Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Verlagen Astra G OPC 1
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juni 2013 om 10:08 #17258760
Heey
Gezien ik vind dat mijn astra g opc net een dakar auto lijkt zo wil k hem toch wat verlagen..
Enkel weet ik niet welke verlaging ik moet hebben..
Wil geen schroefset..
Mijn achterkant lijkt wat hoger als voor en zie allemaal sets staan van 40/40 40/30 30/20.
Nu leek mij de 30/20 wel mooi. niet te laag wat ik ook wil. Maar wil ook wel dat de auto gelijk staat niet dat hij voor lager is als achter.Welke set raden jullie mij dan aan??
Evt foto van jouw astra g met jouw verlaging..Gr Steef
23 juni 2013 om 12:25 #18154637Hallo steef,
Ik heb sinds vrijdag ook een set verlagings veren onder mijn g zitten. Het gaat hier om de eibach 30/30 verlagings set met aslast tot 935kg. Ik ben er echt heel blij mij en rijd heerlijk.
Mijn auto staat er nu dus zo bij:
Hij ligt nu lekker strak op de weg en veert minder ver door wat voor mij(n) (velgen) goed is omdat ze met de oude veren zo nu en dan nog aanliepen, heb er nu zo goed als geen last meer van.
De 30/30 set van eibach is een echte aanrader als je het mij vraagt.23 juni 2013 om 12:29 #18154638Als je wilt dat hij gelijk staat kan je het beste dan 30/30 nemen (zo staat mijn coupe nu)
Op mijn vorige astra g hatchback had ik 40 voor 30 achter… Beviel goed met 17 inch velgen…
Zal vnf met een beetje geluk een foto posten…
23 juni 2013 om 15:10 #18154639Kijk dankje!
Toch lijkt hij voor nog iets hoger te staan als achter?
Ziet er idd een stuk beter uit en ga ze denk ook bestelle..
Zag dat je dit kon doen via profile tyre centre.
Zie die set bij profile dat 30/30 setje aslast 1035 is…?En 40/30 komt denk wel mooier uit?
23 juni 2013 om 17:28 #18154640
40/30 AP veren bij winparts vandaan
23 juni 2013 om 18:40 #18154641ik zou toch een schroefset nemen kan je het naar eigen smaak/comfort instellen
23 juni 2013 om 19:15 #18154642Is het trouwens niet zo dat een opc al standaard 2cm lager ligt dan een standaard astra. Dan zul je volgensmij ook rekening moeten houden met het feit dat fabrikanten verlagingswaarde aangeven voor een standaard astra en niet de opc of sportedition 1 en 2.
Dit zal dus inhouden als jij 30/30 neemt je werkelijk maar (10/10) zult zakken.
Hier de mijne met ap 40/30( De mijne is wel een astra die niet standaard verlaagd is)
gr.
24 juni 2013 om 04:30 #18154643Klopt, dan heb jij waarschijnlijk een SEI, daarbij was het optioneel om heb 2 cm lager te laggen.
24 juni 2013 om 08:23 #18154644Ik heb geen sport “edition” ik heb de gewone sport. Die is standaard niet verlaagd.
24 juni 2013 om 08:57 #18154645is dat niet alleen de veren die anders zijn dan?
24 juni 2013 om 09:02 #18154646Enige wat ik weet is dat er volgensmij een verschil is met yp en nog een andere code. De ene is korter dan andere.
24 juni 2013 om 09:30 #18154647Opc1 is al 2 cm lager
24 juni 2013 om 11:07 #18154648Dus dn zouw k vere moete vn een astra sport?
Opc staat niet tusse24 juni 2013 om 11:39 #18154649Nee.. Gewoon veren voor een Astra G Hatchback nemen. Je moet dan wel op de aslasten letten.
Fabrikanten gaan van een standaard Astra uit.Dus de Eibach veren 30/30 verlagen op een standaard Astra 30 mm. Dezelfde veren op een SE II of OPC verlagen 10 mm. Dit komt omdat je met je SE II of OPC al 20 mm lager bent als origineel.
24 juni 2013 om 12:11 #18154650Dus je hebt daar wel ervaring mee henri? Hahaha
Als je niet al te laag wilt zou ik voor een set verlagingsveren gaan van 30/30 of 40/40,tenzij je voor lager wilt dan achter, dan zou je 40/30 ofzo moeten nemen, en anders toch een schroefset.7 september 2013 om 10:08 #18154651Even een Upje..
WIl de veren nu bestellen..Nu twijfel ik welke ik moet bestellen..
