Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › lpg verbruik zafira1.8.vvt motor 2006
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juli 2013 om 21:09 #17259277
Hallo allemaal
ik heb groot probleem met zafira met lpg|benzine rijdt nu nog 360 [ voorheen 560 ] kilometer met 55 liter gas en op benzine trekt auto ook niet meer is zomaar plotseling ontstaan natuurlijk brandt ook motorlampje bobine vervangen en bougie’s maar helpt niet wat is er aan de hand met deze help aub ???
groet van zaburo17 juli 2013 om 08:10 #18159884aha net wezen tanken !! ben op vakantie in engeland en tank is niet leeg dus verbruik klopte niet [ verbruik zit op 1 op 9 kilometer volle bepakking dus dat kan wel ? ] tijdens rijden begon lpg schakelaar te piepen dus ik dacht lpg op maar nu loopt ie niet meer op lpg [ pakweg 100 meter ] en ik denk dat dat aan lampda sonde ligt die moet toch lpg inschakelen ? hij loopt ook niet geweldig op benzine. ik moet nog pakweg 1200 kilometer rijden voor we thuis zijn is dat mogelijk met kapotte sonde ?????
gr zaburo
17 juli 2013 om 08:13 #18159885is het misschien mogelijk om met foefje toch op gas te rijden dus moet lpg op een of andere manier aansturen waar ik nu ben heb ik wel wat middelen om te repareren!
17 juli 2013 om 09:54 #18159886Als je motor storingslampje brand loopt de auto in noodloop en ligt je verbruik meteen hoger.
Misschien handig om een Vauxhall garage te zoeken en een diagnose te laten stellen :?:17 juli 2013 om 11:51 #18159887ik denk dat je gelijk hebt zal morgen eens kijken want dat foefje dat gaat niet aansturing lpg is inpulsdraad aan bobine…. mijn vermoeden is dat lampda sonde stuk is
bedanktgr zaburo
17 juli 2013 om 15:59 #18159888Ik zou ook net als turbo.d zegt een opel garage gaan zoeken of evt als je deze mee hebt je opcom aansluiten waar de fout ligt.
Het lijkt zo te lezen wel iets op de verdeling van brandstof.
Heb er niet veel verstand van, maar kan het een EGR klep wezen die niet lekker sluit ?
Ik zou zeggen zoek een garage, vooral omdat nogal ver van huis zit.
En trouwens: ben je lid van de opel garage ? Dan heb je toch opel assistant ?17 juli 2013 om 16:05 #18159889Z18XER en gas is een HELE slechte combinatie loopt de auto verder mooi op 4 cilinders??
Kan best zijn dat je kleppen al aan het in branden zijn in je cilinderkop met als gevolg een nieuwe cilinderkop
17 juli 2013 om 19:09 #18159890wel de lampda sonde is het zeker niet.
ik heb ook het gevoel dat ie niet voor 100 % trekt maar lijk wel op 4 cilinders te lopen snap niet waarom hij niet op gas wil lopen hij gaat gelijk als ik het probeer bij schakelaar piepen en over op benzine nou is dat niet zo erg maar ik moet morgen en overmorgen nog 650 kilometer maken en na vakantie hier nog naar huis en dat is ook 700 kilometer eea is begonnen op weg hier naartoe hield na totaal 600 km op met op gas te rijden dit wordt nog spannend poe poe
gr zaburooja auto heeft nu 2 ton gelopen en kom er nu achter dat bij 150.000 de kleppen gesteld hadden moeten worden ik had altijd gedacht dat die hydraulisch waren zo dat is ook niet goed!
20 juli 2013 om 19:15 #18159891oke bij [ hele groote 52 man personeel !! ] vauxhall garage geweest daar is ie 2 dagen gestaan ik kon door slecht lopen er maar nauwelijks komen [ afijn andere auto meegekregen mazda 5 en verder kunnen gaan met vakantie] .. dus auto liep nauwelijks nog op 3 poten daar hebben natuurlijk alles uitgelezen kompressie gemeten 2 de cilinder nog maar 7 bar en op mijn verzoek kleppen laten stellen [ aangezien ik niet wist dat deze mechanisch zijn ] en en die staan nu dus goed ..kompressie moet nu ook goed dus geen verbrande kleppen ofzo maarrr hij loopt toch niet op 4 cilinders mss 3,5 of 3,75 maar dan houd het toch wel op en mss kan ik ermee thuis komen loopt nog steeds niet op lpg of maar paar kilometer dus er klopt nog steeds iets niet motor lampje is wel uit !! als ie op gas loopt is het niet beter dan op op benzine !!, er zit ook nog nieuwe bobine en bougie’s op in
Wat kan ik nu nog doen om hem beter te krijgen ???
ik weet het niet meer en volgens mij die zeer behulpzame garage ook niet meer !!20 juli 2013 om 19:21 #18159892Als ik jou was zou ik hem op benzine houden.
Dat smeert meer de koppen.
En als je terug ben in nederland opnieuw er na laten kijken.
Ik denk dat je het dan wel haalt (garantie geef ik niet natuurlijk !!)21 juli 2013 om 09:13 #18159893ik denk dat opeltje 17 gelijk heeft nieuwe cilinderkop !! oef
iets anders kan het eigenlijk niet meer zijn ??21 juli 2013 om 09:50 #18159894Tja ben der ook bang voor, je weet zeker dat de compressie nu goed is op alle cilinders??
