Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Mooie originele Kadett GSi te koop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2013 om 12:30 #17258873AnoniemLid sinds:
1 January 1970Link: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380663500250″ onclick=”window.open(this.href);return false;
…einer der besterhaltendsten Opel Kadett E GSI weltweit !!!
absolut original, wie Neuzustand, wie gerade aus dem OPEL-Schaufenster geschoben
absolut rostfrei
ungeschweißt
unfallfrei
nie nachlackiert (nicht mal mit dem Lackstift)
kein Kratzer, keine Dellen
nie ein Kabel nachgezogen (nur Kaltstartregler für EURO 2 (147 Euro Kfz-Steuer) nachgerüstet)
garantiert orig. 77800 km
absolut unverbastelt
TÜV / AU neu
Ez 03.09.1990
war insgesamt keine 5 Jahre angemeldet (hat die meiste Zeit in Autohaus gestanden)
hat noch NIE Regen oder Schnee gesehen
ist komplett hohlraumversiegelt
Zahnriemen habe ich bei 74tkm neu machen lassen
Motoröl- und Getriebeöl neu
mit orig. Scheckheft, Bedienungsanleitung, Radio-Bedienungsanleitung, Radio-Paß
mit orig. Radio, orig. Schiebedach, orig. Digitaltacho, orig. Radkappen
28 juni 2013 om 13:23 #18155736origineel geen roest. ik geloof er NIKS van :D alle originele kadettjes hebben ergens roest.
de mijne kocht ik voor 800 en die zag er ook zo mooi origineel uit toen ik hem kocht. maar onder al die mooiheid roestte die ook gewoon hoor.
tegenwoordig moet je ook eigenlijk niet meer veel geld uitgeven aan een dure optisch mooie kadett als je hem langer zou willen houden.
je kan het geld beter in de roest reparatie stoppen. zoiets als vinci gedaan heeft.5 juli 2013 om 20:26 #18155737Zo dat is een erg net ding zeg! Hij is ook al verkocht zie ik voor bijna 6000 euro.
Wat betreft roestvrij, dat is ZEKER wel mogelijk hoor, deze heeft zowat enkel binnen gestaan dus dan is dat helemaal niet vreemd. Heb ook zo iets in Engeland een keer gezien op Ebay die leek echt alsof die zo uit de showroom kwam en hat nog geen 1500 mijl gereden, was dan geen GSI, maar werkelijk helemaal puntgaaf.
Wat betreft restaureren, wat ik heb gedaan is echt neit goedkoop en een beter idee, dat moet je leuk vinden en er voor over hebben. Achteraf had ik me misschien wel twee keer bedacht om hem aan te schaffen, maar ben nu wel weer erg blij met het resultaat.
8 juli 2013 om 09:35 #18155738AnoniemLid sinds:
1 January 1970Soms kun je beter maar op zoek gaan naar een roestvrije kas en dan alles overbouwen. De kosten voor een goede restauratie
kunnen hoop oplopen. Ondervind ik ook nu met mijn Berlinetta. Maar het is meer de persoonlijke/emotionele waarde dat ik de auto
weer nieuw leven wil inblazen.8 juli 2013 om 10:02 #18155739Wat ik heb uitgegeven man, dat kan ik thuis niet uitleggen hoor. En kan er achteraf nog steeds niet echt met mijn pet bij, maar heb de bonnen allemaal bewaard en als ik dat optel is het echt schrikken. En heb dingen voor gekke prijzen gescoord, dat ik me in de handen wreef, heb van onze carrosseriebouwer van mijn werk nog een hoop spul gratis gekregen zelfs. Dan nog, een tubetje nadenkit, een spateltje zus, een pakje schuurpapier, een rolletje afplakband, krabbers, brandertje, staalborstels, kwastjes, ga zo maar door. Allemaal ogenschijnlijk kwartjeswerk, maar duizenden euro’s bij mekaar hoor!
8 juli 2013 om 11:47 #18155740jajaja tuurlijk is het leuk om een niet roestende auto te kopen.
Maar ik ben van mening dat het uiterlijk helemaal niks zegt bij een roestgevoellig autootje als een kadett.
Je ziet van de echte auto zo helemaal niks. Voor hetzelfde geld was het zo vochtig als wat in die garage.
Zo als op deze fotos zag mijn Gsi Kadett er van buiten en binnen ook uit toen ik hem kocht. Prachtig wit en geen roest of deukje te zien! Alles tip top. 10 jaar en een hoop km verder was ie overal op de typische onderhuidse plekken aan zn einde.
Deze standaard ‘roestvrije’ kadett’, kan na een paar jaar gebruik ook net zo hard gaan roesten als alle andere kadetten. als ie al roestvrij was.. :)
Kan je weer aan de gang met geld uitgeven na een monster van een aankoop bedrag.
Jouw kadett kan met alle nieuwe en goede antiroest materialen van nu op de de plekken waar je het hebt gerepareerd WEL weer een hele tijd mee gaan.Als je dan perse geld wilt uitgeven aan een kadett zou ik daarom zou altijd gewoon lekker een motorisch en technisch leuke complete gsi van 800 euro kopen en dat hobbywerk dan maar meteen zelf doen. Kan je daar het verschil in geld in steken. Dan heb je de duizenden euros over om het echt goed te doen!
En weet je tenminste echt wat je hebt.8 juli 2013 om 14:20 #18155741Nou, als ik nu een Kadett kon kopen in nieuwstaat (onwaarschijnlijk, maar stel) en ik zou er goeie holleruimtewax in roggelen in alle holle ruimtes dan kan ik hem zo verzegelen dat hij er na 10 jaar nog steeds bijstaat als nieuw. Er bestaan Kadetts die een goede vet of waxbehandeling hebben gehad van begin af aan. Er bestaan Kadetts die echt droog hebben gestaan al die tijd, met andere nadelen zoals verdroogd rubber, maar da’s lang zo duur niet als grootscheeps laswerk.
Het is allemaal hypothetisch, maar ik zou een Kadett wel durven beoordelen vandaag de dag, en als hij dan zo is als hier beloofd wordt en kon hem voor 6000 euro aanschaffen zou dat zeker voordeliger geweest zijn.
Aan de andere kant heb ik er nu een enorme ervaring mee opgedaan en vanalles kunnen wijzigen en dat zou ik heel zonde vinden om te doen met een in super staat verkerende originele koets. En die leerervaring is ook onbetaalbaar en resultaat gelukkig goed uitgepakt.
Ik heb nu iets unieks wat ik zelf enorm waardeer en nog lang in wil blijven rijden, maar als je nog eens de auto wilt verkopen mag je hopen dat anderen het net zo waarderen in geld. Een origineel ding, zelfs in originele lak, en nog nooit aan gelast (ja utopie met een Kadett, ik weet het) is verreweg het meest waard.
Weken na de dooi vind je soms nog een zonderling plekje sneeuw, omdat en kind een sneeuwpop heeft gemaakt en die toevallig op dat ene plekje komt waar nooit de zon schijnt. Soms sterft er iemand op de top van een berg en er gaat een dik pak sneeuw overheen en vinden mensen hem na duizenden jaren terug en geven hem de naam Ötzi, terwijl een stoffelijk overschot in de regel binnen de kortste tijd vergaat tot stof. Zo zijn er ook Kadettjes die half toevallig half gewild super goed zijn geconserveerd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.