Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › X20xer verliest vermogen als management brand
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2013 om 14:15 #17258898
Heb sinds vandaag dat de motor management soms brand. en dan weer uit gaat en niet meer aan gaat.
maar het moment was dat als de motor koud is en ik deed de auto uit, wilde hij niet meer aan. eenmaal warm was er niks aan de hand.maar dan verlies ik vermogen zodra de management aanschiet..
weet miss iemand wat het kan zijn??
29 juni 2013 om 14:24 #18155888Even uitlaten lezen.
29 juni 2013 om 16:11 #18155889Nokkenas sensor of lmm
29 juni 2013 om 17:41 #18155890daar zat ik dus ook al aan te denken, maandag gaat hij op de tech apparaaat, en zonodige sensor vervangen..
want hij rijdt verder wel hardstikke goed..
alleen ben aan het nadenken over de astra…..en nee niet gaan denken van o er is iets met de astra.. nee dat niet..
29 juni 2013 om 20:07 #18155891Die van mij heeft na 260xxx km, ongeveer het zelfde probleem.
Als ik hem s’morgens start gaat die nu 7 van de 10x in storing, en heb vermogenverlies( op 3 poten lopen).
Als ik na 1km stop en de sleutel eruit haal, en weer start is alles wegEn het nadenken over de astra: het is het zeker net niet,
Nieboer had laatst alles nog liggen voor een c20let in een G30 juni 2013 om 05:31 #18155892Heren,
Nokkenassensor kan die als foutmelding geven en uitleescode, maar lees ook historie op het internet dat vele deze vervangen en uiteindelijk de storing niet doet verhelpen.
Houd de ECU ook in het vizier, vele verhalen leiden bij de OPC naar een “defect” kastje.
Na verloop van jaren verandere de weerstanden van deze kastje door oxidatie op bekabeling of printplaat, hierdoor krijg je “foute” meetwaardes binnen op je ECU…dit zorgt voor storingen.Dat de auto inhoud heeft alleen maar te maken met de noodloop..zodra er een motormanagment lampje brand gaat de auto op safe lopen overrijkt benzine geven of op wat minder cilinders werken.
Dus houd verhaaltje van ECU in het achterhoofd :thumb
30 juni 2013 om 09:48 #18155893ik heb op het net gezocht maar ik vindt er niks over…
maar als ik naar me ecu kijtk ziet die er nog heel goed uit..
maar de auto heeft ook 108dkm gelopen in 13 jaar tijd, en heeft veel stil gestaan dus ja..
rij nu alweer heledag probleem loos
30 juni 2013 om 12:57 #18155894Niet of slecht starten duid eerder op een defecte krukassensor.
Bij defecte nokkenassensor word meestal het toerental beperkt tot maar 4500 rpm.
Ik zou hem even laten uitlezen om het echte probleem te zoeken.
Staan er geen foutcodes. Is de kans groot dat je een defecte krukassensor hebt. (bij draaiende motor geen foutcode motor niet draaien wel)30 juni 2013 om 21:21 #18155895Krukassensor code is p0340
Kijk maar eens voor die code op het intenet, dan zie je veel gevallen waar de krukassensor vervangen was en het probleem niet oplost; uiteindelijk ECU.En goed uitzien van ECU is kwats, haha, het gaat niet om hoe die eruit ziet, het gaat erom wat de interne printplaat en bedrading doet, door de jaren heen kunnen die oxideren, met als gevolg andere meetwaardes en daaruit volgend foutmeldingen in het systeem.
En als je de melding krijgt met warme motor ga er maar vanuit dat je ECU het is, lees maar het web door met de foutcode ;)
23 juli 2013 om 16:07 #18155896Any news? Inmiddels verholpen?
23 juli 2013 om 22:10 #18155897Krukassensor code krijg je altijd bij niet draaiende motor dus is vrij lastig uit te lezen. Tenzij deze code opkomt met draaiende motor.
ECU van een X18XE1, X20XEV, X20XER zijn gelijk en hebben allemaal met regelmaat een defect na verloop van tijd dus dat zou het ook kunen zijn. Krukassensor is bij niet starten en geen lampjes vaak de eerste die ik vervang en meestal ook de oplossing. Tenzij je startmotor stuk is natuurlijk.28 juli 2013 om 13:48 #18155898Ik heb de nokkenassensor vervangen want dat was het probleem.. en sinds dien brand hij niet meer.
heb net 2000KM gereden(vakantie naar de zee in Polen) en de astra heeft zich zeer netjes gedragen..
onderweg nog tegen een GOlf 5 R line met abt tuning gesprint in duitsland en helaas heeft de golf het moeten afleggen tegen mij. maar motor heeft het prima gedaan.
28 juli 2013 om 13:55 #18155899
in polen28 juli 2013 om 21:30 #18155900Nice :thumb
Wanneer komen er donkere koplampen ? :jerry
Verder lekker gassen zeker op de autobahn ;)
29 juli 2013 om 07:11 #18155901haha ja die komen nog… king:
heb aardig veel 120 a 130 gereden, en paar keer over de 200.. want dat had ik nog nooit gedaan met de opc..
en tegen die golf was dik 220..maar was snel zat haha :wub
21 augustus 2013 om 16:46 #18155902@corsa2.016v wrote:
Die van mij heeft na 260xxx km, ongeveer het zelfde probleem.
Als ik hem s’morgens start gaat die nu 7 van de 10x in storing, en heb vermogenverlies( op 3 poten lopen).
Als ik na 1km stop en de sleutel eruit haal, en weer start is alles wegEn het nadenken over de astra: het is het zeker net niet,
Nieboer had laatst alles nog liggen voor een c20let in een GDit heb ik ook gehad, nokkenas sensor vervangen en daarna niks geen problemen meer gehad!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.