Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › tips om rood te poetsen ???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2013 om 17:36 #17258026
kan iemand me tips geven om een corsa die orgineel rood maar redelijk verweerd is weer in orde te krijgen
bvd henry
23 mei 2013 om 17:53 #18146126Commandant 4 en daarna een wax zodat het resultaat langer blijft
23 mei 2013 om 17:55 #18146127Wassen, kleien, pre-polish, grof polijsten, licht polijsten, glaze, sealant, 1 dag wachten en ten slotte nog wat laagjes wax er over :)
23 mei 2013 om 17:58 #18146128Even een voorbeeld van met Commandant 4: viewtopic.php?f=124&t=170033
23 mei 2013 om 19:16 #18146129http://Www.carclean.nl daar is een forum gedeelte met een zee aan informatie. Denk dat je wel 200-250 euro kwijt bent en een paar dagen poetsen
24 mei 2013 om 05:33 #18146130allemaal bedankt voor de tips ,we zullen er een paar dagen aan moeten spenderen
24 mei 2013 om 07:04 #18146131Autoglym Super Reshine Polish (SRP). Bijna bij iedere automaterialen shop te verkrijgen en voor € 15,- ben je klaar. Zorg wel dat je zachte microvezel doeken gebruikt en geen badstof, theedoeken, oude tshirts oid.
24 mei 2013 om 07:18 #18146132@Heks wrote:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=124&t=176239
http://Www.carclean.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; daar is een forum gedeelte met een zee aan informatie. Denk dat je wel 200-250 euro kwijt bent en een paar dagen poetsen
Werkelijk onzin, voor 200-250 euro je auto poetsen? :wtf
Voor 125 euro polijst ik hem voor je en dan is die de originele rode kleur van fabriek af :thumb24 mei 2013 om 07:32 #18146133En na al die kosten is ie na een maand weer rose :P :jerry :jerry
24 mei 2013 om 07:34 #18146134@kaneelschep wrote:
En na al die kosten is ie na een maand weer rose :P :jerry :jerry
Na het polijsten?
24 mei 2013 om 10:40 #18146135@Ewoud
Ik ga er vanuit dat hij ook nog een degelijke poetsmachine moet aanschaffen en reiniger, klei, wax, 3 verschillende pads. Blijkbaar heb jij een goedkoper adresje. Veel van die dingen kan je meerdere keren gebruiken natuurlijk, maar je moet het wel eerst in huis halen.
Ik moet bekennen dat ik ook aan het overwegen ben om gewoon zo’n pad op een schuurmachine te zetten. scheelt weer 100 euro :)
24 mei 2013 om 10:55 #18146136@Heks wrote:
@Ewoud
Ik ga er vanuit dat hij ook nog een degelijke poetsmachine moet aanschaffen en reiniger, klei, wax, 3 verschillende pads. Blijkbaar heb jij een goedkoper adresje. Veel van die dingen kan je meerdere keren gebruiken natuurlijk, maar je moet het wel eerst in huis halen.
Ik moet bekennen dat ik ook aan het overwegen ben om gewoon zo’n pad op een schuurmachine te zetten. scheelt weer 100 euro :)
Verschil met de echte goede poetsmachine’s is dat het toerental regelbaar is en hij niet alleen ronddraait, maar ook heen en weer gaat (excentrisch). Verschillende producten vragen ook om verschillende snelheden.
Ps. PRO900 Rotary Polijstmachine, daar heb ik veel goede verhalen over gehoord, denk er ook aan om deze aan te schaffen.
24 mei 2013 om 11:18 #18146137;) Jaaa ach.. das alleen maar mijn ervaring na 3 keer een rooie corsa gepoetst te hebben. En die zagen er echt heel goed uit erna! Maar ik moet toegeven dat het nie zo proffessioneel was met honderden euros aan meuk.
Wel met een machine. Maar elke keer werd ie weer keihard rose.
De Bordeauxrode corsa A die ik nu heb kan je met je vingers zo de lak van het dak afwrijven. Ik heb het daarom maar opgegeven.24 mei 2013 om 15:20 #18146138@mezelf schuurmachine gaat niet werken want die zuigt vanaf de pad lucht aan en dat gaat natuurlijk niet werken. Bah moet ik toch zo’n machine kopen
24 mei 2013 om 18:59 #18146139ik gebruik Meguiar … de shampoo en de speciale was. kun je bij halfords kopen. Mijn auto was echt vaal en dof rood ,maar is gigantisch opgeknapt . Ik heb evt voor en na foto’s ;)
24 mei 2013 om 21:41 #18146140Begin NOOIT met een rotary als je geen ervaring hebt!
