Forumindex › Forums › Modellen › Manta › C20xe, laatste vragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2013 om 09:50 #17259870
Hallo allemaal
Ik ben nu aardig op weg met de inbouw van mijn c20xe, alleen ik heb nu het volgende probleem:
Ik heb motronic 2.5hij vonkt niet, ik heb alles goed aangesloten, maar het viel me op dat de bobine een los stekkerje erop had zitten, en nergens echt duidelijk staat wat ermee moet gebeuren, ja er staat of de bobine ‘stroom heeft’ . Moet ik hier de zwart/rode draad vanaf contact aansluiten, de oude zwarte bobine draad gebruiken van mijn gsi? of een draadje trekken vanaf de accu, constante plus?
Heeft er ook iemand een uitlaatspruitstuk liggen? Ik heb mijn koppelingshevel op de engelse stand staan, welke zou dan moeten passen?
Koppelingskabel, zijn er kabels die lang genoeg zijn, of zijn er kabels die zo passen (vw busje kabel ofso)? of moet hij op maat worden gemaakt?
Alvast bedankt,
Gr Renzo
10 augustus 2013 om 10:05 #18165939AnoniemLid sinds:
1 January 1970de zwarte draad uit de kabelboom moet je gebruiken
voor je bobine dit is de geschakelde plus vanaf je contact
als het al n gsi was dan is dat draadje ok goed genoeg
als het nog 1 zonder elektronische ontsteking was
zul je dat draadje moeten vernieuwen alvorens die te gebruiken ;)de zwart rode is volgens mij voor je brandstof relai,s
dit laatste ff chekken want is uit m,n hoofd en is meer dan 10 jaar geleden at ik dat bij de hand gehad hebt ;)10 augustus 2013 om 13:09 #18165940Die zwarte heb ik aangesloten maar toen deed hij niks, misschien dat de accu te leeg was o.i.d. Die zwart rode is startmotor vanaf contact, die heb ik ‘afgesloten’
Moet het relais ook op de massa zitten? Daar zit een zogeheten lipje aan, is dat massa of gewoon een bevestigingspunt. Volgens mij hoor ik het relais ook niet klikken, maar de brandstofpomp draait wel als ik het contact omdraai
MvG Renzo
10 augustus 2013 om 14:15 #18165941Motorstoringslampje aansluiten vat ik ook ff niet, Hij moet tussen pin 22 witte draad (m 2.5) en pin 15 , 12v contact onderop zekeringskast manta b….
Moet ik nou een lampje aansluiten tussen pin 22 en pin 15, of moet ik nou vanaf pin 22 naar 12 v contact onderop me zekeringskast, en wat wordt daarmee bedoeld,, dat hij constante stroom moet hebben?
10 augustus 2013 om 19:18 #18165942Zwart/rood, dikke uitvoering: startmotor relais. dunne uitvoering: brandstofpomp relais.
bobine: zwart is geschakelde en gezekerde plus vanaf contact.
bobine: groen is sturing vanuit ecu en toerenteller aansluiting.
Groen zat in de manta gsi uitvoering ook naar de ecu als losse draad met een schuifstekker onder het dashboardkastje, deze diende als toeren referentie voor de oude jetronic inspuiting.
Ik hoop dat je er wat aan hebt… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.