21 juli 2013 om 11:08 #18159895tja dat weet ik niet zeker deze garage heeft gedaan wat ze konden hier moet ik mee zien thuis te komen ! ik zal het thuis [als ik er ooit kom moet nog 700 kilometer] gelijk nameten maar ik heb het vermoeden dat de 2 de cilinder rond de 9 bar zit.
is het mogelijk om er nieuwe klepzittingen bij motorrevisie te laten monteren ???21 juli 2013 om 17:50 #18159896Er zijn speciale ”gas” koppen te koop voor de Z18XER maar ook deze gaan verloop van tijd stuk
Mijn advies is motor laten reviseren en niet meer op gas gaan rijden, zijn nou eenmaal geen motoren om op gas mee te rijden en al zou je dus een ”gas” kop monteren vroeg of laat heb je weer hetzelfde riedeltje.
21 juli 2013 om 18:09 #18159897oke opeltje 17 maar het is dus wel mogelijk om kop te laten reviseren met nieuwe klepzittingen teminste ik ga ervanuit dat daar probleem zit ???
21 juli 2013 om 18:14 #18159898Kop is nog nooit gereviseerd geweest?
Als je van plan bent om met deze auto door te rijden op gas zou ik een ”gas” kop laten monteren deze houden het langer uit.
En of het probleem daar zit durf ik niet voor 100% te zeggen maar is wel heel waarschijnlijk.
21 juli 2013 om 22:15 #18159899ik weet niet of kop eerder is gereviseerd . ik heb auto gekocht toen had ie 139.000 km had gelopen was wel eerder aan gesleuteld ! maar weet niet wat.
natuurlijk hoef ik niet door te rijden met deze auto maar goed moet toch wel goed lopen om er vanaf te komen anders betaal je het toch met inruilwaarde.
het gekke is dat met hierheen rijden eigenlijk niks gemerkt tot gasschakelaar begon te piepen na 360 km dus ik denk gas nu al op vreemd dus over op benz. en sinds toen trekt die auto niet en loopt niet goed op 4 . maar goed kop kun je dus maar een keer reviseren ofzo???
weet je mischien adres waar ik dit kan laten doen voor redelijk geld ? of voor gaskop [ik zelf rij eigenlijk heel rustig en kon nooit boven de 110-120 ]
en dan toch maar inruilen ..22 juli 2013 om 15:50 #18159900vandaag nog mee gereden dan loopt ie perfect op 4 cilinders pakweg 10 kilomter en dan begint ie weer op te sputteren/ flodderen en loopt dan weer niet 100% op 4 ik snap maar niet wat er aan de hand is moet toch meer zijn dan kleppen dit is toch de electronika die hapert maar wat ???? themperatuur of zo ?
moet toch moet iets zijn …..in iedergeval niet bobinebrug.22 juli 2013 om 18:29 #18159901o ja motorlampje brandt ook weer maar maak voor lopen van motor niks uit.
als je op gas rijdt ben je wel gewend aan dat lampje maar goed brandt nu na pakweg 150 kilometer na bezoek aan vauxhall weer dus duid toch wel ergens op storing ?? maar welke ??22 juli 2013 om 20:04 #18159902Tja motor lampje kan zoveel beteken dus enige wat je kan doen is uitlezen, en denk toch echt dat je kleppen zijn ingebrand.
Wat je kan proberen is CarloAstra van het forum een PM sturen deze heeft er al meerdere gedaan.
Maar nogmaals als je de kop hebt laten reviseren of een nieuwe kop heb laten plaatsen ga dan NIET meer op gas rijden.
23 juli 2013 om 07:46 #18159903PROBLEEM OPGELOST
ja ja ik heb het gevonden er zit ‘een draadje aan de bobine in dit gevaal aan 2 de cilinder die met inpuls het lpg aanstuurd die heb ik doorgeknipt en nu loopt ie als een zonnetje op benzine natuurlijk van het gas brandt zelfs het lampje op de schakelaar niet meer, dus die draad nam te veel af waardoor 2 de cilinder niet goed vonkte en vandaar de misfire ..he he nou kan ik eindelijk zonder veel zorgen naar huis toe en dan de rest uitzoeken. dus wordt vervolgt allemaal kei bedankt zover voor alle hulp dankzij jullie ben ik toch gaan nadenken .vriendelijke groeten from england
frans23 juli 2013 om 18:39 #18159904Mooi dat het nu opgelost is :thumb
27 juli 2013 om 07:47 #18159905@zaburo wrote:
wel de lampda sonde is het zeker niet.
ik heb ook het gevoel dat ie niet voor 100 % trekt maar lijk wel op 4 cilinders te lopen snap niet waarom hij niet op gas wil lopen hij gaat gelijk als ik het probeer bij schakelaar piepen en over op benzine nou is dat niet zo erg maar ik moet morgen en overmorgen nog 650 kilometer maken en na vakantie hier nog naar huis en dat is ook 700 kilometer eea is begonnen op weg hier naartoe hield na totaal 600 km op met op gas te rijden dit wordt nog spannend poe poe
gr zaburooja auto heeft nu 2 ton gelopen en kom er nu achter dat bij 150.000 de kleppen gesteld hadden moeten worden ik had altijd gedacht dat die hydraulisch waren zo dat is ook niet goed!
Kleppen dienen bij LPG IEDERE 30.000km gecontroleerd en zonodig gesteld te worden.
Op Benzine is dat 150.000kmZou er toch naar laten kijken, dat draadje op de bobine zal er niet voor niks zitten.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.