Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › kleine mankementen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2013 om 11:31 #17259037
Goedendag,
Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Tigra uit 2000 welke fantastisch rijd.
Wel wat roest hier en daar maar dat ga ik grondig te lijf en zo goed mogelijk bijwerken (met dank aan de velen tips hier op het forum)
Echter heb ik enkele kleine elektronische probleempjes ontdekt die ik wel zou willen herstellen.
Het midden console waarin de klok, radio en temperatuur wordt weergegeven gaat uit op het moment dat ik de verlichting inschakel.
Ook heb ik geen verlicht signaal bij de knipperlicht bediening.
De kilometerteller registreert ook geen kilometers maar de snelheidsmeter werkt gewoon.
Misschien weet hier iemand op het forum dit te verklaren of nog mooier een oplossing te geven :thumb5 juli 2013 om 13:44 #18157681Het uitschakelen van het display komt waarschijnlijk doordat de stekker of de groene weerstand achterop je display niet goed meer vasttzit. Opnieuw solderen en je probleem is opgelost. Hiervoor moet je wel het tid demonteren.
8 juli 2013 om 21:02 #18157682@joop1970 wrote:
Het uitschakelen van het display komt waarschijnlijk doordat de stekker of de groene weerstand achterop je display niet goed meer vasttzit. Opnieuw solderen en je probleem is opgelost. Hiervoor moet je wel het tid demonteren.
Inderdaad zat de stekker wat los en na wat bewegen werkte deze weer.
Ik moest ziezo de verlichting van de verwarming console vervangen dus dat ook gelijk maar gedaan.Weet jij of iemand hier toevallig hoe de gasklep, Stappenmotor, en EGR stapsgewijs gedemonteerd kunnen worden aan de hand van bv foto,s of uitleg.
Ik wil deze eigenlijk tegelijk aan pakken voor dat ik er grotere stukken mee ga rijden.
De motor draait goed en geeft geen storingen aan maar ik merk dat bij sneller gas geven dat de motor hapert en schoksgewijs inhoud.
Op het forum wordt hier regelmatig over geschreven maar heb nog geen “link” hierover kunnen vinden.8 juli 2013 om 21:14 #18157683Welke motor heb je?
8 juli 2013 om 21:58 #181576848 juli 2013 om 22:38 #18157685Beetje een rare vraag misschien, maar hoe goed is je engels?
Kan zo wel een linkje voor je zoeken naar een haynes manual met google. Daar staat een zee aan informatie in.9 juli 2013 om 11:38 #18157686@Heks wrote:
Beetje een rare vraag misschien, maar hoe goed is je engels?
Kan zo wel een linkje voor je zoeken naar een haynes manual met google. Daar staat een zee aan informatie in.Het Engels gaat goed hoor zolang er niet al te technische benamingen voorbij komen.
Zou prima zijn zo,n manual. :thumb9 juli 2013 om 12:22 #18157687Ik zal je een linkje sturen via de PM met een download link voor een Corsa. Daar staat ligt dezelfde motor in, dus moet je het gewoon in kunnen denk ik.
10 juli 2013 om 04:48 #18157688@Heks wrote:
Ik zal je een linkje sturen via de PM met een download link voor een Corsa. Daar staat ligt dezelfde motor in, dus moet je het gewoon in kunnen denk ik.
OK, is een goed idee.
Dank voor de medewerking via dit forum :wors10 juli 2013 om 11:18 #18157689Blijkbaar heb je de PM niet gekregen of wel?
Hij staat bij mij nog steeds in mn postvak uit10 juli 2013 om 19:05 #18157690@Heks wrote:
Blijkbaar heb je de PM niet gekregen of wel?
Hij staat bij mij nog steeds in mn postvak uitJa zeker heb ik de PM gekregen.
Dank daar voor en ga deze eens goed doorspitten.10 juli 2013 om 19:12 #18157691Geen probleem en ik haal het over een klein uurtje offline ;)
Neem aan dat je het dan wel binnen hebt.25 juli 2013 om 18:37 #18157692Nog maar even een update over de voortgang van het reinigen van de gasklep, stappenmotor en EGR.
De gasklep en stappenmotor hadden wat aanslag maar niet extreem maar zijn nu weer geheel zuiver.
Bij de EGR klep eigenlijk het zelfde verhaal en heb deze vervolgens met de bekende pakking afgetopt.
Brandstoffilter, bougies, koelvloeistof-temperatuursensor en enkel slangetjes met verdachte scheurtjes ook gelijk vervangen.
Olie ververst met nieuw lucht en olie filter.
Alles weer gemonteerd en goed nagekeken, starten en rijden maar.
In eerste instantie kreeg ik duidelijk de indruk dat de motor feller reageerde en liep als een zonnetje, van het inhouden en stoten was geen sprake.
Toen een stukje snelweg van 100 naar 150 absoluut soepel.
Maar na een ruim kwartier begon het stoten weer heel licht terug te komen en nu vandaag twee dagen verder heb ik er weer net zoveel last van.
Het motorstoring lampje gaat zo af en toe aan maar dat zal wel met het aftoppen van de EGR te maken hebben las ik hier eens.
Stationair loopt de motor overigens goed en het blok is ook onder nog zuiver.
Zou het misschien met grote waarschijnlijkheid de lambdasonde of MAP sensor kunnen zijn
Ik ben overigens een 52 jarige tigra rijder dus misschien kan ik deze tot mijn pensioen afrijden als ik er na een lange rit nog zelf uit kan klimmen :lol:
Misschien moet ik hem toch maar eens laten uitlezen :hmmz25 juli 2013 om 21:12 #18157693Als je een laptop hebt en een china clone opcom. Kan je voor 25 euro hem zelf uitlezen.
