Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Pixels66′ Astra H GTC OPC Line 1, beetje pech gehad…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juli 2013 om 20:21 #17259163AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hallo,
Ik zal me even voorstellen. Sander, vanmorgen mijn Vectra verkocht, en vanmiddag deze Astra H GTC 1.7 CDTI gekocht.En wat rijdt ie heerlijk!
Dit waren de vorige auto’s:
En dit is de nieuwe:
Uiteraard heb ik wat vragen, want er moet het een en ander gebeuren.
De voor remschijven en blokken moeten vervangen worden. Op mijnautoonderdelen.nl kom ik met kenteken uit op diverse maten van de schijven, welke moet ik hebben? dit zijn de verschillende maten die ik kan krijgen:
Schijfdikte 24mm
Buitendiam.280.0mm
Binnen geventileerd
Gewicht 3.35kggeventileerd Brembo:
5 gat(en)
Diam.280mm
Schijfdikte 25mm
Hoogte 42mm
Min.dikte 22mm
Centreerdiameter 70mm
Aanhaalmoment 11Nm
5 gat(en)Moet ik de diameter van 60 of 70 mm hebben?
15 juli 2013 om 20:27 #18158794AnoniemLid sinds:
1 January 1970Overigens geldt hetzelfde voor de remblokken, zoveel maten en smaken, wat moet het worden?
Ja, ook deze Astra heeft het kwaaltje, roest bij de veerpoten.. Lijkt mij een kwestie van schoonmaken en invetten:
15 juli 2013 om 20:29 #18158795Nette astra,veel plezier ermee :thumb
M.b.t tot je schijven en blokken denk toch dat het meten wordt zijn idd veel maten in maar misschien dat iemand anders de maten wel weet?
15 juli 2013 om 20:52 #18158796AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bedankt, ik wacht het even af.
Overigens heb ik ook de melding staan:
aanhanger keer signaal lamp
Wat houdt dit in?
16 juli 2013 om 17:49 #18158797Ik zou eens in je aanhangwagen stekker doos kijken best kans dat er een beetje water in staat of in gestaan heeft dan krijg je ook van die rare storingen/meldingen.
16 juli 2013 om 18:11 #18158798AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oke, maar wat kan ik daar dan aan doen? WD40 erin spuiten om water te verdrijven ofzo?
16 juli 2013 om 18:23 #18158799Even de stekker doos loshalen en achter op kijken bij de contactjes en kijken of dat nog een beetje schoon te maken is met bijvoorbeeld WD40 maar met voorkeur contact clean.
Maar als er water in staat heb je kans dat het al goed aan het roesten is geweest en heb je kans dat er een andere stekker doos op moet.
16 juli 2013 om 18:26 #18158800AnoniemLid sinds:
1 January 1970nou, de trekhaak wil ik er toch onder vandaan hebben, komt mooi uit. Alleen even uitzetten met de opcom dus..
6 november 2013 om 22:48 #18158801AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goh, eens een update schrijven van wat er in de afgelopen maanden gebeurd is..
De standaard speakers vervangen voor het Pioneer setje, die speciaal voor Opel. Klik je er zo in met stekkers en al, en een top geluid!
Trekhaak heb ik er onder vandaan geschroefd, maar de hele balk zit er nog wel, dus als ik hem nodig heb zit ie er zo weer op..
De grille is vervangen voor een chromen exemplaar, en de koplampen voorzien van GP thunders, supermooi :thumbup Logo ook van de achterkant af..
Afgelopen zaterdag naar de opel testdag geweest in Den Haag. Geen winterplan gekregen, omdat de koelvloeistof “maar” tot -25 beveiligd was ipv -30. Daarna naar vrienden in Ede gegaan, maar omdat we erg vroeg waren, hup naar de lokale Opel boer. Weer op de brug, en wat blijkt: beveiligd tot -50! Heel vaag, maar ik heb mijn winterplan, dus blij!
Vandeweek mooie 17″ velgen gescoord omdat de huidige banden op zijn(2,5 mm). Ik dacht, dan maar gelijk een gebruikte leuke set met goeie banden.. Deze gaan er vandeweek onder, en dan volgen er weer foto’s!
In de planning nu:
-Multiriem vervangen, deze is al binnen
-Winterbanden op de standaard wielen, als ik ze voor een zacht prijsje kan vinden
-EGR klep schoonmaken, maar dat is volgens mij heel veel werk om die eruit te schroeven. Ik heb het idee dat het vermogen ietsje minder wordt(misschien gewenning), maar bij volgas geeft hij ook een mooie rookpluim. Dat kan volgens mij minder. Dus misschien een busje van die reiniger ellende bij het brandstoffilter gooien, kijken wat het doet..
-Af en toe een gekke bonk in de achtertrein bij het remmen, dus ik wil toch kijken of ik kan vinden waar het vandaan komt..7 november 2013 om 07:14 #18158802Top. Past die (facelift) grill er eigenlijk zo op. Ik heb ook een meegespoten grill en die wil ik vervangen met een chrome exemplaar.
