Forumindex › Forums › Modellen › Astra › 1.6 16v x16xel vervangen voor een 2.0 16v (astra G)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juni 2013 om 21:39 #17258627
Ik ga een waarschijnlijk astra 2.0 16v kopen voor onderdelen
ik was benieuwd hoeveel dat je aan moet passen om de motor goed werkende te krijgende 2.0 is gewoon een 136 pk versie
motorblok nummers weet ik hiervan nietnog een vraag: past de ophanging voor en achter ook in een 1.6 carroserie ? lijkt mij in ieder geval wel
ben benieuwd of er mensen híer zijn die ervaringen op dit gebied kunnen en willen delen met mijlaatste vraag , kan een 2.0 goed tegen gas?
17 juni 2013 om 21:48 #18153243een X20XEV kan prima op gas, maar je moet behoorlijk wat aanpassen, vergis je er niet in.
Maar desalniettemin, wel succes toegewenst :thumb17 juni 2013 om 21:53 #18153244@CQPV6 wrote:
een X20XEV kan prima op gas, maar je moet behoorlijk wat aanpassen, vergis je er niet in.
Maar desalniettemin, wel succes toegewenst :thumbals ik een complete 2.0 heb, dan is het toch gewoon een kwestie van alles overbouwen?
ik ben 7 jaar lang monteur geweest bij opel, ik vergis me ook niet hoor :)17 juni 2013 om 21:56 #18153245x16xel in volgens mij een smallblok en een x20xev een bigblok , dus zo over bouwen zonder motorsteunen aan te passen word hem niet
18 juni 2013 om 05:42 #18153246Motorsteun rechts voor blijft gelijk, je moet dan je kabelboom aanpassen je baksteun voor en achter linker blijft gelijk.
Je moet wel op de bak monteerbare steun hebben. Voorpijp moet worden aangepast. Remmerij moet worden aangpast voor en achter. RDW keuring moet worden gedaan (ongeveer 1000 euro) om hem straat legaal te krijgen. En koppeling bak moet aangepast worden. Pak je een x20xev met kabelgeschakelde bak dan moet je ook nog je schakelmeganische aanpassen in de auto.18 juni 2013 om 05:42 #18153247Als je zoekt op forum zul je zien dat dit vaker is gevraagd.
18 juni 2013 om 09:16 #18153248@Haasje17 wrote:
Motorsteun rechts voor blijft gelijk, je moet dan je kabelboom aanpassen je baksteun voor en achter linker blijft gelijk.
Je moet wel op de bak monteerbare steun hebben. Voorpijp moet worden aangepast. Remmerij moet worden aangpast voor en achter. RDW keuring moet worden gedaan (ongeveer 1000 euro) om hem straat legaal te krijgen. En koppeling bak moet aangepast worden. Pak je een x20xev met kabelgeschakelde bak dan moet je ook nog je schakelmeganische aanpassen in de auto.Dit bedoelde ik met vergis je niet… technisch is het wel te doen, maar financieel??
18 juni 2013 om 09:18 #18153249Even een algemene vraag,moet je na zo’n ombouw je auto laten herkeuren (type goedkeuring) door het RDW?
18 juni 2013 om 09:37 #18153250jep, volgens mij wel… En dat is voor auto’s van na bj 98 een bezoekje aan TLC.
18 juni 2013 om 10:06 #18153251Auto’s van 98 en later moeten worden aangeboden in lelystad om te laten testen kosten zijn afhankelijk van de af te leggen tests ook met typegoedkeuring is niet zeker dat je eromheen kunt.
Ik had ook typegoedkeuring papieren enz. Kosten waren alsnog rond de 1000 euro!.Ging van Z16XE, naar X20XER, later terug naar Z16XE was geen probleem, en hoefde ook niet uitgebreid gekeurd te worden.
18 juni 2013 om 11:03 #18153239@Andre_Ede wrote:
Even een algemene vraag,moet je na zo’n ombouw je auto laten herkeuren (type goedkeuring) door het RDW?
wel als het aantal cilinders verandert of de motor inhoudt groter wordt…
18 juni 2013 om 11:07 #18153240@gastra87 wrote:
Ik ga een waarschijnlijk astra 2.0 16v kopen voor onderdelen
ik was benieuwd hoeveel dat je aan moet passen om de motor goed werkende te krijgende 2.0 is gewoon een 136 pk versie
motorblok nummers weet ik hiervan nietnog een vraag: past de ophanging voor en achter ook in een 1.6 carroserie ? lijkt mij in ieder geval wel
ben benieuwd of er mensen híer zijn die ervaringen op dit gebied kunnen en willen delen met mijlaatste vraag , kan een 2.0 goed tegen gas?
ik zou gewoon een goede 2.0 zoeken en die op gas laten rijden…ombouw gaat je zoveel geld kosten wat je nooit meer terug gaat zien…
18 juni 2013 om 11:09 #18153241@Botho wrote:
@Andre_Ede wrote:
Even een algemene vraag,moet je na zo’n ombouw je auto laten herkeuren (type goedkeuring) door het RDW?
wel als het aantal cilinders verandert of de motor inhoudt groter wordt…
Onzin al veranderd de cilinderinhoud en en aantal niet, maar wel de motorcode moet je omkeuren!
