Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Welke type astra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2013 om 10:38 #17258788
Hallo,
Ik ben op zoek naar een relatief goedkope auto die minimaal een aanhanger kan trekken.(zit te denken aan een 1600 motor)
Na wat zoeken op div. auto sites kom ik in de prijs klasse die ik zoek € 2500,00 tot € 4000,00 veel Opel Astra’s tegen met een bouwjaar van 1999 tot 2003.
Nu zijn er nogal wat verschillende uitvoeringen van deze auto en ook de 1600 motor zijn er in verschillende uitvoeringen, wat is een goede uitvoering?
Is een Opel Astra van deze bouwjaren een kwalitatief goede auto?
En is hij geschikt om regelmatig een aanhanger(enkel Asser) te trekken?Groet,
Richard24 juni 2013 om 10:44 #18154851ik rijd met een astra f van 94 met een 1.4 blokje.
ook geregeld een aanhanger er achter, reken op meestal zo beetje 4 a 500 kilo OP de aanhanger, dus komt het gewicht van de aanhanger nog bij.
enige wat ik soms lastig vind is dat ik op de snelweg wel ff terug naar de 4 moet als ik een vrachtauto even voor bij wil.
maar ja, verder kan ie het makkelijk doen.
en die autotjes vind je al van rond de 500 euro haha24 juni 2013 om 15:08 #18154853Wat ik heb gehoord zijn de 1.6 8v blokken van de astra G heel goed.
Heb er zelf geen ervaring mee.
Ik heb een 1.6 16v sport en die bevalt super goed…..24 juni 2013 om 15:14 #18154854Wij hebben een Astra F uit 1997 1600 16klepper, heb er geregeld enkelasser achterhangen die helemaal vol met bierkratten zit.
Trekt prima op.
Astra G weet ik niet veel van, wel dat een klasgenoot van mij zijn bak kapot had gereden.
Maar of dit vaker voorkomt of zijn lompigheid is weet ik niet.24 juni 2013 om 15:34 #18154855Ik zou voor de astra G gaan, is gebouwd van 98 tot 2004. De 1.4 erin is te licht.
De 1.6 8v x16szr is ook wat aan de trage kant.
De 1.6 8v Z16SE is een geschikte motor voor aanhangwagen en zuinig wel nog wat traag.
Alle motoren daarboven X16XEL, Z16XE, X18XE1, Z18XE, X20XEV, Z22SE, of OPC motoren zijn allemaal geschikt.Om een luxere auto te hebben moet je gaan voor een sport edition II of een Njoy versie. De andere zijn vaak wat minder luxe uitgevoerd.
(Electrische Ramen, Verwarmde spiegels en dat soort dingen).Heb je een astra g gebouwd in duitsland heb je wat meer kans op roest dan die in belgie zijn gebouwd.
Verder kwalitatief allemaal goede autos.24 juni 2013 om 15:37 #18154856@Haasje17 wrote:
Ik zou voor de astra G gaan, is gebouwd van 98 tot 2004. De 1.4 erin is te licht.
De 1.6 8v x16szr is ook wat aan de trage kant.
De 1.6 8v Z16SE is een geschikte motor voor aanhangwagen en zuinig wel nog wat traag.
Alle motoren daarboven X16XEL, Z16XE, X18XE1, Z18XE, X20XEV, Z22SE, of OPC motoren zijn allemaal geschikt.Om een luxere auto te hebben moet je gaan voor een sport edition II of een Njoy versie. De andere zijn vaak wat minder luxe uitgevoerd.
(Electrische Ramen, Verwarmde spiegels en dat soort dingen).Heb je een astra g gebouwd in duitsland heb je wat meer kans op roest dan die in belgie zijn gebouwd.
Verder kwalitatief allemaal goede autos.Waar haal je die bouw gegevens vandaan :?:
Ik weet dat er een type plaatje aan de binnenkant van de motor ruimte te vinden is bij de Astra-F, maar bij de Astra-G is deze spoorloos.24 juni 2013 om 15:40 #18154857Wat bedoel je met bouw gegevens?
24 juni 2013 om 15:41 #18154858Duitsland of belgie ;)
24 juni 2013 om 15:43 #18154859Chassisnummer. staat bij de bijrijderstoel.
24 juni 2013 om 16:09 #18154852astra g 1.6 szr heb je weinig onderhoud aan. Alleen het optrekken gaat niet echt snel.
24 juni 2013 om 19:56 #18154860Als je rustig rijdt kan je met een Astra G 1.6 szr (8 klepper 75pk) ook best zuinig rijden.
Heb zelf zo een gehad uit 1999. Super auto. Kon ook wel een kar trekken van iets meer dan 1000kg. Het max koppel zit bij deze motoren al bij 2800 toeren dus al snel beschikbaar. Met zo een zware kar natuurlijk niet echt vlot maar ik kwam goed vooruit.
Als die stationair loopt hoor je hem bijna niet zo stil zijn die blokjes. Op de snelweg is het andere koek, dan loopt die tegen de 4000 toeren aan dat is wel een nadeel.
Nauwelijks kosten aan het ding gehad, ja had wat sludge onder de oliedop omdat er alleen maar korte ritjes mee werden gereden maar dat is normaal. Zwak punt bij die motoren is de koppakking die wil er weleens uit vliegen. Maar dat ligt ook aan hoe je hem misbruikt.
Schijnt zo te zijn dat deze motoren een breuk van de distributieriem vrijwel altijd schadeloos overleven. Heb ik niet geprobeerd maar ik geloof het best.
Ik zou wel een pearl uitvoering oid. kiezen. Heb je airco, el. ramen+spiegels en fijnere stoelen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.