Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › 1.6xel loopt slecht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2013 om 22:25 #17259145
hoi,
de laatste tijd doet me astra eg raar,
bij een koude motor loopt hij erg onregelmatig stationair ( klinkt het zelfde als andere nokkenassen hebben).
ik heb het idee dat hij zich laatste tijd inhoud en stuk langzamer trekt.
ook is het benzine verbruik een stuk hoger…. ik kan nu op de snelweg zon 80 km rijde met 12.5 liter :cry10 juli 2013 om 22:26 #18158589Temperatuursensor preventief vervangen, anders waarden laten uitlezen.
niet een gare bobine??
Willem
10 juli 2013 om 22:43 #18158590Hoe kan k zien of me bobine gaar is?
K had dealer gebeld voor uit te late lezen en het enigste wat hun zegge is heeft geen nut om uit te laten lezen als ik geen storingsmelding heb:-xVerstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
11 juli 2013 om 16:57 #18158591Dat klopt ook..
Sputteren en inhouden, door overslaan van de motor
11 juli 2013 om 17:34 #18158592inderdaad preventief de koelvloeistof temperatuur sensor vervangen kost geen drol en is zo gepiept..
en het heeft wel degelijk zin om de auto uit te laten lezen, als er een storing is geweest maar gerepareerd bijv. kapotte lamp zal dit in het storingsgeheugen staan net zolang totdat deze gewist word11 juli 2013 om 20:10 #18158593Kapotte lamp, bij een Astra-G.
Moderne (lees: Jonge) monteur neem ik aan???De eigenaar heeft de auto al een tijdje in bezit neem ik aan, ik mag aannemen dat ie het wel geweten heeft als er een storing is geweest welke door het lampje vermeld werd.
Als deze er niet is geweest, zal deze ook niet in het geheugen staan.Bij de X16XEL worden storingen aan de Bougiekant van de Bobine niet door de Computer gezien, de motor kan hierdoor naar hartenlust Sputteren en inhouden zonder dat een storing word opgewekt.
enkel als een spoel aan de Computerzijde kapot is in de bobine zal dit door een storing weergegeven worden.Dit is allemaal wat oudere meuk (heerlijk spul eigenlijk!!) he, geen gecompliceerde Computer troep..
Ik mag 2 exemplaren rijden met vrijwel geen electronica (Ascona-C3 1.6S met peirburg Carburateur, en een Corsa-B 1.5 Turbo Diesel welke volledig mechanisch gestuurd is.Willem
15 juli 2013 om 23:41 #18158594Dus wat kan ik het beste doen nieuwe bobine kope?
Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
16 juli 2013 om 23:29 #18158595Ik heb de bobine ook vervangen voor een 2de hands vanaf de sloop.
Vanaf dat moment liep hij 150 a 200 toeren hoger dan met de oude.
Koste me 25 euro en hij was zo vervangen.
Eventueel ook de temp sensor mee pakken zoals wim en bonito al zeiden. Volgens mij is deze bij een x16xel veel makkelijker te vervangen dan een x16szr(bedoel je dit topic met de reactie in het kleine vragen topic?)
16 juli 2013 om 23:40 #18158596Jup dit topic, hoeveel toere is normaal bij astra? Koud loopt die 1200 en warm 800 fso en koud loopt die er onregelmatig alsof die andere nokke asse heeft :p
Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
17 juli 2013 om 00:06 #18158597Wat is koud… bij de 1ste minuut mag hij idd hoger lopen dan 1000 toeren maar daarna moet hij al snel terug zakken naar de 800 toeren (als je rijdt).
tussen de 800 en 900 toeren is normaal.Schommelt de toerenteller ook als hij stationair draait?
17 juli 2013 om 00:10 #18158598Koud als k m net start na uren stilstaan.
En ja die schommelt ergVerstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
17 juli 2013 om 10:23 #18158599Egr klep is ook een spelbreker bij deze blokken.
Ook de moeite waard om eens na te kijken
18 juli 2013 om 11:49 #18158600brandstofslang in de tank gescheurd….. Onvoldoende brandstofdruk dus inhouden, mm compenseert dit waardoor verbruik hoger word… etc. Was tenminste het geval bij mijn zafira….
18 juli 2013 om 21:00 #18158601je kan m wel uitlezen,als bobine kapot is dan is de temperatuur van een cilinder lager..maar kan dan ook een boogie zijn…
18 juli 2013 om 22:39 #18158602bougies zitte nieuwe in, vandaag egr klep na gekeken was niks mis mee, morgen maar de brandstof slangen na kijken.
vandaag viel me op dat hij als ik de koppeling intrap soms terug valt naar 400-500 toeren en helemaal begint te trillen, ook ruik ik vaker benzine.19 juli 2013 om 06:35 #18158603Uitlezen van een kapotte bobine kan weleens niet mogelijk zijn. Ik zou deze gewoon vervangen. Zoals je omschrijft zou het ookw el eens een toerentalsensor kunnen zijn.
Dit kun je meestal wel zien bij uitlezen omdat deze dan niet kloppen (soms uitschieters enz).20 juli 2013 om 22:31 #18158604XEL laat zich niet gauw storen door een kapotte bobine.
een kapotte uitgaande spoel word niet gezien door de Computer, laat die dan ook het meest kapot gaan..
Willem
22 juli 2013 om 10:21 #18158605Dennis, brandstofleiding zit in de tank, kijk effe op de rail of je brandstofdruk hebt, zo niet dan is de brandstofleiding in de tank een mogelijkheid, maar dan moet waarschijnlijk wel je tank eronderuit…
22 juli 2013 om 10:55 #18158606Opgelost zat een klein scheurtje bij benzine filter die vervange nu doet ie t weer goed kdenk dat k op grond ben gekomen bij een drempel :p want k zat laatst vast bij t midde haha
Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
22 juli 2013 om 11:00 #18158607AHA!! 1-0 voor Opel-Maus dus, haha!!! Nou mooi dat je probleem is opgelost Dennis! trouwens, zo’n ding heet een bussluis, geen verkeersdrempel… :P
22 juli 2013 om 11:26 #18158608Nee :p of komt van zandpad denk k of drempel
Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.