Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Velgen opel Rekord
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2013 om 15:43 #1725853013 juni 2013 om 16:07 #18152459
De wereld draait rond, de wereld draait rond en we draaien allemaal mee….
13 juni 2013 om 16:11 #18152460Juistem! Zo doe ik dat ook met stoeprand schade. Soms haal ik heel de rand weg, als dat een optie is :thumb
13 juni 2013 om 16:15 #18152461Volgende week krijg ik de wiellagers van de achteras binnen.
Het tik geluidje lijkt toch niet uit het differentieel te komen.
Misschien doordat de auto 23 jaar heeft stilgestaan zullen de lagers wel kapot zijn gegaan,…. ik weet het anders ook niet.
Toch lijkt mij dat wel vreemd, maar goed een paar nieuwe lagertjes is ook niet verkeerd.
Dan heb ik al aardig wat onderdelen vervangen uit voorzorg.
Sleutelen is wel leuk maar cruisen is toch zeker net zo leuk. :D13 juni 2013 om 16:19 #18152462Hallo Fearless,
De hele rand weg?
Is dat niet een beetje veel?
Ik heb één velg moeten richten en de andere wil ik oplassen.
Ik weet niet of het lukt hoor maar dat zien we dan wel weer.
Ik kan ze trouwens net niet opspannen in de draaibank maar zo gaat het prima hè?
Wel een tering herrie trouwens. Haha ;)13 juni 2013 om 17:01 #18152463AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb eens een oude steekas opgeofferd
En die afgedraaid
Die span ik dan in de 4 klauw. Dan kan ik daar zo een velg opzetten met de
Originele wielboutenDan hangt die wel netjes in je draaibank
Was t by the way niet
de AARDE draait rond de aarde draait rond en we draaien allemaal mee14 juni 2013 om 06:46 #18152464Hahaha,
inderdaad Louwe…
De aarde draait rond de aarde draait rond…… ;) en alle velgen draaien mee…
Ja Louwe met een oude steekas moet dat uitstekend gaan.
Zoiets had ik ook in gedachten of een afgedraaide plaat op een as gelast.
De diameter van de velg is het probleem in mijn draaibank en de `zak`in de draaibank is niet lang genoeg.
Dus of de velg te groot of de draaibank te klein.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat het resultaat verbluffend is.
Met een platte lammelenschijf voor een slijptol (om rvs te poetsen) kom je precies tot aan het gespoten hart van de velg.
Deze zet je dan in de `kant`
Gisteren zijn de andere twee velgjes opgelast (bedankt Harry). :wors :wors :wors
Zaterdag even afmaken en dan zondag weer toeren….Groeten..
14 juni 2013 om 09:33 #18152465bij sommige draaibanken kun je een stuk bedding wegnemen…:)
14 juni 2013 om 10:22 #18152466precies mantastic,
Dat noemen ze toch de `zak`? :shock:
Die is van onvoldoende lengte. :(14 juni 2013 om 10:34 #18152467Veel velgen hebben een randje voorop voor slaglood. Vaak ook het randje waar schade op komt. Die haal ik meestal dus weg.
Ik heb een voorwielnaaf plus as op een regelbare motor. Altijd uitkijken met je vingers dat wel14 juni 2013 om 10:57 #18152468Die zit er bij mij ook op fearless.
Als je die weghaald hou je een plate rand over.
Ik heb even gekeken en er zit inderdaad voldoende materiaal.
Is eigenlijk zo gek nog niet een platte rand.Ja dat wil ook prima he?
inderdaad goed uitkijken
Ik heb van allerlei constructie op youtube gezien.
Sommige zijn echt levensgevaarlijk.
Een vingertje is zo weg.
Dat ondervond de overbuurman van mij ouders onlangs nog tijdens het zagen.
En wie denk je wie er met hem naar het ziekenhuis moest? :D14 juni 2013 om 16:28 #18152469Wat een lelijke kromme schoorsteen aan de achterkant van de auto hè? :hmmz
Maar goed een groep a uitlaat is ook een hoop kabaal.
De wagen is nu lekker stil.
Zou `m kunnen afslijpen en er een andere pijp oplassen.
