Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Renovatie Kadett E
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2013 om 14:16 #17259512
Hallo medeforumers!
Mijn oom rijd in een Kadett E. Een 1.4i uit ’92. In september moet deze wagen weer een verse APK krijgen.
Omdat de Kadett LA / RA wat bobbeltjes ging vertonnen en de dorpeltjes lichtelijk gaar begonnen te worden heeft hij besloten om een voorkeuring uit te voeren bij de APK garage. Dit om eens even te kijken wat er allemaal uit zou komen als hij in september voor de APK zou komen.
Echter een hele lijst. (weet ff uit mn hooft niet mee hoeveel punten)
iig de bodem (bij de pendalen) rot
Dorpel LV rot
LA achterste deel rot
LA lekbak rot
Dorpel R + lekbak voor rot
RA wiel bak rot / weg… :(
RA lekbak rot
Schokbreker houder RA roestig / rotivm de de tijd besloten om de rotte gedeelten eruit te slijpen
Al met al blijft er niet veel over…
26 juli 2013 om 14:20 #1816216226 juli 2013 om 14:25 #1816216326 juli 2013 om 14:35 #1816216426 juli 2013 om 14:36 #1816216526 juli 2013 om 15:13 #18162166Goed bezig. :thumb :thumb
Niet vergeten na het spuitwerk, de holle ruimtes ff te behandelen.26 juli 2013 om 15:46 #18162167Lekker bezig geweest!
26 juli 2013 om 18:12 #18162168:wors Goed bezig!
26 juli 2013 om 20:11 #18162169Hoe is het mogelijk………..een Kadett uit 1992 en al zover heen.Mijn Kadett uit 1988 heeft nu pas een plekje op het rechterachterspatbord en een hoekje links achter.Verder is ie keihard.
Ik ga toch zeggen dat komt omdat ik een automaat heb.Deze zijn volgens mij beter geconserveerd.
Maar toch petje af voor al het werk wat je doet om dit prachtige model de weg op te krijgen.Ga zo door!!!!!!!!
26 juli 2013 om 20:21 #18162170Ik denk dat de originele NL harde kadettjes die er nu nog rondrijden gewoon niet altijd buiten hebben gestaan en of lang bij 1 zuinige eigenaar hebben gestaan.
Die Kadettjes E begonnen volgens mij al te roesten bij het uitrijden van de fabriek…
26 juli 2013 om 20:23 #18162171AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ Saluma, waarom zou een automaat beter geconserveerd zijn?
27 juli 2013 om 07:33 #18162172Fantastisch dat je een E Kadett van de sloop weghoud, HULDE :wors :wors :wors :wors
Heel veel success ermee en maak er wat moois van !!Rik ;)
27 juli 2013 om 07:46 #18162173@Mr.F wrote:
@ Saluma, waarom zou een automaat beter geconserveerd zijn?
Tja,daar heb ik geen antwoordt op Rik,maar het valt me op dat de Opels met een automaat er beter uit zien dan een schakelwagen.(niet negatief bedoeld natuurlijk).
Misschien heeft het ook met het bouwjaar te maken,aankoop van het staal of zo iets dergelijks.Dat er in een bepaald bouwjaar beter staal geproduceerd is.Eigenlijk iets om te onderzoeken waarom ik denk dat het zo is.
27 juli 2013 om 07:50 #18162174Saluma:
Mr F vroeg dat hoor, ik niet :jerry
Rik ;)
27 juli 2013 om 07:56 #18162175@KadAstra-EF wrote:
Saluma:
Mr F vroeg dat hoor, ik niet :jerry
Rik ;)
Oeps,sorry Rik hahahaha ik heb het een beetje druk gehad van de week.
En ach,wat maakt het uit,jij rijd ook Opel hahahaah
27 juli 2013 om 13:35 #18162176Kan het niet gewoon zo zijn dat automaten de echte burgerbakken waren en daardoor verhoogde kans op weinig rijden door pekel/ellende en verhoogde kans op binnen stallen :?:
Het was mij ook opgevallen dat je enkel nog redelijke automaten kan vinden of misvormde/afgetrapte GSI’s vol tupperware. En uiteraard cabrio’s.
