Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Aanschaf 2004 Opel Vectra 2.2 GTS Elegance Twijfel??!!??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2013 om 10:28 #17257943
Hallo allemaal,
Ik ben Sevenzins, 34 jaar getrouwd en 2 koters. Aangezien onze franse gasbak alweer 3 ton op de teller heeft staan en we er nu niet zoveel kilometers mee maken gaat ie er uit!
Ons oog is gevallen op een Opel Vectra 2,2 GTS uit 2004 met 137000 op de klok. Deze staat te koop bij de autofarm in Friesland.
We hebben al een testrit gemaakt en dit bevalt goed. Het gas indrukken en de “wooooooowww” op de achterbank leerde ons dat de kinderen al in hun nopjes zijn met deze auto! :) Ze zijn tenslotte 1,8 op G3 gewend.
Nu blijkt dat dit bedrijf de auto’s doorschuift, geen garantie en/of afleverbeurt.
Toen we aan het rijden waren knipperde het AFL lampje (duurt lang voordat je dat gevonden hebt op internet trouwens). Kan dit betekenen dat er een nieuwe koplamp(en) in moet(en)??
Wat zijn verder de aandachtspunten van deze auto’s? We hebben al een paar dingen gehoord. De 2,2 lust misschien wat olie, de veren die breken. Zijn er nog meer? Hoe zit het met de betrouwbaarheid van deze auto’s??
We willen de auto voor een aankoopkeuring (mits toegestaan) aanbieden bij een Opel Dealer.Alvast bedankt voor jullie tips en trucs. Alles is welkom.
Een misschien toekomstige Opel rijder.20 mei 2013 om 10:50 #18145319Hey, welkom.
Keuring altijd doen king: Kettingspanner modificatie navragen.
Verder weet ik niet zoveel van dit type motor. AFL is indien kapot een electronische storing. Je hebt dan een nieuwe stuurapparaat nodig, geen nieuwe koplamp. Zijn echter ook niet goedkoop.Succes met de keuze.
Groet jraaf21 mei 2013 om 13:22 #18145320Hoi,
Ik heb hem bekeken op de site van dat bedrijf. Ziet er wel netjes uit zo op het eerste gezicht. Distributieketting is een aandachtspunt van deze motor. Heb zelf ook een 2.2 (geen automaat) gehad. Liep als de brandweer tot de ketting van tijd ging en mijn blok min of meer onherstelbare schade had.
Ik zou altijd een aankoopkeuring laten doen. Bv Dekra of ANWB.
Succes ermee!
21 mei 2013 om 17:38 #18145321Brandstofpomp schijnt ook een dingetje te zijn, maar belangrijkste is de distributieketting. Als je bij koude start een metaalachtig geratel hoort voor een paar seconde moet je m laten vervangen (a 1200,-). Overigens is die van mij al vervangen, evenals de brandstofpomp :jerry
22 mei 2013 om 20:41 #18145322Bedankt voor de reacties. Na overleg met de opel dealer in Sneek wilden we graag een aankoopkeuring laten doen. De verkoper wilde dit wel, maar alleen bij een garage waar ze altijd zaken mee doen. Volgens hem kraakte andere bedrijven zijn auto’s af enze. Leek mij wel gek aangezien het een opel dealer is waar we de aankoopkeuring wilde laten doen, die kraakt zijn eigen waar niet af lijkt mij.
Na wat dubben enzo hebben we besloten om niet tot koop over te gaan.
Als we de AFL moesten laten repareren (duurste optie) dan zijn we ronde de 200 euro kwijt, nieuwe distri 1200 euro, dan schiet het lekker op.
Niet getreurd, we hebben een Signum gespot, 2,2 automaat (wat wij een heerlijke combinatie vinden!) met 124000 kilometers. Zijn er nog punten bij deze auto waar we op moeten letten?? PS deze auto wordt geleverd met 6 maand garantie!
Nogmaal bedankt voor de tips. We nemen ze ter harte!!22 mei 2013 om 20:46 #18145323Haha, lekker dan! Goed dat je er niet mee door bent gegaan, klinkt niet echt jofel :thumb
Signum heeft hetzelfde blok als het goed is.
22 mei 2013 om 20:51 #18145324Signum en Vectra GTS zijn in feiten dezelfde auto’s, alleen de achterkant verschilt wat van elkaar. Dus ze hebben beiden dezelfde aandachtpuntjes.
Wil je een echt mooie en goede, dan moet je eens na die van Florian kijken die hierboven staat. Hele nette auto met een geweldige kilometer stand. Betrouwbaar ook lijkt me…
22 mei 2013 om 20:56 #18145325:afro
22 mei 2013 om 21:11 #18145326We hebben hem gezien en de vrouw glibberde bijna van de bank af van mijn gekwijl (hoop ik :) ). Prachtige auto maar helaas is het iets boven budget en is het een handgeschakelde. Wij willen graag een automaat ivm het comfort.
Succes met de verkoop Florian, misschien krijgen we de buurman wel om! (is een beetje anti Opel)22 mei 2013 om 21:26 #18145327:thumb , thanks!
24 mei 2013 om 20:57 #18145328Zo dan, net de proefrit met de Signum gemaakt.
