Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › startmotor vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2013 om 17:37 #17258395
Mede forum leden,
Ik heb een vectra gts uit 2006 z19dth.
Ik heb al enige tijd probleem bij het starten als de motor warm is. Koude start is heel normaal slaat mooi aan. Ik ben vandaag langs een startmotor service geweest in zaandam.
Die heeft gezegt dat het een kwaal is bij opels met cdti blok en bij de vw autos. De probleem is als de motor warm is gaat het heel moeilijk aan hele motor schudt ik hoor zelfs dmf zelfs ratelen. Ik moest een nieuwe kopen dat heb ik ook gedaan want revisie mocht niet meer baten. Iets in het startmotor is door slijtage ruim gewoeden waardoor het niet echt contact kan maken voor de volle vermorgen en als het warm is zet het uit waadoor het probleem verergert. Mijn vraag is hoe moeilijk of makkelijk is het vervangen van een startmotor? Als het goed is zit de starter vast met 3 boutjes. het ligt naast de olie filter achterin de motor. Moet ik nog wat anders los maken of weghalen om erbij te komen? Kan het ook zonder een brug? Startmotor service vraagt 70 euro voor het vervangen.Ik ben iemand die wel handig is met sleutelen heb laatst distributie vervangen omdat ik how to had. Voor een startmotor heb ik niet kunnen vinden.
Groeten
Olcay
7 juni 2013 om 17:49 #18151030Is idd vrij recht toe recht aan. Voor wat meer ‘sleutel’ ruimte dien je enkele koelslsngen uit de houders te pakken. Maar je hoeft verder geen andere ‘organen’ te demonteren king:
Dat dit een zdth kwaal is heb ik nog nooit ergens gehoord.
Ik rij 5 maal per jaar langere ritten van 1000+ enkele reis en heb nog nooit een startprobleem met een warme motor gehad.Groet jraaf
7 juni 2013 om 17:55 #18151031AnoniemLid sinds:
1 January 1970Start problemen ken ik ook niet. Niet koud en niet warm. Ik heb ook een Vectra Z1.9dth 165:000 op de teller
7 juni 2013 om 17:59 #18151032Die van mij heeft 154.000 gelopen. Merk van de startmotor is mitsibishi orgineel opel.
7 juni 2013 om 19:47 #18151033Jraaf bedankt voor de info. Wat bedoel je precies met koelslangen? Slangen waar de koelvloeistof doorheen stroomt? Moet ik koelvloeistof aftappen om de slangen te demonteren of is het alleen opzij duwen? Ik heb op youtube een filmpje gevonden met dezelfde probleem en als je goed luistert hoor je de motor moeilijk aanslaan schokt hevig maakt een ratelend geluid ik denk dat de compresie net niet/wel genoeg is. Met een nieuwe startmotor groot verschil, draait beter rond en de startmotor is levendig.
https://www.youtube.com/watch?v=RCrykhNWOd8&feature=youtube_gdata_player” onclick=”window.open(this.href);return false;
8 juni 2013 om 03:49 #18151034AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat klinkt inderdaad als een bijna dooie startmotor
8 juni 2013 om 05:33 #18151035Olcay,
Ja gewoon uit de houders klikken. Ze hoeven niet los dus niks aftappen.
Van onder af kun je er makkelijker bij maar dan heb je een brug nodig en dien je de onderste motor afdekking te demonteren maar da’s een kwestie van de schroeven er uit draaien.Groet jraaf
8 juni 2013 om 06:41 #18151036Jraaf Dat is goed om te horen. Dinsdag een brug huren en sleutelen maar.
Bedankt voor de hulp mensen. Ik hou jullie op de hoogte.Gr. Olcay
12 juni 2013 om 17:08 #18151037Vandaag eindelijk de tijd gehad om startmotor te vervangen. Wat een werk en je komt er echt moeilijk bij ondanks ikeen brug had gehuurd. Koude start is geen probleem net als altijd start direct. Als de auto op bedreifstemperatuur is na 10km rijden ongeveer en je probeert dan weer te starten gaat moeizaam. Motor schokt hevig ben bang dat er wat kapot kan gaan. Startmotor heeft helaas niet geholpen zonde van het geld maar nu weet ik wel tenminste dat het niet daaraan ligt. Wat kan ik nog meer proberen? Ik heb op het forum gelezen dat het aan de krukassensor of nokkenassensor kan liggen wat denken jullie ervan? En waar liggen deze sensors kan er zo bij? Kan het ook aan de gloeibougies liggen.
