Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel astra G Spruitstuk vernieuwen door meer vermogen?!!?!?!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juli 2013 om 17:29 #17259353
Hallo, het gaat om een Z18XE uit 2001
Ik wil graag wat sneller dan 125 pk…
Spruitstuk met kat is de originele
Scherpere nokkenassen 15pk
chippen bij unlimited tuning is ongeveer 13 pk
http://img11.imageshack.us/img11/2856/ayzu.jpg
Set sportnokkenassen voor Z18XE motor. (+15pk)Inlaat-as: Uitlaat-As:
duratie [0.1mm+s] 248° 248°
duratie [1.0mm+s] 211° 211°
klep lift10.00mm 10.00mmvan die spruitstuk weet ik het niet haha
weten jullie nog wat ?!?!
21 juli 2013 om 07:41 #18160509Dus je wilt weten of een ander spruitstuk vermogen gaat opleveren?
Het antwoord daarop is: Ja.
Moet het geen originele zijn maar een spaghetti, een 4-2-1 of een 4-1, dat weet ik niet.
Je kunt evt. een sport-kat er onderzetten.21 juli 2013 om 07:52 #18160510alleen is er niet veel voor de Z18XE te krijgen, je kan zonder motorstoring de kat niet veel verder van de motor afzetten, omdat de kat niet vlot genoeg opwarmt dan.
Willem
21 juli 2013 om 07:55 #18160511Bij spruitstuk moet je een sportkat nemen omdat dit bij een z18xe een geheel is. Ook moet je minimaal group n uitlaat 54mm hebben om deze vermogens te kunnen behalen. Het aantal pk met de nokken die jij omschrijft ga je niet halen. Houd ook rekening met een kosten plaatje tussen 1500 en 2000 euro om dit fatsoenlijk te doen.
21 juli 2013 om 07:59 #18160512Nokkenassen van de c/x/z16xe passen ook in de x18xe1 en z18xe.
21 juli 2013 om 10:15 #18160513uhhh okee :) dan kan ik beter sparen voor een beter motorblok ? z20let of z20leh?!?!?! dan leg ik er 2000 bij heb ik het in totaal 5000 euro voor een z20leh blok met let kabelboom en nogmeer dingetjes hehe
bedankt.
21 juli 2013 om 11:12 #18160514Houd ook rekening met omkeur regels om je astra om te keuren moet je dan ook remmerij aanpassen (schijven voor naar 308mm).
Rest is al voldoende. Dat wil zeggen voorzijde andere blokken en schijven en remklauwbeugels. En dat omkeuren kost ook ongeveer 1000 euro.21 juli 2013 om 20:44 #18160515dat is al gebeurd de remmerij… beste is ook de standaard uitlaat :) en geen open remus voor de keuring.. maar even sparen voor next year hehe
21 juli 2013 om 21:05 #18160516Standaard uitlaat kun je die meer de winst voor je spruitstuk en nokken wel vergeten.
21 juli 2013 om 21:35 #18160517bedoelde eigelijk ivm de rdw keuring na motorswapping dat er dan op die keuring een standaard uitlaat op zit anders gaan ze zeuren over een open remus uitlaat :) die maakt meer een petjes geluid dan een standaard haha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.