Vectra 2.2DTI noodloop probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra 2.2DTI noodloop probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258394
    Deperik
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 November 2007

      Ik heb sinds een week last van het bekende “noodloop probleem”.
      De Vectra vliegt soms in de noodloop, soms bij cruisecontrol, soms bij optrekken.
      Dit wil ik binnenkort nakijken, maar heb hier nog geen tijd voor.
      Als ik de motor herstart is de storing weer weg.

      Mijn vraag was of ik dit ook rijdend kan doen met een automaat, even herstarten zegmaar.
      Ik weet dat mijn buurman dat toen met zijn Antara ook deed, maar of dit verstandig is is een tweede?

      #18150979
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        Ik zou zo ie zo nooit al rijdend her-starten. Het risico wat je loopt dat ie op ‘t stuurslot komt lijkt mij niet te overzien.

        Groet jraaf

        #18150980
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          nee hoor, enkel terugdraaien, en weer aan is geen probleem, sleutel alleen niet uitnemen..

          Tipje, met de koppeling los, kan je ook kort de sleutel 1tik terug draaien, en dan weer op contact, dan gaat de storing ook weg.

          Wil je weten wat het is, dan moet je uitlezen, jammer dat je zo’n end weg zit…

          #18150981
          Deperik
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 November 2007

            Stuurslot ben ik niet zo bang voor, haal de sleutel er immers niet uit.

            Koppeling los gaat niet omdat het een automaat is.
            Bij handgeschakelde auto’s heb ik het truukje van gewoon de koppeling weer op laten komen wel vaak uitgevoerd.
            Het gaat me nu alleen om het automaat verhaal, en ervoor zorgen dat de bak heel blijft.

            #18150982
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              niet eens intrapppen, doorrollen motor mee laten draaien effe kort contact uit en aan.. dat kan zelfs met een autmaat!!

              je probleem zal een Vacuum of EGR probleem zijn.

              Willem

              #18150983
              Deperik
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 November 2007

                Oke bedankt, ik vermoed een vacuumprobleem.
                Aangezien de vorige eigenaar de intercoolerslang “gerepareerd” heeft met een stuk pijp en twee slangklemmen.
                Dus gewoon auto in D laten staan sleutel kort omdraaien en weer terug?

                #18150984
                speaker
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 March 2007

                  idd vacuumslangetjes en potjes even controleren…. komt vaak voor bij de DT-motoren

                  #18150985
                  Deperik
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 November 2007

                    Hier nog steeds soms het probleem van de noodloop, nu vooral bij constante snelheid op de snelweg;
                    Bij 120 km/u gaat ie soms even een paar tellen in de noodloop en daarna is het weer weg.
                    Ik heb de auto inmiddels meerdere malen uit laten lezen en hij geeft een inlaatdruk/inlaatdruksensor-storing?

                    Al gedaan:
                    – vacuumslangetjes controleren, 1 was beschadigd, deze gerepareerd.
                    – de EGR-klep schoongemaakt.

                    Hierna blijft nog steeds het probleem af en toe bestaan. (af en toe is ook het vervelende eraan)

                    Vandaag de gasklep en het inlaatspruitstuk eens een schoonmaakbeurt gegeven, misschien dat het helpt.

                    Voor:

                    Na:

                    Verder de slang van de intercooler naar het gasklephuis vervangen, geen goedkoop slangetje :(

                    Kan het zijn dat hierdoor ook storingen voor komen? Omdat de luchtstroom zo niet ideaal is lijkt me.

                    #18150986
                    gwriemersma
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 December 2010

                      Denk dat vooral het reinigen van je wervelkleppen bijdraagt aan het oplossen van je probleem

                      #18150987
                      Deperik
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        16 November 2007

                        Die gingen trouwens ook vrij stroef, en konden niet helemaal dicht (weet niet of dat in de praktijk voorkomt).
                        Dat is nu in ieder geval allemaal weer goed gangbaar.

                        #18150988
                        gwriemersma
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 December 2010

                          Had bij mijn B hetzelfde probleem en met mijn C ook
                          Schoon gemaakt en geen problemen weer gehad

                          #18150989
                          C00kie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 June 2013

                            Luchtstroom zal niet het probleem zijn en je wervelkleppen zagen er nog best netjes uit.. Kom ze regelmatig tegen dat je niet eens meer door het gat heen kunt kijken. De turboslang kan ook storing op map sensor veroorzaken, vaak is het reinigen/vervangen van de map sensor al voldoende om storingen te verhelpen. Reinigen van de kleppen en egr kan nooit kwaad alleen jammer dat ze na x km er weer zo uit zien.