En als je straks de EGR gaat schoonmaken, kijk uit dat je van elektrisch deel blijft. Anders kan het zijn dat je een nieuwe EGR erin moet hangen.
Wat is eigenlijk die -50? Koelvloeistofbestendigheid?
7 november 2013 om 14:48 #18158803AnoniemLid sinds:
1 January 1970De grille past er zo in, mits je het juiste model neemt, ik heb een GTC, dus moet je een GTC grille nemen, die zijn anders dan de 5 deurs of station grilles..
Dat hele EGR verhaal lijkt me nogal eng, maar ik ga het voorzichtig doen.
Die -50 is inderdaad wanneer de kvs een blok ijs wordt..
7 november 2013 om 15:09 #18158804Thanks man. Ik ga ook eentje zoeken voor de Astra. Ik vind dat toch wat frisser uitzien.
EGR hoef je niet zo bang voor te zijn. Gewoon met beleid doen. Het komt wel goed.
7 november 2013 om 16:29 #18158805@Astra-H wrote:
Thanks man. Ik ga ook eentje zoeken voor de Astra. Ik vind dat toch wat frisser uitzien.
EGR hoef je niet zo bang voor te zijn. Gewoon met beleid doen. Het komt wel goed.
Let wel op, dat je een grill pakt van 2004-2006 niet die van de facelift(2007-2009)
die past namelijk niet ;)
7 november 2013 om 16:39 #18158806Aha, thanks vriend ;)
8 november 2013 om 17:24 #18158807AnoniemLid sinds:
1 January 1970Fotootje dan! Wielen vandaag gemonteerd. Zag wel dat 2 banden aan de binnenzijde wat droogtescheurtjes hebben op de wang, en dat stukje wordt ook wat boller lijkt wel.. Dus toch maar even 2 nieuwe bandjes binnenkort..
Verder ben ik er blij mee, het ziet er goed uit!!
8 november 2013 om 18:14 #18158808Staan goed. Een idee om je H iets te laten zakken misschien?
8 november 2013 om 18:20 #18158809AnoniemLid sinds:
1 January 1970tja wel over nagedacht maar ik begin er niet meer aan.. Al die ellende met drempels en aanlopen enzo.. nee ik laat het lekker zo.. Had wel graag een spoilertje gewild, maar ik kan nu elke cent ff gebruiken want ik heb een huis gekocht..
8 november 2013 om 18:30 #18158810O ja, je had een huis gekocht. Gefeliciteerd. Ben je er al in getrokken?
8 november 2013 om 18:42 #18158811AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee, 27 februari de sleutel, en dan een maandje verbouwen.. Vandaag het koopcontract getekend!
8 november 2013 om 18:48 #18158812Lekker vooruitzicht zeg. Nu aan de champagne zeker? ;)
8 november 2013 om 20:17 #18158813AnoniemLid sinds:
1 January 1970Haha ben al halverwege de fles!
1 januari 2014 om 22:40 #18158814AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kleine update:
Alle plannen hierboven geregeld. Multiriem vervangen(makkelijk klusje). Winterbanden op de stalen velgen. De rondgedraaide inbusbout van de turbodruksensor na 1,5 uur eruit gekregen, en vervangen. De sensor goed schoongemaakt, dat is ook een stukje cake..
Alleen de EGR en turbo inlaat nog niet gedaan. Ik durf er nog niet aan. Als er iemand ervaring mee heeft hoop ik dat diegene mij wil helpen, dan maken we er een dagje van ofzo..
Verder nog even die gekke bonk onderzoeken die ik af en toe hoor bij optrekken of stilstaan. Het lijkt van achter te komen..
Morgen gaat hij naar de Opel, want hij is incontinent. Verliest ergens koelvloeistof, gelukkig druppelsgewijs. En nog gelukkiger: ik heb het wintercertificaat, dus als alles goed gaat wordt het probleem gevonden en kosteloos gerepareerd!
2 januari 2014 om 14:42 #18158815AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nou dat heb ik weer, is er weer niets te vinden, auto staat al heel de dag onder druk maar ze zien nog niets.. Opel vermoed dan een inwendige lekkage, wat kan dit dan zijn?
2 januari 2014 om 16:31 #18158816Heb met mijn 1.7 Dth keer de koelvloeistofslangen doorgesleten gehad. Maar dat zou onder druk eruit moeten komen lijkt me.
En heb ook gehad dat hij langzaam vloeistof verloor, eens per jaar beetje bij moest vullen. Hebben ze nooit geveonden totdat de distributieriem vervangen werd. Bleek dat bij de waterpomp beetje weglekte, was door opeldealer ook niet gevonden en van buiten waargenomen.
Na vervangen geen last meer gehad.3 januari 2014 om 01:31 #18158817AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bedankt, ik zal het gewoon eens aangeven bij de dealer morgen van die waterpomp, kijken wat ze zeggen..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.