Kan een laptop uit het stenentijdperk zijn.Er is geloof ik een 2011 china clone op de markt gekomen. Maar voor een auto van ruim voor 2011 maakt dat weinig verschil vermoed ik.
Ik weet niet waar je +/- vandaan komt. Misschien is er wel iemand in de buurt die een handje kan helpen met uitlezen. Ik heb er hier 1 liggen, vandaag nog aan de auto van de overbuurman gehangen.
25 juli 2013 om 21:28 #18157694@Heks wrote:
Als je een laptop hebt en een china clone opcom. Kan je voor 25 euro hem zelf uitlezen.
Kan een laptop uit het stenentijdperk zijn.Er is geloof ik een 2011 china clone op de markt gekomen. Maar voor een auto van ruim voor 2011 maakt dat weinig verschil vermoed ik.
Ik weet niet waar je +/- vandaan komt. Misschien is er wel iemand in de buurt die een handje kan helpen met uitlezen. Ik heb er hier 1 liggen, vandaag nog aan de auto van de overbuurman gehangen.
Ik woon zo,n 30 KM onder Eindhoven.
Misschien zijn er inderdaad forumleden die ook in die regio wonen en anders schaf ik mijzelf een opcom aan.
Tips naar verkoop punten of online bestellen zijn natuurlijk ook zeer welkom.2 augustus 2013 om 19:01 #18157695@audioot wrote:
@Heks wrote:
Als je een laptop hebt en een china clone opcom. Kan je voor 25 euro hem zelf uitlezen.
Kan een laptop uit het stenentijdperk zijn.Er is geloof ik een 2011 china clone op de markt gekomen. Maar voor een auto van ruim voor 2011 maakt dat weinig verschil vermoed ik.
Ik weet niet waar je +/- vandaan komt. Misschien is er wel iemand in de buurt die een handje kan helpen met uitlezen. Ik heb er hier 1 liggen, vandaag nog aan de auto van de overbuurman gehangen.
Ik woon zo,n 30 KM onder Eindhoven.
Misschien zijn er inderdaad forumleden die ook in die regio wonen en anders schaf ik mijzelf een opcom aan.
Tips naar verkoop punten of online bestellen zijn natuurlijk ook zeer welkom.Bij mij ging een tijd geleden ook het motorlampje branden, weet dat het niet de goedkoopste optie is, maar ben naar Driessen Opel gegaan in Helmond (was de enige Driessen Opel open op zaterdag) en kwestie van uitlezen…probleem verhelpen…foutmeldingen wissen en rijd super weer sindsdien.
bij mij was het omdat er valse lucht werd aan gezogen bij een slangetje van de inlaat oid. en mijn gasklepbuis was vervangen. ik kan er qwa termen een klein beetje naast zitten, maar wie weet, weet je wat ik bedoel.
30 augustus 2013 om 21:38 #18157696Eerst maar eens een update over het stotteren en inhouden van de motor.
Simpel, het waren een of enkele bougiekabels welke de problemen veroorzaakten dus dat is gelukkig opgelost.
Ook heb ik preventief de transmissieolie vervangen en schakelt iets soepeler ( ook achteruit )
De mankementen waar ik nu nog mee te maken heb zijn ook apart.
Deze week stopte ineens de temperatuurmeter met registreren terwijl ik zo,n maand geleden de sensor heb vervangen.
De kachel werkt gewoon en de meter is getest en is niet defect.
Ander vreemd mankement is het niet weergeven van het knipperlicht signaal op de teller unit.
Ik dacht eerst dat de lampjes defect waren maar bleken gewoon te werken.
De knipperlichten werken wel gewoon en hoor het relais ook tikken.
Verder rijdt de tigra echt goed dus ben wel tevreden.30 augustus 2013 om 22:31 #18157697Zit het stekkertje van je knipperlichten niet gewoon los in je dashboard? Deze is er best makkelijk uit te krijgen. Kan je meteen even kijken naar de kabel van je temperatuurmeter aan die kant.
Ik vermoed dat je perongeluk de kabel van je temperatuurmeter onder de motorkap hebt los gehaald. Ik weet alleen niet precies waar deze zit bij een x14xe. Het is een enkele kabel bij de mijne vlak bij de egr. Nogmaals ik weet niet hoe dat bij jouw motor zit…
31 augustus 2013 om 08:16 #18157698@Heks wrote:
Zit het stekkertje van je knipperlichten niet gewoon los in je dashboard? Deze is er best makkelijk uit te krijgen. Kan je meteen even kijken naar de kabel van je temperatuurmeter aan die kant.
Ik vermoed dat je perongeluk de kabel van je temperatuurmeter onder de motorkap hebt los gehaald. Ik weet alleen niet precies waar deze zit bij een x14xe. Het is een enkele kabel bij de mijne vlak bij de egr. Nogmaals ik weet niet hoe dat bij jouw motor zit…
De teller unit heeft een centrale contact rij welke bij het plaatsen van de unit automatisch alle contacten voorziet.
Ik had het probleem met mijn vorige teller unit en heb deze vervangen voor een andere maar heb dus het zelfde probleem weer ( lampje is wel goed ).
De kabel voor de temperatuurmeter zal ik eens nalopen.
Nu blijkt ook dat mijn verlichting op de midden console ( kachel ed.) gewoon blijft branden ook als de autolichten uit zijn. ra, ra, ra !! :hmmz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.