Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G uitlaat vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2013 om 09:54 #17259362
Ik zou graag mij uitlaat willen vervangen alleen ben niet zo bekend met de uitlatenbusiness. Het gaat over een astra g 1.8 16v bj. 2000. De uitlaat die er nu onder zit is door een beunhaas gemonteerd met stukken van andere uitlaten etc. Hij lekt op de aansluiting van het flexibele stuk. Pas geleden reed ik over een hobbel weg en flikkerde de eind demper er onder uit. Ik weet niet hoe het origineel hoort te zitten maar hij zat bevestigd met een soort mof weet niet precies hoe het heet. Het kwam er op neer dat de originele demper er onderuit gezaagd is en dat de helft van de las er nog zat waar de mof overheen geschoven was. Deze was volledig door geroest.
Ik zou graag een het stuk uitlaat willen vervangen van onder me lambdasonde tot de eind demper. Ik heb al op een aantal sites gezocht maar daar weet ik ook niet van of het kwaliteit is of niet. Ik zou graag willen weten wat andere gedaan hebben om hun uitlaat te vervangen en wat dit zou kosten.
groenten!
19 juli 2013 om 10:36 #18160568Het ligt eraan wat je uit wil geven….Een hoop mensen gebruiken NOVUS uitlaten voor de scherpe prijs. Ik heb bij PM performance voor 200 euro een rvs pijp laten lassen van voor naar achter…einddemper erop en klaar…. Uitlaat discounter is misschien ook nog een idee.
19 juli 2013 om 10:58 #18160569standaard uitlaten roesten allemaal ,je kan je uitlaat wel langer mooi en roest vrij houden door em in te spuiten met hittebestendige vernis,dat doe ik zelf altijd, ook met rvs dat schilt echt een hoop .
ik heb zelf een midden en, einddemper van het merk walker ,deze zijn beide ingespoten met vernis en ,na 3 jaar zien ze er nog steeds redelijk uit.
deze waren beide ongeveer 90 euro per stuk voor mij 1.6 8v,die had ik hier besteld :
http://webshop-cs.tecdoc.net/carpartsdirect/home.jsp” onclick=”window.open(this.href);return false;19 juli 2013 om 14:59 #18160570Deze ga ik even volgen. Mijn vader heeft namelijk een Astra G (1.6 16v 2003), met ongeveer 225.000 op de teller.
De in onze ogen vrij apparte bij komstigheid, het betreft nog steeds de orginele pijp ( spruitstuk tot einddemper).
Is dit normaal dat die zollang mee gaat zonder onderhoudt?
Zelfs nu word hij vervangen omdat er slechts beginnende roest opzit.Ik heb weleens gehoord dat imitatie pijpen, harder kunnen klinken maar in hoeverre dit klopt…. Zal vast met de prijs en kwaliteit te doen hebben maar zijn er ook redelijke waarbij dit niet het geval is?
Verstuurd van mijn M9 met Tapatalk
25 juli 2013 om 06:41 #18160571Ik zit er sterk over na te denken om een novus pijp eronder te zetten. Deze zijn volgens mij een van de goedkoopste. Alleen bij de novus pijp is de midden demper en de kat leeg van binnen. Ik heb al een remus eind demper dus ben bang dat dit veel te veel herrie gaat maken. Heeft iemand hier ervaring mee?
25 juli 2013 om 11:38 #18160572Je hoeft je kat toch niet te vervangen of is dat stuk ook gaar? ik rij met een katvervanger en een rvs pijp met einddemper en als je rustig rijdt hoor je niet zo veel…Maar trap je het gas open dan lijkt het of de hemel openscheurt en rochelt ie als een bejaarde na een zwaar sjaggie….
25 juli 2013 om 12:08 #18160573Hahaha ja dat heb ik nu ook alleen dat is omdat die lek is. Ik weet niet precies wat er lek ik maar ik denk dat hij weer lekket op t flexibele stuk. Word er een beetje gaar van dat hij steeds lekt dus ik zou graag alles nieuw hebben als dat niet te veel kost.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.