Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Stotteren/Klepperen Opel Astra 1.9 CDTi (Z19DTH)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2013 om 07:00 #17257870
Hallo,
Ik zit met een probleem met mijn Astra en kom er niet aan uit wat er nu aan de hand kan zijn.
Daarom hoop ik dat iemand mij nog kan helpen.
Het internet heb ik ook al doorgelezen en de meeste opties heb ik al geprobeerd zonder resultaat.
De enig optie die wel heb gelezen, maar niet heb geprobeerd is de software update.
Ik weet ook niet of ik dit wel kan laten doen i.v.m. mijn EDS chiptuning????Het is namelijk zo dat mijn Astra tussen ongeveer 1500/2000 toeren in elke versnelling gaat stotteren.
Lijkt een beetje alsof je in een te lage versnelling rijd terwijl dat niet zo is.
Ook hoor je de motor klepperen alsof er een klep niet werkt bij lagere toeren.
Stationair loopt de motor normaal, maar als je de onbelaste motor op 3000 toeren zet hoor je een vreemd bijgeluid.
Ook pingelen de toeren tijden het rijden.
Ik heb niet het gevoel dat ik vermogen mis.Heb de auto zelf uitgelezen met Op-Com, maar geeft geen foutcodes.
De slangen heb ik nagelopen, maar kon geen defect vinden.
Ook de turbodruk sensor heb ik eruit gehaald en schoongemaakt.
De EGR is een jaar geleden afgedopt bij het chiptunen en weg geprogrammeerd door tuningsbedrijf EDS
(Opel tuning specialist te Duitsland)
En ik heb Wynn’s Diesel Injector Protector toegevoegd aan de brandstof.Ik hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen waar ik het eevntueel zou kunnen zoeken.
18 mei 2013 om 08:38 #18144712Niemand een suggestie? :(
18 mei 2013 om 08:41 #1814471318 mei 2013 om 09:00 #18144714Ik heb nu gelijk een afspraak gemaakt om ze te laten testen, want dit ziet er niet best uit….
En heb geen zin in deze grappen…… :???:18 mei 2013 om 09:01 #18144715laten controleren kan nooit kwaad..
Willem
18 mei 2013 om 20:43 #18144716Vandaag heb ik met opcom de injectoren uitgelezen en dit waren de waarden tijdens het stationair draaien.
Ik neem aan dat ik wel aan kan nemen dat injector 1 & 2 niet naar behoren functioneren.
Of is het aan te raden toch de dealer er nog eens naar te laten kijken en dus misschien betalen voor wat ik eigenlijk (al denk te)weten
Anders ga ik maar eens op zoek naar nieuwe/gereviseerde…..
Heeft iemand dan tips waar ik deze voor een redelijke prijs aan kan schaffen?19 mei 2013 om 07:34 #18144717Ik zou een dieselspecialist ernaar laten kijken, deze waarden hoeven niet alles te zeggen.
Willem
19 mei 2013 om 09:39 #18144718Misschien een domme vraag, maar waarom zeggen deze waarden niet alles? :hmmz
20 mei 2013 om 20:15 #18144719De ene verstuiver is de andere niet, de motor past dit aan naar de klopwaarden.
Dit hoeft niet te betekenen dat een verstuiver slecht werkt..
Belangrijkste is dat een verstuiver GOED vernevelt zoals het bedoeld is, en dat deze de juiste inpuithoeveelheid kan halen, als dat bijde goed gaat is het prima.
Of het management nu naar boven of naar beneden moet corrigeren maakt daarbij niet uit.Willem
20 mei 2013 om 21:10 #18144720Ah ok op die manier duidelijk verhaal. :thumb
Dan laat ik de boel toch maar even nakijken door de dealer/diesel specialist.23 mei 2013 om 11:07 #18144721Ik ga vandaag de Astra naar de dealer brengen.
En hopen dat ik morgen wat meer weet…….. :hmmz30 mei 2013 om 19:29 #18144722De dealer had inderdaad het vermoeden dat het de injectoren waren.
Ze zijn getest en er bleek 1 injector lek te zijn.
Nu een revisie injector in laten bouwen en het probleem is verholpen. :thumb
De kosten waren voor het testen van alle 4 de injectoren en 1 revisie injector €283,-31 mei 2013 om 22:06 #18144723is nog netjes, en mooi dat het opgelost is..
Willem
1 juni 2013 om 11:05 #18144724Vond ik ook!!
Jij ook nof bedankt voor je hulp btw :thumb1 juni 2013 om 14:31 #18144725no problem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.