                            Beste EGR weg.. kat weg.. zodat die lekker kan ademen en lozen…

                            Hoop dat het heeft geholpen en je van je storing af bent :D

                            #18150990
                            Deperik
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 November 2007

                              Waar zit deze MAP-sensor, is dat die in het gasklephuis? Die heb ik namelijk al eens gereinigd zonder resultaat.

                              EGR is toch niet af te doppen bij deze motoren? :hmmz

                              #18150991
                              C00kie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 June 2013

                                Klopt, map sensor zit op het inlaatspruitstuk. EGR is alleen in de computer uit te schakelen, afdoppen gaat helaas niet :puke

                                #18150992
                                Bartjex88
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 June 2009

                                  Moet de EGR niet weg gechipt worden? Of kan je deze gewoon met de tech 2 uitzetten?

                                  #18150993
                                  C00kie
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 June 2013

                                    Nee dat zal door de meeste “chip” tuners gedaan kunnen worden.

                                    #18150994
                                    Deperik
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      16 November 2007

                                      Wat is hier het voordeel/nadeel van? Geen storingen meer die verband houden met EGR? Pk-winst?
                                      En hoe gaat dit dan bij APK bij roetmeting e.d.?

                                      #18150995
                                      gwriemersma
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 December 2010

                                        2.2 is naar mijn weten niet uit te schakelen of af te dopen

                                        #18150996
                                        Deperik
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          16 November 2007

                                          @gwriemersma wrote:

                                          2.2 is naar mijn weten niet uit te schakelen of af te dopen

                                          Dat dacht ik ook.

                                          #18150997
                                          C00kie
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            11 June 2013

                                            Iedere EGR is uit te schakelen, alleen met je soms wat dieper zoeken naar de juiste oplossing. Het blijft een toevoeging aan een motor alleen hoe moderner de motor (niet altijd :D ) hoe lastiger het vaak wordt om het weg te programmeren. Het blijft een belachelijke “milieu” toevoeging.. je eet toch ook niet je eigen :puke maar goed dat is mijn idee erbij…

                                            Maar is het probleem inmiddels geholpen na het reinigen?

                                            #18150998
                                            gwriemersma
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              17 December 2010

                                              Zoals gezegd 2.2 is niet af te doppen is door meerdere getracht
                                              Zoek maar eens hier op het forum
                                              Onder andere viewtopic.php?f=6&t=143846
                                              En zo zijn er nog wel meer
                                              Deze motor loopt al zolang mee en alle tuners die ik gebeld, benaderd heb komen allen met zelfde verhaal
                                              Niet te doen

                                              #18150999
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                EGR word igecontroleerd door de LuchtMassaMeter, daardoor word afdoppen altijd geconstateerd door de Computer.

                                                Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

                                                #18151000
                                                Deperik
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  16 November 2007

                                                  Heb tot nog toe geen problemen weer gehad, afwachten maar.

                                                  Wil ook nog een keer de andere kant van het blok aanpakken, misschien zit de turbo ook vol roet?

                                                  #18151001
                                                  Deperik
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    16 November 2007

                                                    Vandaag was het weer raak, zowel heenweg als terugweg van mijn werk heeft de auto in noodloop gezeten.

                                                    Van het weekend wil ik de vacüumslangen vervangen, turbo nakijken.

                                                    Daarbij wil ik binnenkort ook de verstuiver-ringen vervangen.

                                                    Al met al krijg ik steeds meer storingen :???:
                                                    http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=182920
                                                    http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=21&t=181730

                                                    Hoop dat het niet erger wordt, wordt een beetje zat van al die lullige storingen en het zoeken naar de oplossingen. :puke

                                                    Vraag me steeds meer af of de 2.2dti wel zo’n goede keuze was :hmmz

                                                    #18151002
                                                    Garfieldie
                                                      Lid sinds:
                                                      21 September 2004

                                                      @wim-v6 wrote:

                                                      EGR word igecontroleerd door de LuchtMassaMeter, daardoor word afdoppen altijd geconstateerd door de Computer.

                                                      Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

                                                      Misschien is dit wat? http://www.ebay.de/itm/111287439169?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 52)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.