Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Aftermarket xenon in Astra H
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2013 om 20:24 #17259539AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hallo,
In de vectra was het inbouwen van een aftermarket setje xenon zo gepiept. Ik lees voor de astra H echter dat de hele voorbumper eraf moet, klopt dit? Ik hoef natuurlijk alleen maar de lampjes erin te zetten, de ballasten is altijd wel plek voor..
Wie weet meer?
Groetjes,
SanderVerstuurd van mijn Gameboy Color met Tapatalk
27 juli 2013 om 21:05 #18162661De enige remedie is idd de voorbumper eraf. Want anders kan je er voor geen meter bij.
En ik zou als het even kan de orginele “projecter” xenon koplampen erin zetten , dan is je lichtbeeld gelijk een stuk beter en je hebt nog Bi-Xenon ook :).
27 juli 2013 om 21:48 #18162662@stefanDTI wrote:
De enige remedie is idd de voorbumper eraf. Want anders kan je er voor geen meter bij.
En ik zou als het even kan de orginele “projecter” xenon koplampen erin zetten , dan is je lichtbeeld gelijk een stuk beter en je hebt nog Bi-Xenon ook :).
+1
Altijd gaan voor projector koplampen, je verblind namelijk je tegen liggers met xenon in de originele units(strooilicht).
En kan ook APK afkeur zijn omdat het lichtbeeld er niet beter op wordt met xenon.
27 juli 2013 om 23:04 #18162663Ik heb nog een setje originele afl xenon koplampen liggen king:. In een astra h is het bijna niet te doen met de reflector koplampen.
27 juli 2013 om 23:53 #18162660Kan wel, als je maar voor de H7r variant kiest en niet voor de gewone H7 versie.
Overigens is het een wereld van verschil of je met xenon in halogeen units of xenon in de projector units rondrijdt. Je hebt met die laatste zoveel meer licht en bi-xenon wat je met de gewone halogeen niets dan weer niet hebt.Persoonlijk zou ik als je gaat zoeken naar projector units de versie zonder AFL nemen. Deze zijn sneller en makkelijker plug & play in te bouwen dan de versie die wel AFL zouden ondersteunen ook al ga je die AFL functie toch niet gebruiken.
28 juli 2013 om 08:11 #18162664AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oké, goed om te horen. Die projectoren moet ik dus bij de dealer bestellen? Is dat er makkelijk in te zetten? En zijn ze duur?
EDIT: ik dacht dat je de projector bolletjes los kon monteren, de halogeen schelpen eruit.. Dat kan dus niet..
Xenon inbouwen wordt op die manier dus wel erg duur, dus ik laat het dan maar zo..
Dan even kijken of er mooie halogeen bulbjes te vinden zijn..28 juli 2013 om 08:31 #18162659Je kunt die projector lampen bij gm tuning parts bestellen.
28 juli 2013 om 08:32 #18162665AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja, zien er mooi uit, maar behoorlijk duur.. Zie mijn Edit één post hoger ^
28 juli 2013 om 09:17 #18162666Die projectors zijn inderdaad ideaal, maar het is ook met wat kleine aanpassingen prima in een halogeen unit te bouwen :
How To : linkje
28 juli 2013 om 09:23 #18162667AnoniemLid sinds:
1 January 1970maar dan zit je met een zooi strooilicht toch? Eigenlijk gewoon een grote lichtvlek als je van voren kijkt..?
28 juli 2013 om 10:17 #18162668Dat valt reuze mee. De Astra H heeft gewoon een kapje voor de lamp dus valt het strooilicht sowieso wel mee.
Ik heb helaas geen foto’s van recht van voren met deze units erin.28 juli 2013 om 10:26 #18162669AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zou je die vanavond eens kunnen maken?
28 juli 2013 om 10:29 #18162670Ik heb in beide wel eens gereden, xenon in reflector lampen en xenon in projector lampen. Het is een wereld van verschil, projector lampen geven aanzienlijk beter licht. Daarnaast verblind je ook je tegenligger niet (ondanks het kapje)
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
29 juli 2013 om 12:05 #18162671Ik heb ook met beide gereden en inderdaad, de projector units geven een veel beter lichtbeeld.
