Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Gsi vermogensverlies….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2013 om 11:22 #17258677
:cry Hallo, even voorstellen.
ik ben henk en ik woon in drenthe, ik heb sinds een maand een corsa Gsi 1.8 16v (z18xe).
ik weet niet wat er aan de hand is, maar de motor loopt niet zoals het hoort,
ben afgelopen week even naar duitsland geweest en corsa red na veel moeite maximaal 160 km/h.
soms met optrekken voel je gewoon dat er meer in zit.
voor de rest loopt de motor goed, geen rateltjes of niks. loopt stationair ook mooi rustig.
auto loopt niet op gas, en heeft km stand van 120k.heeft iemand tips waarnaar ik zou kunnen kijken/testen of vervangen?
mvg henk.
20 juni 2013 om 11:29 #18153692Hier al eens gekeken?
20 juni 2013 om 19:29 #18153693Ik heb vanavond het luchtfilter etc even bekeken, en de bougies!. zitten nieuwe in, maar volgensmij is mijn ontbranding niet goed..
zie foto:
LMM kapot?
20 juni 2013 om 21:08 #18153694zodra ik de stekker van de lmm eraf trek als de motor loopt, geeft de motor geen kik.. :hmmz
terwijl als een kameraad met x18xe1 de lmm er uit trekt slaat de motor hem af, :hmmzis de kans dan groot dat de lmm overleden is?, en wat ik dan het beste om te doen?, die van hem even te testen? :)
20 juni 2013 om 21:20 #18153695Compleet ander management systeem. Dus dat zou zomar kunnen. In jou geval zou die bij kapotte massameter en zonder stekker beter moeten gaan lopen als die stuk is. Blijft het gelijk is die niet stuk in de meeste gevallen.
20 juni 2013 om 21:30 #18153696okee, ik zou morgen toch even zijn lmm gaan testen. :),
zijn er nog andere redenen kunnen wezen dat de bougies zo wit uitslaan?20 juni 2013 om 22:37 #18153697Wit valt nog wel mee, met alle milieu-eisen lopen de meeste motoren toch wel een beetje aan de arme kant. Daar zou ik me niet echt druk om maken.
21 juni 2013 om 12:31 #18153698Vandaag, lmm en bobine omgewisseld uit een goed lopende x18xe1 blok.. maar helaas zonder resultaat.. toen nog even egr tijdelijk afgedopt. Maar helpt ook niks..
In Stadsverkeer heb ik soms wel vermogen maar op de snelweg is het over.
Wat kan dit nu zijn?21 juni 2013 om 13:06 #18153699Verkeerde boegies? Brandstoffilter verstopt? katalysator verstopt?
21 juni 2013 om 14:33 #18153700Er zitten een maand nieuwe Bkr5ek ngk bougies in, en een nieuw brandstoffilter.
Als mijn cat verstopt zit, hoe zou je dat kunnen controleren?..21 juni 2013 om 18:26 #18153701Voorpijp loshalen en een eindje karren, doppen in de oren doen! Pakt hij dan goed op, kan het idd in je kat zitten… :thumbup
21 juni 2013 om 19:09 #18153702@Dr.Ed wrote:
Voorpijp loshalen en een eindje karren, doppen in de oren doen! Pakt hij dan goed op, kan het idd in je kat zitten… :thumbup
Dat gaat m niet worden zit namelijk aan het spruitstuk vast.
21 juni 2013 om 19:28 #18153703Juistem, wist ik niet…..
22 juni 2013 om 09:39 #18153704@Opeltje17 wrote:
@Dr.Ed wrote:
Voorpijp loshalen en een eindje karren, doppen in de oren doen! Pakt hij dan goed op, kan het idd in je kat zitten… :thumbup
Dat gaat m niet worden zit namelijk aan het spruitstuk vast.
Dat klopt helaas, dus de katalysator valt niet even te testen.., alleen compleet te vervangen.
vandaag is de Gsi naar de garage geweest, en compleet uitgebreid uitgelezen,(Bosch apparatuur) er stonden geen foutcodes in.
vorige week was ik wel een code tegen gekomen met de opcom: P0420 – Catalyst Efficiency Above Threshold.
alleen die heb ik toen gewist en is (nog) niet weergekomen..,
wat betekent die code nou precies?, en zou dat de vermogensverlies kunnen verklaren?..mvg
22 juni 2013 om 19:34 #18153705Die foutmelding heeft wel met je probleem te maken, of kat stuk of storing aan de lambda-sonde(s). Geen oranje lampje aan tijdens het rijden?
23 juni 2013 om 12:50 #18153706motor lampje brand niet, heeft ie ook nog nooit gedaan tijdens het rijden..,
hij brand natuurlijk wel als je contact aan zet :wors haha,wat nu te doen?,
23 juni 2013 om 13:08 #18153707Lambda-sondes checken, of door laten meten of in Op-Com controleren op werking. Onder de kat de pijp loshalen en checken of die nog intact is.
23 juni 2013 om 13:16 #18153708wat voor waardes zouden de lambdasondes aan moeten geven?, tijdens rijden etc?,
en hoe kun je zien of de catalysator nog goed is?23 juni 2013 om 14:22 #18153709Lambdasone waarde moet steeds veranderen weet niet precies hoe zoek eens op google is veel informatie over.
En je kat alleen even kijken of hij niet leeg is moet een ”filter” in zitten.
24 juni 2013 om 21:13 #18153710Ik ben vandaag even naar opel garage geweest, en daar zeiden ze dat het wss toch mijn lmm is.., of dat mijn kat is gesmolten, dus ik sleutel morgen even mijn lambdasone eruit, en dan even koekeloeren :hmmz
24 juni 2013 om 21:20 #18153711LMM kan je ook bekijken met opcom hoeveel lucht bij welk toerental etc.
24 juni 2013 om 21:23 #18153712Vectra-B2 Z18XE Caravan alhier (250.000km op gas, motor in nieuwstaat) loopt weldegelijk anders bij loshalen LMM, en deze haalt vanzichzelf met lange bak (3000 tpm bij 120km/u) 208km/u op LPG en volle bepakking in 5
Hij haalde mij in toen ik rond de 205km/u nav met een Opel Vivaro op de Bahn reed
Willem
25 juni 2013 om 19:26 #18153713Hallo, even een updatje.
ik heb vanmiddag de egr afgedopt, en me katalysator van de onderkant bekeken,
wou eerst de lambdasone eruit draaien maar dat lukte me niet,.Kat ziet er na mijn technisch inzicht volgensmij nog wel goed uit.,
weet niet of dit er aan de bovenkant ook nog zo (goed) uitziet.. maarja,
dat word dus wss lmm laten controleren..26 juni 2013 om 16:13 #18153714Ziet er nog goed uit, heeft niks geholpen de EGR afdoppen??
Dan zou ik iemand opzoeken met een op-com om even te kijken naar de waardes van de LMM
27 juni 2013 om 15:13 #18153715neee EGR afdoppen heeft helaas geen zin gehad :(,
en hoe kun je zien of de lmm nog goed is?, moet ie continu een vaste waarde aan blijven houden?,
of hoe werkt dat? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.