Ging helemaal goed, en wat rijd dat lekker, voor de eerste 5km dan, daarna moesten we in de noodloop terug naar de garage.
Dat belooft niet zo heel veel goeds. De verkoper heeft hem daarna uitgezet en weer gestart, een straal gas gegeven en bij gas los begon de signum te knetteren als een racewagen. Hij zei dat ze het gingen oplossen en we daarna weer een testrit mochten maken. Krijgen de auto nog steeds aangeboden met 6 maand BOVAG garantie.
De auto ging in de noodloop toen ik na een rotonde eens flink gas gaf, het leek erop of de bak niet lekker wilde schakelen en daarna konden we niet sneller dan 50Km/h.
Tja…… wat te doen???? Iemand advies.24 mei 2013 om 21:02 #18145318Opzoek naar een andere mooie vecof signum? Die 6 maanden bovag is mooi, maar wil je daar serieus al na enkele weken mogelijk aanspraak op gaan maken? Daarnaast een tip om de regels van de bovag garantie eens door te nemen. Niet alles valt onder de bovag of is discutabel… en of je daar zin in hebt met je nieuwe auto? Maar goed het aan de andere kant, wat recentelijk is vervangen zal normaal niet meteen weer kapot gaan…
Suc6 met je keuze.
24 mei 2013 om 22:20 #18145329Ik zou hem laten staan en uitzien naar een ander exemplaar, tis mooi dat ze hem willen fixen maar dat hadden ze beter kunnen doen voordat er een potentiele koper binnenkwam.
Er staan er genoeg te koop, ik zou ook niet zo 1 met giga veel kilometers willen hebben..
25 mei 2013 om 07:55 #18145330Dat is waar, maar 120000 kilometer is in mijn optiek niet echt heel veel. Er zijn inderdaad meerdere sigs en vecs dus we kijken gewoon verder. De garage neemt nog contact op met waarom de sig in noodloop ging. Beetje zoeken op internet leert me dat het vooral diesels zijn die in de noodloop gaan (mits de mensen het goed ingevuld hebben). Dat lag heel veel aan vacuumslangen en luchtmassameters. Maar ja wat het dan is voor een benzine???????
25 mei 2013 om 08:28 #18145331Bij mij was t de brandstofpomp.
25 mei 2013 om 08:49 #18145332ik zou hem laten staan.
je weet voor de koop al dat er iets aan mankeert.
vind ik hoor….25 mei 2013 om 09:18 #18145333@ashok1978 wrote:
ik zou hem laten staan.
je weet voor de koop al dat er iets aan mankeert.
vind ik hoor….True!
25 mei 2013 om 11:46 #18145334Op Gaspedaal staan er de wereld aan automaten met mooie kilometerstanden..
Signum
http://www.gaspedaal.nl/Opel/Signum/?pmax=9000&kmax=140000&bmax=2009&trns=14&brnst=Benzine&srt=pr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vectra GTS
http://www.gaspedaal.nl/Opel/Vectra/?trfw=gts&pmax=9000&kmax=140000&bmax=2009&trns=14&brnst=Benzine&srt=pr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Succes.. :thumb
25 mei 2013 om 11:50 #18145335En de 2.2 die olie lusten hebben vaak gebroken of uitgerekte ketting gehad.
Het is belangrijk dat het oliepeil bij deze motoren altijd op de max word gehouden en gewoon ververst word volgens fabrieksopgaven.Dan gaan de kettingen een autoleven lang mee anders gaan ze ratelen en moet je ze vervangen. Te laat vervangen levert vaak oliegebruik op als gevolg (kromme kleppen of vervormde zuigers).
25 mei 2013 om 12:23 #18145336Kan me niet voorstellen dat dat alleen met oliepeil te maken heeft. Die van mij heeft altijd zn beurten gehad, oliepeil wordt regelmatig gecheckt en ook ik ben voor de bijl gegaan!
26 mei 2013 om 08:19 #18145337@Florian wrote:
Kan me niet voorstellen dat dat alleen met oliepeil te maken heeft. Die van mij heeft altijd zn beurten gehad, oliepeil wordt regelmatig gecheckt en ook ik ben voor de bijl gegaan!
Me to! Heb wel begrepen dat jarenlang korte stukken rijden ook niet goed is voor de ketting (was de enige reden die ze hadden dat die van mij bij 74.xxx vervangen moest worden), aan de andere kant voor welke auto wel….
26 mei 2013 om 10:01 #18145338Een ketting is maar zo sterk als zijn zwakste schakel!!
26 mei 2013 om 10:43 #18145339@ sevenzins
bij mulders culemborg staan een signum en vectra mooie auto,s om te zien en ik vind het zelf een hele goede VOD garage ,
word altijd goed geholpen,31 mei 2013 om 19:08 #18145340Zo vandaag maar even gebeld met de garage over de Signum. Wat blijkt, de brandstofpomp is overleden. Hun hadden de auto ook steeds in de noodloop. Lijkt mij een prijzige reparatie (voor een bezitter). Voordeel is dat de nieuwe als het goed is niet zo snel meer kapot gaat.
31 mei 2013 om 20:06 #181453417 en een halve euro-mijert, ik weet er alles van…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.