopt met vagcom kun je alleen de standaard foutcodes uitlezen, zelfde als met een universeel apparaat.
Het lampje wat gaat branden is trouwens die auto met een sleutel erdoor.16 augustus 2013 om 18:21 #18167185Okay, noodloop dus waarschijnlijk. Maar goed zonder foutcode kan je niks.
16 augustus 2013 om 18:45 #18167186Nee idd, kan je makkelijk bij het roetfilter om hem even te bekijken. Heb de auto nog niet op
de brug gehad. Wou er morgen even naar kijken.16 augustus 2013 om 19:31 #18167187@DennisD wrote:
De actuele foutcode zou denk ik meer helpen. Als je er echt van overtuigt ben dat het het filter is, kun je hem geforceerd laten regenereren via opcom, mocht de verzadiging nog te hoog zijn, en de foutcode nog terugkomen kan je het roetfilter ertussenuit halen en met een hd schoon/doorspuiten.
LET OP
Ik heb dit zelf nooit gedaan met een hd schoon spuiten maar ik heb diverse malen gelezen dat men dit heeft gedaan met goed resultaat, dus GEHEEL voor eigen risico.
Ik heb mijn oude roetfilter verwijderd en een lege terug geplaatst en deze uit de software laten schrijven, overigens had ik geen problemen met mijn roetfilter.Door je roetfilter met een hogedrukreiniger door te spuiten vernaggel je het roetfilter. Oke, je krijgt er soms genoeg roet uit om vervolgens wel de statische regeneratie uit te voeren. Af en toe eens een keer flink de motor laten brullen :D op de snelweg +/- 10 km, dan begint het roetfilter ‘spontaan’ te regenereren
Met een foutcode is er misschien al iets meer te zeggen over het eventuele euvel.
16 augustus 2013 om 20:33 #18167188Kan ze er beter even mee doorrijden denk ik, en wachten tot er een foutcode in het
geheugen blijft. Anders zondagmorgen even de autobahn op zal ook wel niet verkeerd
zijn denk ik haha. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.