Maar ik heb in dat half jaar nog nooit een auto gehad die knipperde wanneer ik ze aanhad dus dat verblinden valt nog wel mee.@pixel : ik rijdt sinds een jaar of 2 met de xenon projectors en kan dus geen foto maken voor je.
1 augustus 2013 om 18:07 #18162672Hebben jullie ook prima ervaring met Originele xenon koplampen i.c.m Pilot XENON?
1 augustus 2013 om 18:42 #18162673Pilot is prima, maar de Canbus ballasten van hun schijnen drama te zijn (net als die van Lince trouwens).
Ik rijdt nu al anderhalf jaar met een setje van NL power en die werken nog steeds naar behoren.1 augustus 2013 om 21:00 #18162674Of well-done Xenon in breda .
Heb het er nu één jaar in zitten en nooit geen gezeur.5 augustus 2013 om 13:38 #18162675Ik heb in de gewone koplampen een setje xenon van pilot gebouwd.
Het lampvoetje van de gloeilamp moet je een beetje verbouwen/knippen anders past de xenon er niet in. Of bestel een adapter zoals dezeHier een foto van voren van mijn xenon
5 augustus 2013 om 15:49 #18162676@GuidoP18 wrote:
Ik heb in de gewone koplampen een setje xenon van pilot gebouwd.
Het lampvoetje van de gloeilamp moet je een beetje verbouwen/knippen anders past de xenon er niet in. Of bestel een adapter zoals dezeHier een foto van voren van mijn xenon
Zijn dat toevallig led mistlampen of dagrij verlichting?
5 augustus 2013 om 16:30 #18162677@majinchaos wrote:
Zijn dat toevallig led mistlampen of dagrij verlichting?
Ja! H11 als ik het goed heb. Als je ze aansluit even de draden omwisselen i.v.m. Stroomrichting van de leds.
5 augustus 2013 om 16:35 #18162678AnoniemLid sinds:
1 January 1970H3 is het…
5 augustus 2013 om 16:36 #18162679AnoniemLid sinds:
1 January 1970@GuidoP18 wrote:
Ik heb in de gewone koplampen een setje xenon van pilot gebouwd.
Het lampvoetje van de gloeilamp moet je een beetje verbouwen/knippen anders past de xenon er niet in. Of bestel een adapter zoals dezeOp de foto lastig te zien, maar last van strooilicht? En lopen de binnenste stukken van je koplampen(bij groot licht) niet vol met lichtreflectie als ze aan staan?
Inbouwen zeker met de koplampen uit de auto? Bumper eraf etc…
5 augustus 2013 om 19:24 #18162680De bumper moet er echt af , anders kan je nergens bij.
Maar dat is niet zo veel werk.5 augustus 2013 om 20:50 #18162681@pixels66 wrote:
@GuidoP18 wrote:
Ik heb in de gewone koplampen een setje xenon van pilot gebouwd.
Het lampvoetje van de gloeilamp moet je een beetje verbouwen/knippen anders past de xenon er niet in. Of bestel een adapter zoals dezeOp de foto lastig te zien, maar last van strooilicht? En lopen de binnenste stukken van je koplampen(bij groot licht) niet vol met lichtreflectie als ze aan staan?
Inbouwen zeker met de koplampen uit de auto? Bumper eraf etc…
Het is toch H3 ja. En ik vind het met strooilicht wel mee vallen. Heb ook nog geen knipperende tegenliggers gehad.
En op die reflectie heb ik nooit gelet dus zal het wel meevallen. Komt denk ik omdat je helder glas met een aparte reflector per lamp hebt.Bumper moet je er zeker afhalen, 4 torx bij de wielen en een paar drukkers onder bij de plaat en dan kan je er goed bij.
Het nadeel van mijn Pilot set vind ik dat er wel plakstrips voor de ballasten bij komen maar niet voor de blokjes die aan de kabels zitten.
Die heb ik met wat warme lijm vast op de wielkap gelijmd.25 september 2013 om 10:22 #18162682Ik wil dit ook gaan doen bij mijn twintop, en ga dus maar voor de h7r lampen
nu nog een betaalbaar setje zien te vinden.
Mensen tips over een evt ebay setje? (auto wordt niet vaak gebruikt). Balasten moeten natuurlijk geen storing geven ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.