Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett E: Oliesensor/oliedrukschakelaar kapot ??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juli 2013 om 17:58 #17259342
Uren ben ik er nu mee bezig geweest en nog is het niet gelukt.
Het olielampje wil maar niet meer gaan branden van mn E nadat ik het instrumentenpaneel verwisseld had.
Ik heb er nu 4 in gehad en nog brand er geen olielampje :swear :swear :swear
Nu las ik op internet dat er een oliesensor zit wat het lampje laat branden ?Ik heb hier een foto van, is dit hem ?
Zo ja, dan zou deze wel eens kapot zijn gegaan tijdens de instrumentenpanelenwissel.
Ook las ik dit op problemcar.nl ongeveer hetzelfde probleem, vandaar nu mijn vraag hier :)
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=79009″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Rik :swear
18 juli 2013 om 18:22 #18160429je kunt een paar dingen testen
als eerst de draad losnemen en deze tegen aarde houden ( chassis )
je lampje moet gaan branden.sensor testen met een universeel meter tussen sensor en chassis
of een testlampje vanaf de accuen dan blijven de printbanen achter op de klokken over
basis elektro
tip zoek een schema
18 juli 2013 om 20:31 #18160430Ik denk, als je 4 tellerbakken erin heb gehad en bij alle 4 doen het olielampje het niet, dan moet het haast wel aan de oliedrukschakelaar liggen.
Alleen, ik wist dus niet dat als die drukschakelaar kapot is, dan dus ook het olielampje niet brandt.
Ik ga een nieuwe halen morgen, die erin zetten en dan nog eens kijken.Rik
18 juli 2013 om 20:47 #18160431kan ook je bedrading zijn
meten is weten
19 juli 2013 om 13:38 #18160432@theunm wrote:
je kunt een paar dingen testen
als eerst de draad losnemen en deze tegen aarde houden ( chassis )
je lampje moet gaan branden.sensor testen met een universeel meter tussen sensor en chassis
of een testlampje vanaf de accuen dan blijven de printbanen achter op de klokken over
basis elektro
tip zoek een schema
Dit heb ik gedaan en toen begon het lampje te branden !!
Dus conclusie: oliedrukschakelaar kapot.Rik :)
21 juli 2013 om 11:00 #18160433Inmiddels is de schakelaar vervangen en toen deed de oliedruklapje het weer op het instrumentenpaneel !
Dus bij deze is het probleem OPGELOST !Theunm: bedankt voor het meedenken en je advies :thumb
Rik ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.