hoog stationair lopen, sissend geluid hoorbaar

Forumindex Forums Modellen Astra hoog stationair lopen, sissend geluid hoorbaar

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259571
    versace1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 October 2007

      hallo allemaal,

      sinds een aantal weken schokt de motor bij optrekken vanuit stilstand en bij doortrekken bij laag toerental tot ongeveer 3000 toeren.
      in verband met het schokken heb ik zelf de bougies en luchtfilter vervangen en het schokken lijkt weg.

      echter vandaag startte ik de motor en liep hij stationair al te hoog met 1400-1500 toeren.
      later bij warme motor loopt ie onregelmatig tussen de 1000-1200 toeren.

      ik hoor ook een sissend geluid van lucht bij de motor. als je de motor een minuutje stationair laat draaien gaat ineens het gele motorstoringslampje aan. zet je de motor uit is het lampje weer uit.
      ik heb een kort ritje gemaakt en hij rijdt verder gewoon goed, storingslampje ging niet aan.

      het zou toch niet aan de bougies liggen ? dit zijn dezelfde als de oude bougies (ngk bkr5ek).

      ik dacht dat er ergens een slang los zit maar kan niets vinden.

      wat zou het kunnen zijn ?

      #18162967
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006

        Ik vermoed dat het handig is als je type Astra vermeld en om welke motor het gaat.

        #18162968
        beurjean
          Lid sinds:
          19 July 2011

          Zit het luchtfilter goed, geen slangen erachter losgehaald?

          #18162969
          versace1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 October 2007

            @Andre_Ede wrote:

            Ik vermoed dat het handig is als je type Astra vermeld en om welke motor het gaat.

            Helemaal vergeten er bij te vermelden. Ik heb een astra g 3 deurs, motor is X16SZR,
            van eind ’98.
            Ik heb alle slangen en de buis en behuizing luchtfilter nagekeken. Het komt ergens bij inlaatspruitstuk vandaan.
            Ik heb de auto nodig voor werk. Zal er morgen nog een keer naar kijken.

            #18162970
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Valse lucht, Controleren met remmenreiniger in spuitbus is het makkelijkst.

              Spuit dit in de buurt van de dunne vacuumslangetjes, Voet van het injectiehuis (gasklep huis / carburateur hoe je het noemen wil), reageerd de motor hierop, dan heb je de locatie van je probleem al gevonden, dan het defecte onderdeel zoeken.

              Valse lucht kwalen bij dit type motor:

              > Voetpakking inlaat
              > Vacuumslangen diversen, controleer ook de vacuumslangen aan het kastje dat aan je filterbak hangt..

              Willem

              #18162971
              versace1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 October 2007

                Tijdelijk opgelost !
                Ik ben naar mijn garage gegaan en de monteur had er wel even tijd voor. Na wat bewegen aan de slangen werd het sissen erger en hebben we de boosdoener gevonden. Het is het rubberen bochtstukje op het gasblok van de vacuumslang ontluchtingsklep die uitgedroogd en gescheurd is. Aangezien het onderdeel een aparte vorm heeft, moet het besteld worden. de monteur heeft het bochtstukje vervangen voor een stukje rubberen slang. Motor loopt weer normaal en het storingslampje is niet meer aan gegaan. Heeft er iemand een exploded view met partnummers van de slangen ?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.