Deze:
Opel Astra G bj.1998-12/2003 (T98 )
€ 89,50Koop nu
OP0566
3veren_00
Geschikt voor de volgende uitvoeringen:2.0 /2.2 /2.0Di / 1.7DTi
Verlaging 40/30 mm
(kijk ook bij meer varianten)Of deze:
Opel Astra G Coupé/Cabrio vanaf bj.2000-
€ 115,00Koop nu
GM50244
3veren_00
Geschikt voor de volgende uitvoeringen:2.0T / 2.2 / 2.2DTi Coupé/Cabrio
Verlaging voor 40 mm
Verlaging achter 30 mm7 september 2013 om 10:46 #18154652Ik ga vanuit de eerste aangezien je geen coupe of cabrio hebt. Misschien makkelijker om die gasten te bellen. Ze zullen het vast wel weten.
Welk merk is het trouwens en waar ga je ze bestellen. Maybe een linkje erbij gooien
7 september 2013 om 10:49 #18154653Deze veren zijn van promaxx.
Via verlagingsveren.nl
Zal ze anders wel bellen ja, die coupe veren heb ik wel eens gehoord dat die ook kunnen..?http://www.verlagings-veren.nl/contents/nl/p492.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
7 september 2013 om 16:45 #18154654Hey,
Promaxx heb ik zelf nog nooit van gehoord of gelezen hier op het forum. Ik kan niet in je portomonee kijken, maar als ik jou was leg je paar 10jes meer neer en koop je wat “betere” veren! Bijvoorbeeld die eibach hoor ik goede verhalen van of weitec of AP(hier rij ik en vele andere forumleden mee rond).
Ik heb mijn ap veren 40/30 bij carfantasy gehaald. Ze waren toen maar 110 euro. Wel lang op moeten wachten :puke . Maar zo zijn er meer tuning shops die ze verkopen.
Uiteraard kun jij misschien wel 1 van de eerste zijn die promaxx rijd en kun jij jou mening delen aan andere forumleden :jerry . Maar nogmaals kijk eve wat verder rond naar de bovengenoemde merken. Deze zullen jou opc zeker ten goede komen.
Coupe veren zou vast wel kunnen, maar het lijkt mij dat de achterveren stuger/langer zijn? Omdat de coupe een langere achterkant heeft dus meer gewicht. Als jij deze onder je auto zet loop je risico dat je achterkant iets minder laag gaat uitvallen. Heel toevallig had ik dit met station veren. Had eerst de verkeerde gekregen die van een station en me achterkant lag niet lager. Paar weken later kreeg ik de juiste en die waren iets korter en verlaagde wel. :jerry
Gr.
7 september 2013 om 18:57 #18154655Oh die site had ik nog niet eens gezien… en ik maar zoeken..:S
Veel duidelijkere site!
Ik heb de promaxx veren op mijn subaru en me bmw gehad.. beviel me best goed!Maja die AP zijn even duur en onderdeel van KW beter kan niet haha..
Ik heb ze gevonden en ga voor de AP :D
Welke aslast heb ik nodig? 885 of 960?
Danku!7 september 2013 om 19:21 #18154656Zeker goede keuze die ap veren. 40/30 gaat perfect staan. Oogt stuk sportiever en je kunt er gewoon mee over drempels. Ik rij al ongeveer 3kwart jaar mee op orginele schokdempers! Oja niet vergeten dat je dus uiteindelijk maar 20/10 omlaag gaat. Maar dat staat al super!
Aan de binnenkant van de bestuurders deur staat welke aslasten. Als ik jou was bel die gasten op en vraag welke je moet hebben. Want hier ging het al fout bij mij dat ik dus die station veren kreeg. Scheelt je een hoop gedoe :jerry
Hou rekening mee dat het even kan duren voordat je het krijgt. Bij mij duurde 1maand :puke
Gr.
7 september 2013 om 19:26 #18154657Ik denk dat mijne meer zakt dan 20/10..
Zit na mijn idee niet de OPC veren op. Gezien mijne echt een monster truck is nu… :shock: en me buurman heb de zelfde astra geheel orgineel en die staat lager als mijne.? Ik heb ruim 5cm van me band naar wielkast..
Mijn veren zijn nog niet zo oud nog vervangen door vorige eigenaar..
Maja zijn genoeg dingen wat hij verkeerd heb gedaan met me opctje..:(7 september 2013 om 19:51 #18154658O ok, ja zou zo maar kunnen dat hij de standaard hatchback veren onder heeft gedaan. Wat dat betreft zal hij zeker een stuk lager komen te liggen.
Gr.
7 september 2013 om 21:00 #18154659Waarom niet schroefset???
Zo staat mijn opc
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.