Gewoon lekker met een instap modelletje dap500 beginnen ;)
Mocht je dan een auto of 50 gedaan hebben dan kan je overstappen naar een 900 en later een rotary.
(De rotary alleen voor het echte heftige werk, altijd finishen met de dap).200 euro is in de detail wereld niks ;)
Ik heb nu een ‘aardige’ collectie en geloof mij als ik zeg dat deze minimaal het 10 voudige gekost heeft.
En toch blijf je maar bij kopen en bij kopen.
(Proberen/testen maar ook nodig en gedeeltelijk voor de heb).25 mei 2013 om 06:52 #18146141@sentinel69 wrote:
ik gebruik Meguiar … de shampoo en de speciale was. kun je bij halfords kopen. Mijn auto was echt vaal en dof rood ,maar is gigantisch opgeknapt . Ik heb evt voor en na foto’s ;)
welk spul gebruik je dan
25 mei 2013 om 09:07 #18146142Heb wel eens een roze auto gepoetst met spul van turtle, was weer mooi rood geworden. 2 keer in het jaar bijgehouden totdat die verkocht werd.
25 mei 2013 om 10:33 #18146143Die rooie Corsa van mij zit tot mijn verbazing ook nog eens in de blanke lak (laat los op 1 spatscherm). Verkleuren doet ie niet.
25 mei 2013 om 13:07 #18146144@Ewoud94 wrote:
Voor 125 euro polijst ik hem voor je en dan is die de originele rode kleur van fabriek af :thumb
@kaneelschep wrote:
En na al die kosten is ie na een maand weer rose :P :jerry :jerry
Inderdaad, want wat veel mensen vergeten is dat polijsten niets anders is al schuren van de lak. Als je thuis je kozijn schuurt dan smeer je daar na afloop toch ook verf op ? Wil je er lang van genieten dan zul je tussen het polijsten en het aanbrengen van een beschermlaag eigenlijk ook nog een glaze moeten gebruiken. Deze glaze voedt de lak (heel belangrijk bij auto’s waarin veel pigment zit zoals rode en gele auto’s).
Trap alsjeblieft niet in die poetsers want dat levert je achteraf meer gezeur op dan dat je er profijt van hebt.
Je zal niet de eerste zijn die daarna alsnog zijn auto een keer echt onder handen kan laten nemen door een detailer om hem weer toonbaar te maken. Afgezien van het ongemak kost het je nog eens dubbel geld ook.@Kleine-Paul wrote:
PRO900 Rotary Polijstmachine, daar heb ik veel goede verhalen over gehoord, denk er ook aan om deze aan te schaffen.
Een PRO900 is een rmachine welke alleen geschikt is voor mensen met verstand van zaken. Als beginner hier absoluut niet zomaar mee gaan starten. Daarnaast zijn er maar een handjevol mensen die met een rotary / flex kunnen finishen zonder hologrammen achter te laten. Een nabehandeling met een excentrische machine is daarom eigenlijk een must.
Overigens heeft een rotary mijn inziens alleen zin als je veel poetst en vaak met harde lakken (VAG / BMW / Porsche / Mercedes ed) in aanraking komt. Voor 9 van de 10 “poetsers” hier heeft zo’n machine absoluut geen nut en zal het eerder schade dan resultaat opleveren.
Mijn inziens moet je jezelf gewoon de vraag stellen, welke eisen stel ik aan het poetswerk wat ik ga doen en wat is mijn budget.
Ben je bereid om er wat tijd in te steken (zeg een dag / anderhalve dag) dan kun je met minimale financiële middelen je auto echt wel weer rood krijgen (denk aan Autoglym SRP).
Wil je een super strak plaatje zonder swirls ed dan zit er denk ik bar weinig anders op dan het machinaal te gaan doen of laten doen.
Mocht je er zelf aan willen beginnen, schrijf je dan gewoon eens in voor een clinick waarin wordt uitgelegd wat zo’n machine doet en hoe je er mee om moet gaan.
Wil je iemand zoeken die het voor je gaat doen, zorg dan dat je van te voren afspreekt wat je waarvoor krijgt en zorg dat je referenties van die persoon vindt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.