Restrictie luchtfilterbox

Forumindex Forums Modellen Astra Restrictie luchtfilterbox

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 72)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258234
    Dimie92
      Lid sinds:
      21 May 2013

      Hallo allemaal,

      Heb al op verschillende sites gelezen dat je een klein verschil in motoresponse kan krygen door de restrictie in de luchtfilterbox weg te halen.
      Maar wordt hiermee bedoeld de ‘ kelk ‘ die in de boxzit of de ‘ plaat ‘ met gaatjes in de buis van box naar motor ?

      Het gaat over een astra H gtc :)

      Mvg dimi

      #18148830
      b07
        Lid sinds:
        24 February 2009

        er zitten 2 kelken/buisjes in je filterbox,aan beide openingen van je filterbox ,die moet je er uit duwen.

        #18148831
        EriC OPC
          Lid sinds:
          11 May 2013

          zal ongeveer het zelfde zijn: gevonden via de search

          viewtopic.php?f=126&t=160331

          #18148832
          Dimie92
            Lid sinds:
            21 May 2013

            Ok ga dit direct eens doen se :)

            Bedankt he !

            #18148833
            opel-mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2011

              Ja de astra H en astra g is hetzelfde, kunnen er bij beide uit en luchtfilterelement vervangen voor een simota voor een nog betere gasrespons

              #18148834
              soepkiepe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2010

                heb het bij mijn f ook gedaan.
                mijn 1.4 is geen 1.6 geworden, maar je merkt wel dat ie iets vlotter is.

                #18148835
                Dimie92
                  Lid sinds:
                  21 May 2013

                  Heb dit net gedaan en hy reageerd inderdaad wat vlotter nu :)
                  Heb nu wel de indruk dat als ik ff doorduw en dan los laat er zo een paar hele kleine ‘ knallen ‘ ( zyn echt miniem en niet echt gigantisch luid hoor ) uit komen by het naar neutrale toerental zakken :)..

                  Is dit gewoon nu ?
                  Heb wel een skytune dubbele uitlaat er onder zitten dus weet niet of dit de reden is dat ik ze hoor maar wil toch ff chekken :)

                  #18148836
                  b07
                    Lid sinds:
                    24 February 2009

                    waarschijnlijk gaat je benzine verbruik nu ook iets omhoog ,meer lucht meer benzine ,ook meer onverbrande dampen en, benzine in je uitlaat die door de hitten tot ontbranding komen in je uitlaat ,dat zijn de knallen die je hoort

                    #18148837
                    MPWPeter
                      Lid sinds:
                      16 April 2012

                      Dit had ik al eens op wat Engelstalige sites gelezen, maar ik vraag me af: waarom is de filterbox zo ontworpen in de eerste plaats? Er moet toch een reden voor zijn, dat die pijpjes er in zitten?

                      :wtf

                      #18148838
                      b07
                        Lid sinds:
                        24 February 2009

                        ja brandstof besparing :D

                        auto’s moeten zo zuinig mogelijk zijn met weinig uitstoot

                        #18148839
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          Ik denk niet dat brandstofbesparing naar dit ontwerp heeft geleid. Met het verwijderen van de buizen verplaats je het maximumkoppel.
                          Het maximum koppel komt net wat eerder, maar word er wel lager van. Met de buizen erin is het maximum koppel hoger, maar bereik je dat pas wat later.

                          #18148840
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            En om zuinig te rijden hadden ze dan beter overal wat langere bakken in kunnen zetten dat verschil is veel groter.

                            #18148841
                            MPWPeter
                              Lid sinds:
                              16 April 2012

                              @Haasje17 wrote:

                              Ik denk niet dat brandstofbesparing naar dit ontwerp heeft geleid. Met het verwijderen van de buizen verplaats je het maximumkoppel.
                              Het maximum koppel komt net wat eerder, maar word er wel lager van. Met de buizen erin is het maximum koppel hoger, maar bereik je dat pas wat later.

                              Dus voor mensen met een sleurhut die naar Oostenrijk gaan niet aan te raden? :thumb

                              #18148842
                              Haasje17
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                8 September 2009

                                Maakt niet zo heel veel uit. Je zal het niet merken het verschil is vrij klein namelijk.

                                #18148843
                                b07
                                  Lid sinds:
                                  24 February 2009

                                  @Haasje17 wrote:

                                  En om zuinig te rijden hadden ze dan beter overal wat langere bakken in kunnen zetten dat verschil is veel groter.

                                  langere bakken worden vooral in auto’s gezet met wat meer vermogen ,een lange bak op een 1.4 motor rijd voor geen meter en, verbruikt juist meer.