Iemand nog suggesties? :hmmz14 juni 2013 om 16:30 #18152470Wat vinden jullie trouwens van het kenteken?
Mijn vrouw werkt bij de rabobank,….haha. :thumb14 juni 2013 om 16:35 #18152471ja afslijpen en een ander bescheiden pijpje erop ;)
Nette wagen :thumb14 juni 2013 om 16:40 #18152472Dank je Nova!
Ben er ook wel happy mee.14 juni 2013 om 17:13 #18152473AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat eerste stuk bed van de draaibank
Heet inderdaad de zak
(als t uitneembaar is tenminste)Op t werk hebben we n oude staan waar een 16″ velg zo inpast
Das mooi makkelijkOver je schoorsteen ;)
Die zou ik inderdaad ff uitsiielen met een mooi eindstuk
Zelf pak ik vaak een stuk rvs buis
Van zo.n 70/75 mm als eindstukHeb n keer n lengt gehaald bij de oudijzer boer
Was n stuk leiding uit n melkfabriek :jerry24 juli 2013 om 08:06 #18152474
Eindelijk fotootje van de Rekord met de nieuwe velgjes.24 juli 2013 om 08:09 #18152475
En nog eentje.
Weet iemand trouwens of je die schroefjes in de velgrand nog ergens kunt krijgen?
Ben er eentje kwijtgeraakt.
Het zijn trouwens Lenso velgen.24 juli 2013 om 11:47 #18152476Staat nice! Zijn die schroefjes niet het zelfde als voor de BBS varianten? Laatst genoemde zijn nog steeds aardig populair en van BBS kan je nog veel krijgen.
24 juli 2013 om 14:43 #18152477Netjes!! Mooie wagen ook en de kleur is ook chique!
25 juli 2013 om 08:53 #18152478Dank je Peter en Nova,
Ik ben er ook wel happy mee zo.
Het zou zo maar kunnen Peter dat de schroefjes hetzelfde zijn als voor de BBS varianten.
Het zijn wel neppers met een grove schroefdraad. Een soort zelftappers maar die heb je geloof ik ook bij de BBS velgen.
Dus maar even bij de velgenboer langs één dezer dagen.28 juli 2013 om 16:43 #18152479nette wagen zo… maar heb je m al laten zakken ??
ivm het rijcomfort wat deze wagens bieden, zou ik m toch zeker niet laten zakken !
vind het zo niet gek staan !succes verder
28 juli 2013 om 17:18 #18152480@Ghanz wrote:
nette wagen zo… maar heb je m al laten zakken ??
ivm het rijcomfort wat deze wagens bieden, zou ik m toch zeker niet laten zakken !
vind het zo niet gek staan !succes verder
Idd niet laten zakken.
7 augustus 2013 om 12:14 #18152481Ghanz en Nova,
:hmmz Ik weet het nog niet, onze vectra is standaard ook verlaagd en vindt dat best goed rijden eigenlijk.
Zelf zat ik te denken aan maximaal 40 mm.16 augustus 2013 om 07:29 #18152482:D Hallo :D
Gisteren heb ik de voor en achterruit gekit (3M kit voor autoruiten in profielrubber).
Zowel de sponning als de raamzijde gekit.
De voor en achterruit zijn eruit geweest ten behoeve van het spuiten.
Dit was door een professioneel bedrijf gedaan maar mooi dat er wel vocht/ water in de sponning stond.
Van binnen was de auto wel droog.
Het zou toch waardeloos zijn wanneer de auto over vijf jaar bij de sponning begint te roesten. :puke
Of zelfs langs de a stijl.
Zelf vind ik dat er te vaak geprutst wordt, zelfs bij het inlijmen van nieuwe ruiten hoor je wel eens over lekkage met enorme roestschade tot gevolg.Laatst vroeg ik aan een automonteur of ik een remzuiger terugstel tang mocht lenen.
Antwoord:”euh ik doe dat altijd met een waterpomp tang” :puke
Dan denk ik; ben ik nou zo precies of wordt er echt veel kapot gesleuteld?Wat is jullie mening hierover? :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.