Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Z20LEL olielucht via ventilatie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2013 om 09:43 #17257942
Beste lezers,
Ik heb afgelopen vrijdag bij een Z20LEL uit 2005 gekeken die in schijndel staat.
Een hele nette auto van binnen en buiten, dus was gelijk verkocht.
Alleen toen ik een stukje ging rijden kwam er na een kilometer of 2 een olielucht via de ventilatie naar binnen toen we moesten stoppen voor het verkeerslicht, en toen we terug waren bij de garage rook je het ook ineens weer.
Is dit een bekend probleem ? Wat zou het eventueel kunnen zijn ?
Kon aan het blok zo snel niets raars vinden.Verder vond ik het jammer dat de auto al warm was toen ik daar aankwam met als smoes dat die net gewassen was.
Ik heb nu een 1.6 8v station waar de ruimte van bevalt.
Heb alleen een caravan gekocht dus daarom wil ik de overstap maken naar een turbo.Alvast bedankt voor de reactie’s.
20 mei 2013 om 10:40 #18145300Hmmmm :hmmz lekker laten staan die handel !!
Zit er dik in dat de klepseals eraan zijn :???:20 mei 2013 om 12:26 #18145301Kan ook makkelijk een simpel kleppen deksel pakking zijn.
Gewoon aangeven wat jou klacht is en misschien weet de verkoper wel meer.
En als je serieus interesse hebt gewoon even naar een garage gaan om hem na te laten kijken.20 mei 2013 om 12:31 #18145302Iemand begon ook over de vacuümklep.
Verkoper reageerde als: ja ik ruik het ook.
Hier trouwens nog een link, misschien kent iemand de auto.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/astra/9864920″ onclick=”window.open(this.href);return false;Iemand een id wat zo’n Bovag/ANWB keuring kost ?
Vind zonde om zomaar te zeggen ik laat hem staan.
20 mei 2013 om 13:01 #18145303Klepseals zijn gaar. Kosten zonder dat de kop eraf gaat zijn al rap € 600.
Zou de auto wel proefrijden als de auto koud is. Kan zijn dat de auto slecht start bij koude motor.
Al met al zou ik verder kijken voor een ander exemplaar, tenzij de prijs goed is zodat je de reparatie kosten kan indekken.
20 mei 2013 om 13:04 #18145304Ps houd er rekening mee dat met deze km stand ook de turbo zijn beste tijd gehad kan hebben.
20 mei 2013 om 14:18 #18145305@ dikkeminne waar baseer je op dat de klepseals lek zijn dan? Hij rookt niet uit de uitlaat ofzo ,Ronnie geeft aan dat ie olie ruikt als ie stil staat.
Lijkt meer op een zwetende kleppendeksel pakking waardoor er olie op het spruitstuk komt en verbrand of mischien karter ventilatie die iets lekt .
Als het klep seals zijn zou die bij gas los blauw roken en dat doet ie niet20 mei 2013 om 14:22 #18145306een blik vanonder veraad meestal waar de olie vandaan komt. olieretoerleiding/pakking is meestal het euvel van olie lucht in de auto
20 mei 2013 om 14:34 #18145307@ david
Als hij idd niet pluimt zijn het geen klepseals. Ik had ff niet goed gelezen :wtf :thumbdown20 mei 2013 om 14:36 #18145308@ dikkeminne
20 mei 2013 om 14:40 #18145309@Dikkeminne wrote:
@ david
Als hij idd niet pluimt zijn het geen klepseals. Ik had ff niet goed gelezen :wtf :thumbdownWas dat er vergeten bij te zetten, ligt niet aan jou.
Heb David vrijdag aan de telefoon gehad maar wou ook graag van hier de meningen weten :)
20 mei 2013 om 15:15 #18145310Is bij een auto bedrijf durft hij er garantie op te geven?
20 mei 2013 om 15:18 #18145311Ik krijg bij afleverpakket 1 maand op blok en bak.
20 mei 2013 om 19:16 #18145312Zou zeggen kijk nog eens goed naar het blok naar olie lekkage”s , als je echt niks vind van lekken dan moet het wel ergens inwendig zijn :???:
Dan kan je wel eens voor dure reparatie’s komen te staan ;)
Ook is de km stand al behoorlijk voor de lader als deze nog niet vervangen is geweest .31 mei 2013 om 16:28 #18145313Vandaag met de auto naar de anwb keuring in utrecht geweest.
Wat is dat ding slecht en slecht onderhouden zeg :(
Achterstallig onderhoud en moet veel aan gebeuren.
Auto heeft ook schade gehad.Morgen had hij nog een koper zei hij.
Jammer dat je niet kan achterhalen wie maar ik wens hem sterkte.Kan het raport nog wel op het forum zetten voor de geintreseerde.
31 mei 2013 om 16:56 #18145314Weet trouwens wel gelijk waar de olielucht vandaan komt.
De pakking boven de uitlaat was klets nat.
31 mei 2013 om 18:06 #18145315@Ronniejj wrote:
Weet trouwens wel gelijk waar de olielucht vandaan komt.
De pakking boven de uitlaat was klets nat.
Klepseals :hmmz
Heb ik ook bij mijn Z20LET tussen uitlaatspruitstuk en cilinderkop olie die er van tussen komt :( kleprubbertjes
6 juni 2013 om 08:57 #18145316Ehm nee dat is de kleppendeksel pakking. :)
Klepseals zitten diep in de cilinderkop verstopt en lekken olie de cilinders in als deze versleten zijn.
6 juni 2013 om 09:05 #18145317kleppendeksel pakking gaat constand kapot, ik moet de mijne ook weer vervangen na een jaar..
andere olie lucht kan ook komen door een kapot 1-wegklep van carterventilatie, of de slang ernaast.
of uiteraard de turbo..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.