                                  #18148844
                                  Haasje17
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    8 September 2009

                                    Als je het nieuwe rijden geleerd hebt en nogsteeds doet wel trek je redelijk ver door en daarna rustig dan zijn ze echt zuiniger. Ik heb nu zelfs een F18WR 3,74 eronder een lange diesel bak dacht eerst dat dat niet prettig reed, maar hij is toch lekker vlot en zeer zuinig.

                                    Ga binnenkort wel een F16CR 374 ervan maken, maar dit rijd ook zuinig en prima.

                                    #18148845
                                    Dimie92
                                      Lid sinds:
                                      21 May 2013

                                      Wat bedoel je dan ? Redelijk vlot optreken en dan he snelheid behouden of gewoon in de 1ste 2 a3 vitessen :)?

                                      #18148846
                                      Dimie92
                                        Lid sinds:
                                        21 May 2013

                                        Maar als ik het eigenlijk beetje goed begryp zal hy ni ‘ int begin ‘ iets vlotter zal trekken ?
                                        Ben ook nog van plan om zo een sportinlegfilter zonder olie in te leggen :)

                                        #18148847
                                        Haasje17
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          8 September 2009

                                          Inderdaad in het begin zal je iets vlotter zijn, maar als je een 1.4 of 1.6 hebt is het verschil toch echt maar zeer klein.

                                          #18148848
                                          Dimie92
                                            Lid sinds:
                                            21 May 2013

                                            Jha inderdaad hoe zwaardere motor hoe meer verschil je hebt maar tis gewoon omdat ik hiervoor een 1.2 met 110pk had op men renault wind en nu een 1.4 in de astra valt dit me een beetje tegen en wil ik alle kleine dingetjes die tg voor iex of wat meer vermogen zorgen dpen :) dus als je zo nog tips hebt voor ‘ kleine ‘ vermogen winst laat het me gerust maar weten :)

                                            #18148849
                                            Haasje17
                                            Moderator
                                              Lid sinds:
                                              8 September 2009

                                              Ja maar je hebt ook 20 pk minder dan. Alleen zal het koppel wel wat hoger zijn van de astra. Gewicht is ongeveer gelijk.
                                              Tips tja als je niet veel wil aanpassen vrij weinig. Zeker voor dit soort motoren is er weinig speelgoed. Tenzij je turbo gaat rijden.

                                              #18148850
                                              Dimie92
                                                Lid sinds:
                                                21 May 2013

                                                Hebt niet gezegt dat ik niet veel wil aanpassen he ;) wil gewoon eerste beginnen met de kleine aanpassingen die er ayn :D

                                                #18148851
                                                opel-mark
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  6 March 2011

                                                  @Haasje17 wrote:

                                                  Ik denk niet dat brandstofbesparing naar dit ontwerp heeft geleid. Met het verwijderen van de buizen verplaats je het maximumkoppel.
                                                  Het maximum koppel komt net wat eerder, maar word er wel lager van. Met de buizen erin is het maximum koppel hoger, maar bereik je dat pas wat later.

                                                  nee je max koppel blijft hetzelfde, enkel zorg je voor een betere luchtstroming en dat merk je vooral bij lagere toeren dus het gebied in toeren waar je koppel hebt wordt breder, de reden is inderdaad de debiele eco normen waardoor je bij lagere toerentallen niet vol op het gas kan, meer verbruik door meer lucht heb je zelf in de hand er zit immers een klep in die je regelt met je rechter voet, enkel beschik je nu over meer koppel bij lagere toerentallen en dat merk je, het wordt geen raket maar het trekt net iets lekkerder door.

                                                  Als je een 1.4 hebt dan wil je toch wel zoveel mogelijk trekkracht hebben om bijvoorbeeld in te voegen, persoonlijk vind ik dat ze de 1.4 nooit in een stationwagon hadden moeten leveren, standaard is dat gewoon link omdat hij niet snel genoeg optrekt.

                                                  #18148852
                                                  Haasje17
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    8 September 2009

                                                    Turbo van de A14NEL/T/R erop schroeven. Denk zelfs dat het spruitstuk zo past en de voorpijp past aan de kat direct aan de tubo.
                                                    Olietoevoer zit een plug in het blok welke gebruikt kan worden. Olie retour weet ik zo niet. En electronische klep vervangen voor een handmatige voor een mechanische drukregelaar.

                                                    #18148853
                                                    Haasje17
                                                    Moderator
                                                      Lid sinds:
                                                      8 September 2009

                                                      Als de luchtstroom een langere weg af moet leggen heb je een hoger koppel, moet die een kortere weg af leggen word het lager.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 72)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.