Elke keer als ik start met warme motor kijkt iedereen mij aan terwijl starten doodnormaal is maar die van mij maakt zon naar geluid.
Wie heeft nog tips voor mij.
Groeten.
Olcay
12 juni 2013 om 17:39 #18151038hmm koud start slaat ie gelijk, aan warm niet.
hebben bij verschillende caddy,s golf 5,s de startbeveiliging er uitgeprogrammeerd was iets van dat bij een warme motor een bepaald toerental hoort.
wijkt het toerental af van het gewenste toerental. zal deze lastig aanslaan.dit was iedergeval telkens het probleem bij die vw,s geen idee in hoeverre het zit bij opel
zet bij een warme start is een extra accu op de accu van de auto. iets van een starterpack ofzo
12 juni 2013 om 17:48 #18151039Starterpack heb ik niet helaas. Kan ik met startkabel proberen met een andere vectra c op mijn auto? Of heeft dat geen zin? Misschien dat een starterpack veel krachtiger is en een normale geen verschil maakt. Wat ik ook heb opgemerkt als de auto warm is dan zie ik de bougies niet meer voorgloeien is dat normaal? Bij koude start dan zie ik de licht wel branden. Hoe kan ik de gloeibougies controleten ik heb een multimeter om te testen.
12 juni 2013 om 17:59 #18151040http://nl.wikipedia.org/wiki/Gloeibougie
Lijkt me niet dat ‘t je gloeibougies zijn, aangezien die alleen helpen bij een koude start (om de verbrandingskamer op te warmen). Met een warme motor hebben de gloeibougies geen enkel nut.12 juni 2013 om 18:04 #18151041AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als de motor eenmaal goed warm is en zeker met het warmere weer van de laatste dagen. Gloeit hij nooit. Zelf uren na gebruik bij warme motor gloeit hij niet of nauwelijks voor. Met een starthulp bij warme motor ?! Een koude diesel vraagt veel meer van de accu en startmotor dan een warme motor
12 juni 2013 om 18:11 #18151042Hallo Klopper bedankt voor je bericht. Dan blijft er krukassensor of nokkenassensor. Welke sensor is belangrijk voor het starten? Ik ben een leek in dit soort dingen. Sleutelen kan ik wel maar elektronica ho maar dat is een andere koek voor mij. Kan de dynamo een rol spelen bij het starten? Dat is ook best prijzig ik heb vandaag al 170 euro wegegooid oude startmotor bleek toch goed te zijn wil eerst met goedkope mogelijke oplossingen proberen. Vectra is wel gechipt bij eds maar dit probleem had ik toen ook al voor chiptuning. Ik rij nu 6 maanden met 199pk en 443.8nm zonder problemen behalve dan de warme start.
14 juni 2013 om 08:20 #18151043@ogwest wrote:
Hallo Klopper bedankt voor je bericht. Dan blijft er krukassensor of nokkenassensor.
Dat moet je toch kunnen uitlezen?
14 juni 2013 om 17:03 #18151044Vandaag naar de sloop gereden en daar een nokkenas en krukas sensor kunnen scoren voor een prikkie. Gelijk een brug gehuurd oude eraf gebruikte van sloop erop. Maar helaas probleem blijft . Ik ben het vergeten bij te zeggen dat moeilijk starten had ik altijd al maar nooit zo erg. Het werd steeds maar erger en erger. Ik heb de auto ook niet zo heel lang vorig jaar november. Kan het ook aan het weer liggen dat de probleem erger is gaan worden? Ik heb 2 monteurs gevraagd waar het aan kan liggen die zeiden startmotor maar die is nieuw 2 dagen oud of het kan aan de starterkrans liggen waar de startmotor tegen aan gaat op het moment dat je contact draait voor het starten. Er komt best wel een kabaal van de kant van de startmotor en versnellingsbak. Nu heb ik nog een probleem erbij gekregen, doordat het hevig schud heb ik soms geen druk meer in het koppelingspedaal voelt heel licht dus ik kan dan niet schakelen moet een paar keer pompen heel snel op en neer dan pas heb ik weer druk. Heel vaag dit allemaal. Ik heb een filmpje gevonden van een zafira op youtube met dezelfde probleem ik had dit ook in het begin maar nu is niet normaal meer.
Wie kan mij helpen :cry
http://www.youtube.com/watch?v=NmDC0ty_qus&feature=youtube_gdata_player” onclick=”window.open(this.href);return false;
15 juni 2013 om 06:59 #18151045Zou de carterventatie verstopt kunnen zijn :hmmz
Zit achterop ‘t blok. Boven je startmotor. De linkerpijp kun je omhoogtrekken.