Gr
MarcelPs hulde voor je inspanningen deze Kadett op de weg te houden.
27 juli 2013 om 15:38 #18162177@turbo.d wrote:
Kan het niet gewoon zo zijn dat automaten de echte burgerbakken waren en daardoor verhoogde kans op weinig rijden door pekel/ellende en verhoogde kans op binnen stallen :?:
Het was mij ook opgevallen dat je enkel nog redelijke automaten kan vinden of misvormde/afgetrapte GSI’s vol tupperware. En uiteraard cabrio’s.
Gr
MarcelPs hulde voor je inspanningen deze Kadett op de weg te houden.
Idd.
Daarbij komt dan nog dat een groot deel van de 3drs hand. door jongeren opgereden/verkracht zijn waarschijnlijk zoals nu bv gebeurd met de astra g / corsa c..
Daarmee bedoel ik veel rijden zonder goed onderhoud , aftrappen e.d.
Dat zal altijd zo zijn en gaan toch?27 juli 2013 om 17:13 #18162178Absoluut, zo zal het altijd blijven en die er over 30 jaar nog zijn, zijn voor liefhebbers interessant en meestal redelijk onderhouden.
27 juli 2013 om 18:22 #18162179Goed werk hoor, en alles wordt ook goed aangepakt, tot aan de echt gevaarlijke delen toe! Super!
En idd. meestal rijden bejaarden in automaat auto’s en die hebben vaak een leuke hut gescoord met garage in de gloriedagen, zodat het wagentje mooi droog kan staan. Daar naast gaan die bij koud weer eerder bij de kachel zitten en iemand die werkt scheurt er mee door de pekel om op werk te komen. Dat somt denk ik aardig op waarom automaatjes er vaak wat beter bij staan.
6 augustus 2013 om 20:37 #18162180Ff een tegenslagje.. We dachten weer te kunnen gaan opbouwen, denk ik ff kijken bij de achterste veerschotels.. LA was kroepoek, RA was redelijk maar na een beetje frikken was deze toch ook rot.. Dus 2 nieuwe veerschotels besteld.. Weet iemand hier of de veerschotel rubbers nog ergens te krijgen zijn? Ik heb al zitten zoeken maar kom er niet echt verder mee…
6 augustus 2013 om 21:37 #18162181Mocht het niet lukken rubbers van een Lanos of Nexia pakken, en in het ergste geval die van een e30, die passen ook prima!
Even bij de Chevrolet dealer vragen naar 96179844 en dat zou ik maal 4 doen, maar als je persé die opengewerkte rubbers er tegen over wilt ook 96099946 of 90305263 of 90216140. Ik heb zelf altijd boven en onder met rubber bol, dat beschermd je veer wat beter bij een doorslag. Deze nummers zijn uit de EPC van de Lanos, zelfde as…
7 augustus 2013 om 22:38 #18162182Ehm, ik heb net de rubbers besteld bij de dealer, als je ze wilt overnemen graag….
Zoals in onderstaand topic dacht ik verhogings rubbers te hebben gevonden, maar zijn dus gewoon standaard. Betaal ik de verzendkosten ok?
8 augustus 2013 om 14:38 #18162183Ik zit je topic net te lezen.. geinig dat er meerdere mensen mee bezig zijn. Zijn het de standaard rubbers voor achter en alle 4 met een bolling?
Doe ff een prive bericht met je prijs!Gr
8 augustus 2013 om 16:36 #18162184De vaste brandstofleiding (metalen leiding) is ook rot/lek. Nou kan ik dat natuurlijk ook vervangen voor een flexibele leiding, maar is er ook nog een vaste (voorgevormde) leiding te krijgen?
8 augustus 2013 om 17:08 #18162185Er zijn mensen op tegen, maar ik rij al jaren met 8mm koperen vrachtwagen remleiding als brandstofleiding en heb er nog nooit problemen mee gehad. Dat is ook metaal, en mooi in vorm te buigen met de hand… En je kunt er knelkoppelingen, duimse verlopen en slangverlopen voor krijgen wat prachtig afsluit er op…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.