18 juni 2013 om 11:26 #18153242Moet altijd naar het RDW omdat een ander blok een ander motornummer heeft.
Word je is aangehouden en ze zien dat het motornummer niet overeenkomt gaan ze verder zoeken.Ik heb in mijn Astra G sport 1.8 16 V bwj 1998 een X20XER liggen en na aanhouding ermee naar het RDW moest voor een herkeuring.
Ging toen gewoon naar een RDW station in Zwolle ,en ze kunnen dan niet alles testen , dus maakten ze een afspraak voor de testbaan in Lelystad. Daar doen ze de remmentest van 180 km ineens bot op de rem en dat zo’n 5 x .
Ze meten het geluid van de uitlaat en ook aan de voorkant meten ze het geluid.
Ze meten of de km teller niet teveel afwijkt en ze kijken of alles goed werkt zoals die vanuit de fabriek is gekomen.Is geen lichte keuring ze zijn daar heel erg streng en je kunt gaan wachten in de kantine tot dat ze klaar zijn.
Astra is er toen met vlag en wimpel geslaagd.Kreeg een hoge boete omdat er niks op papier stond.
Keuring in Zwolle en in Lelystad hebben me ook veel geld gekost daar kan je een leuk blokkie voor kopen.Boete omdat er niks op papier stond ,is me eigen schuld geweest dacht aah komt wel!..
18 juni 2013 om 13:31 #18153252@Haasje17 wrote:
Auto’s van 98 en later moeten worden aangeboden in lelystad om te laten testen kosten zijn afhankelijk van de af te leggen tests ook met typegoedkeuring is niet zeker dat je eromheen kunt.
Ik had ook typegoedkeuring papieren enz. Kosten waren alsnog rond de 1000 euro!.Ging van Z16XE, naar X20XER, later terug naar Z16XE was geen probleem, en hoefde ook niet uitgebreid gekeurd te worden.
Ook indien een CVO, en dokumenten van de gedemonteerde auto aanwezig zijn??
18 juni 2013 om 13:53 #18153253Ik had alle europese papieren voor een x20xer in een astra G via opel nederland verkregen. Hierdoor werden een aantal test uitgesloten, maar alsnog moest er een Remtest een geluidstest worden gedaan.
En koste me om en nabij de 1000 euro. Ik had tevens chassissnummer en kenteken en gevens van de donor.18 juni 2013 om 14:07 #18153254okeej…
Wou ik effe weten, niet gek lang geleden kon je voor nieuwere auto’s met CVO en gegevens van de demontage auto voor weinig om laten zetten op kenteken
MITS!!! deze motor ook werkelijk in dat type (en bouwserie) gleverd was.een na 2000 Astra-G zal je niet zomaar als XER op kenteken kunnen krijgen, is nooit geleverd namelijk..
Willem
18 juni 2013 om 14:43 #18153255Wel weet ik dat als je de papieren hebt je hem ook echt als 2.0 xer op kenteken krijgt.
als je dit niet hebt veranderen ze enkel je vermogen en motornummer (motorcode blijft gelijk) op kenteken.19 juni 2013 om 01:26 #18153256@Botho wrote:
@gastra87 wrote:
Ik ga een waarschijnlijk astra 2.0 16v kopen voor onderdelen
ik was benieuwd hoeveel dat je aan moet passen om de motor goed werkende te krijgende 2.0 is gewoon een 136 pk versie
motorblok nummers weet ik hiervan nietnog een vraag: past de ophanging voor en achter ook in een 1.6 carroserie ? lijkt mij in ieder geval wel
ben benieuwd of er mensen híer zijn die ervaringen op dit gebied kunnen en willen delen met mijlaatste vraag , kan een 2.0 goed tegen gas?
ik zou gewoon een goede 2.0 zoeken en die op gas laten rijden…ombouw gaat je zoveel geld kosten wat je nooit meer terug gaat zien…
ik vraag niet echt wat jullie zouden doen, meer wat er voor nodig zou zijn om een 2.0 in te bouwen :)
maar kheb vandaag een ander leuk stukje speelgoed gehaald:19 juni 2013 om 06:07 #18153257Das mooi spul!!
Is er wat loos mee?? Dat ie op een Trailer staat??
19 juni 2013 om 06:10 #18153258Wat er nodig is om een 2.0 in te bouten:
Motor
Versnellingsbak
Kabelboom
Computer (lieftst vrijgegeven / anders met transponderlezer, en transponder erbij.
Assen
uitlaat (van voor tot achter)
Luchtfilterbak
Koelslangen
Vacuumslangen
Liefst ook naven en remmen (van 4 naar 5gaats incl grotere remmerij)
en vast nog wel mee… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.