Rijd ‘m eens goed warm. Dan die slang los halen en een maatje laten starten. Lijkt mij dat er bij ‘t starten een licht blazen met wat damp uit die pijp zou moeten komen.Het is maar een idee van mij om dat te checken. Misschien zegt Wim dat dat niks brengt maar ik dacht ergens ooit zo iets gelezen te hebben. De ‘trigger’ hiervoor was dat filmpje van die Zaf.
Groet jraaf
15 juni 2013 om 07:12 #18151046Bedankt voor je bericht. Mijn carter ventillatie loopt via de linkpijp met een externe tuinslang naar beneden dus al dat damp komt in het buitenlucht. Bij de oliepijl voor retour carter damp is het afgedopt. Ik had gelezen dat dat beter zou zijn voor je intercooler en gasklep blijft langer schoon. Kan dat de oorzaak zijn dat de carter damp niet gecirculeerd wordt en de motor moeizaam start? Ik denk van zelf niet want bij koude start is alles okey.
Groet
Olcay
16 juni 2013 om 12:12 #18151047Ik heb de carterontluchtings buisje weer op orginele manier verbonden maar zonder resultaat. Probleem blijft gaat heel moeilijk aan de gang met warme start. Vandaag is er een probleem bijgekomen en dat is mijn koppelingspedaal. Doordat de motor hevig schud bij het starten heb ik opeens geen gevoel meer in de koppelingspedaal kan niet meer schakelen moest een paar keer de pedaal indrukken en soms moest de motor uit en weer aan. Stuurbekrachtiging die doet het wel gewoon.
Ik snap het niet meer. Auto valt beetje bij beetje uit elkaar.
Heeft 1 van jullie een tip om te kunnen proberen. Ik heb vandaag ook geprobeerd met een startkabeldirect een plus van de accu naar de startmotor ook weer zonder resultaat ik dacht misschien dat de plus kabel niet meer goed is. Ik heb massa ook geprobeerd.
16 juni 2013 om 12:13 #18151048Wat blijft er nog over wat ik kan proberen?
16 juni 2013 om 14:16 #18151049Ik heb nog een filmpje kunnen vinden en dit is precies wat ik heb. Temperatuur meter mooi in het midden en zodra de sleutel wordt gedraaid dan hoor je groek groek groek groek met dat geratel samen en dan gaat het aan. Bij mij is het soms 2 seconden langer dan het filmpje dat ie dan pas aan gaat.
Wat is het?
19 juni 2013 om 16:29 #18151050Heb je de vacuum slangen gechecked? Die kunnen poreus zijn.
Check vooral de connectie punten. Zou kunnen dat bij warmte die uitzetten en zo veel valse lucht aanzuigen. Heb je een opcom? Lees ‘m uit terwijl je start. Check de turbo slangen, egr koeler, gasklephuis. Damn, ‘t kan van alles zijn. Uitlezen met originele tech2 of opcom kloon. Daar heb ik meer vertrouwen in dan enig ander apparaat. Een verstuiver die lekt????Groet jraaf
19 juni 2013 om 16:36 #18151051Ik heb opcom. Geen foutjes of storingen. Vacuum slangen heb ik gekeken zijn alkemaal goed. Verstuivers zijn denk wel goef want als het eenmaal start loop het als een horloge zonder probelemen. Hij gaat morgen naar een universele garage. Groot kans dat dmf niet meer goed us dat het uitzet bij warme motor. Morgen weet ik meer hopelijk.
19 juni 2013 om 17:21 #18151052Bij een kapot dmf zou je ‘m moeten horen ratelen als je gas geeft in vrijloop. Dot gas en als je ‘m dan gas los laat zou je ‘m moeten horen ratelen.
Het is wel een bekend probleem van de AF40 bak in de zdth.
Ik heb ook een nieuwe dmf, maar had met de kapotte geen start problemen.Groet jraaf
19 juni 2013 om 17:37 #18151053Dat dacht ik ook. Bij mij ratelt het niet. Alleen bij warme start hoor ik wel iets ratelen. Hij gaat morgen op de brug monteur gaat wat los halen,weet niet precies wat hij ermee bedoelde maar hij gaat kijken of het los of speling inzit. Ik ben benieuwd. Verder is de auto goed. Als het eenamaaldraait dan gaat alles goed. Vooral met eds chip het gaat goed vooruit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.