thermosstaat kapot of ander probleem?

Forumindex Forums Modellen Kadett thermosstaat kapot of ander probleem?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259594
    soepkiepe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 August 2010

      vandaag de kvs ff vervangen.
      geen rekening mee gehouden dat een thermosstaat van een 1.2s zeer makkelijk te vervangen is, dus heb gewoon de oude weer gebruikt.
      alleen nu slaat mijn vin wel aan, maar zakt de kvs niet, dus de thermosstaat gaat niet open.

      ik heb er nu een splinter nieuwe radiateur op zitten en ook een nieuwe sensor in de radiateur gedaan.
      de sensor zag er qua vorm iets anders uit, maar de stekker past er gewoon op, en hij past er ook gewoon in, weet niet als daar verschillen in kunnen zitten?

      wat ie voor de tijd deed weet ik niet, het valt mij nu dus gewoon op.
      ook word de verwarming niet warm, blijft heel lauw tot koud.
      zelf vermoed ik de thermosstaat dus, maar graag ff bevestiging ;)

      #18163050
      soepkiepe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        had nog een andere op de zolder liggen, ff in een pannetje kokend water, en die gaat netjes open.
        dus die gaan we er dalijk toch maar ff in prutsen, kijken wat ie dan doet.

        #18163051
        beurjean
          Lid sinds:
          19 July 2011

          Voelen de slangen wel warm en hard aan?

          #18163052
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Thermostaat blijft openstaan als je kachel niet warm word. Dus dan zou die juist niet warm mogen worden.

            #18163053
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              heel raar verhaal vind ik.
              ik heb die andere er in gedrukt, nu word de kachel veel warmer.
              toch de oude ff geprobeerd met het kokend water verhaal, werkte wel gewoon.
              snap het nog steeds niet.
              heel misschien dat ik zelf iets over het hoofd zie.
              ik weet niet beter dan wanneer de thermosstaat open gaat het kvs in mijn kvs vatje nog wat zakt.
              dit gebeurd nog steeds niet echt, hij is maar heel weinig gezakt.
              toch worden de slangen van de kachel wel warm/heet.

              toen ik alles door gespoeld heb heb ik de slang ook in het gat gedaan waar de thermosstaat normaal zit, zal er dan misschien toch nog water in het blok zijn blijven staan waardoor het in het vatje nu niet zakt, misschien dat dat het is?

              #18163054
              beurjean
                Lid sinds:
                19 July 2011

                Er blijft altijd wel iets achter, heb je het systeem goed ontlucht?

                #18163055
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  ja door de dop van het vatje te halen en door die sensor er uit te halen.
                  maar zal het wel even in de gaten houden, hij staat nu heel iets te laag, dus gooi er nog wel wat bij in voor als er nog wel een luchtbel ergens verstopt zit;)

                  #18163056
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Gewoon even met koude motor beginnen, dan moet na korte tijd de slang naar de verwarming heet worden als eerste, dan de slang terug het blok in vanuit de verwarming (dit gaat vrijwel gelijktijdig). Dat is de korte kringloop. Zodra dit op temperatuur komt gaat de thermostaat open en wordt de dikke ingaande slang naar de radiateur warm. Zo niet dan blijft de thermostaat dicht, wordt de dikke slang en de dunnen van de verwarming gelijktijdig heet blijft je thermostaat open staan.

                    Ontluchten gaat wat vlotter door met draaiende motor (nog koud!) de dop van je kvs tankje los te draaien, dan met je vinger door de opening het gat voor de dunne slang boven op dicht te houden en dan de uitgaande slang van je radiateur even flink een paar keer samen te knijpen. Knijp desnoods even op die manier in alle slangen, de lucht in het systeem wordt dan op gang gebracht en komt dan na een paar keer knijpen mooi boven in de radiateur en dan als je dat gat weer opent in het tankje voert daar door de lucht mooi af in het tankje. In principe is het een zelf ontluchtend systeem, maar net na het vullen scheelt het wel eens om het een handje te helpen.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.