Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Uitlaat c20xe RWD
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2013 om 19:35 #17258108
Heren,
Waar koop je tegenwoordig een uitlaatspruitstuk voor een c20xe in een Ascona B?
Biesheuvel in Nieuwendijk is een prima zaak maar aan de dure kant.
Er zijn vast meerdere firma’s die ze verkopen.Alvast bedankt!
Edwin
27 mei 2013 om 19:47 #18147147gewoon de originele voorpijp van de c20xe vermaken. gaat best. :thumb
27 mei 2013 om 20:46 #18147148In Engeland zijn ze wat goedkoper, maar ook waarschijnlijk niet passend. Ik heb wel het dure biesheuvel spruitstuk, maar heb dat wel moeten verlassen voor mijn c-kadett. Baalde als een stekker, want het wordt verkocht als passend, hij is duur, en dan nog even een halve dag klooien met een las apparaat om hem alsnog passend te krijgen :fy1 . (het past overigens wel, alleen past dan je stuurhuis niet ;) )
Dus zoals bettus al zei: gewoon een originele verbouwen, want dat moet je (i.i.g. bij een c-kadett) toch wel.Goed dat je er over begint, moet er nog even een kwaad mailtje over wijden :thumbup
27 mei 2013 om 21:24 #18147149Ik heb een risse uitlaat en die past wel, net tussen chassisbalk en stuurstang.
Prijs valt nogal mee als hij pst natuurlijk.
Anders zonde van het geld als je hem terug kan uit elkaar slijpen.
Als ze dan iets maken kunnen ze het net zo goed passend maken niet.Ivan
27 mei 2013 om 22:05 #18147150Hier ook pas een originele verlast voor mijn manta, redelijk werkje met passen en meten maar gaat inderdaad best.
Wil je een gokje wagen dan heb ik nog iets interessants opgevangen op het engelse manta club forum..
Iemand daar claimt dat een Mazda MX5 1.8 spaghetti spruitstuk ( op ebay ongeveer 120 euro nieuw en RVS ) perfekt past.
Dat wil zeggen, de afstanden en diameters van de buizen schijnen identiek te zijn met de c20xe, je hoeft deze dan alleen van de originele plaat af te slijpen en op een c20xe plaat te lassen. Past daarna perfekt wordt beweerd. (in elk geval met het stuur aan de verkeerde kant…)
Voor dat geld misschien een gokje waard, belachelijk goedkoop en het ziet er best leuk uit.
Aan de hand van foto’s van deze spruitstukken zeg ik, zou inderdaad wel eens kunnen passen…Van goedkoop naar duur:
originele compleet verlassen
mazda mx5 1.8 aanpassen
een ashley spruitstuk uit engeland kopen (ongeveer 230 euro nieuw, maar ook een gokje wat betreft de pasvorm)
biesheuvel/bosch/risse spruitstuk kopen (zijn volgens mij allemaal hetzelfde ?)
retropower rvs spruitstuk uit engeland (wederom een gokje met de stuurstang maar wel een pareltje van 700 euro)mijn keuze voor kant en klaar zou toch de btb 4-2-1 spruistukken die risse e.d. verkopen zijn, die passen gewoon best goed in een manta / ascona b met het stuur aan de goede kant, zelfs met de koppelingskabel kwam ik goed weg in een vorige manta.
27 mei 2013 om 22:12 #18147151Ik heb de mijne via een forum lid, splinternieuw en 100 euro onder de prijs. Neemt niet weg dat ie (nog steeds) wordt verkocht als passend. Ik heb expres die gekocht zodat ik er geen werk van had. Voor die 350 euro had ik er waarschijnlijk ook zelf één van rvs kunnen maken. Maar goed, zit er al weer een jaar op, ben uiteindelijk tevreden en is veel dikker dan een standaard spruitstuk.
27 mei 2013 om 22:16 #18147152Lees nu pas dat het om een ascona gaat. Daar moet het makkelijk passen. Ik heb mijn koppeling omgezet, maar dat lijkt achteraf gezien niet nodig te zijn geweest.
28 mei 2013 om 09:49 #18147153ik had toen een spruitstuk ook gekocht omdat ik deze zelf niet wilde maken/tegenop zag. uitlaat passen maar passte voor geen ene meter. toen zelf maar aan de gang geweest en in 3 uur werk had ik een mooi spuitstuk zelf gelast en ben er tevreden over.
op het spruitstuk wat ik had gekocht stond B.T.B in de flens gefreesd.
29 mei 2013 om 16:12 #18147154Ik heb een groep a 63.5mm maar past werkelijk perfect.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.