Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › easytronic lawaai
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juli 2013 om 18:25 #17259107
Ik ben sinds kort in het bezit van een Meriva/easytronic uit 2010, ca. 20000 km gelopen. De auto rijdt prima maar maakt veel lawaai bij opschakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 3. Verder klappert de bak nogal bij fors afremmen tot volledige stilstand. Auto is al verschillende keren opnieuw ingeleerd, ook bij Opel-dealer. Zelfs koppelingsplaat en drukgroep zijn vervangen maar het klapperen blijft. Het lijkt er op dat de bak het juiste koppelingsmoment niet goed kan vinden heb ik me laten vertellen. Opvallend is wel dat de klacht zich vooral voordoet bij warme motor (vanaf 80 graden). Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak is en wat er aan te doen is ?
8 juli 2013 om 18:59 #18158238Welkom,
Wat ik zou laten uitvoeren bij de dealer is ”ontluchten van de hydraulische drukgroep” wil vaak wel helpen moet met de computer gebeuren daarmee ontluchten ze het koppelings systeem
Zelf al meerdere malen meegemaakt.
8 juli 2013 om 19:29 #18158239Ook het ontluchten is al een paar keer gedaan, ik weet niet zeker of dat ook met de computer gedaan is of kan dat alleen op die manier ?
8 juli 2013 om 19:39 #18158240Ontluchten van het systeem kan alleen met de computer.
8 juli 2013 om 19:41 #18158241Schakelen verder gaat wel goed slaat geen versnellingen over??
Staan er fouten in de schakelrobot??
8 juli 2013 om 19:54 #18158242Nee, slaat geen versnellingen over maar kiest wel eens een (lage)versnelling op een moment waar ik zelf liever zou hebben dat hij een hogere versnelling zou kiezen. Moet dan weer gas geven om in hogere versnelling te komen en wat trekkracht te krijgen. De auto is ook uitgelezen met de nieuwste software en Tech-2 (?) bij Opel-dealer. Er zijn nooit foutmeldingen geweest (DTC’s ?).
Wat ik verder zo bijzonder vind is dat dat geklapper vlak voor dat je stilstaat eigenlijk alleen voorkomt als de thermometer op 80-90 staat, daarom heb ik er bij de -korte-proefrit ook niks van gemerkt toen ik de auto kocht. De motor is pas laat warm trouwens, of de meter slaat pas laat uit naar 80-90: pas na zo’n kilometer op 10-15. Kan dat er nog iets mee te maken hebben ?8 juli 2013 om 20:13 #18158243Oke, klink toch echt als een aangrijp punt probleem kan me namelijk niet iets in denken wat het anders kan zijn.
Hebben ze alle procedure’s netjes op volgorde gedaan??
En dat hij het koppeling punt niet kan vinden is onzin omdat dit gewoon is in te leren d.m.v van rijden met de tech-2 eraan en dan kiest hij zelf het beste aangrijpings punt.
Heb gewoon het idee dat ze niet alle procedure’s uitvoeren, heb er nu al zo veel gedaan en altijd bij goed inleren nooit problemen gehad.
8 juli 2013 om 20:26 #18158244Bedoel je dat rijden met de tech-2 eraan letterlijk of gaat die procedure gewoon op de brug ? (…) Er is me ook al verteld dat alle Meriva’s dit doen en dat ik het maar voor lief moet nemen maar dat lijkt me toch wel heel sterk en dat was ik ook niet van plan, kan nooit goed zijn dat gebonk lijkt me, ik was wel van plan er jaren in te rijden en als dat nu al zo begint ? Bedankt voor je meedenken trouwens
8 juli 2013 om 21:04 #18158245Ja echt rijden met de tech-2 dan stelt de computer de juiste waardes in tijdens het rijden.
En wat betreft het kiezen van een versnelling bij terug schakelen wordt inderdaad regelmatig een te lage versnelling gekozen daar valt eigenlijk niks aan te doen
Maar klapperen/bonken is natuurlijk niet goed, lekker makkelijk om te zeggen als dealer/garage zijnde als je er niet uitkomt.
Is de bak olie al eens ververst?? wellicht verhelpt dit het probleem enigzins.
En anders de procedure opnieuw uit laten voeren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.