Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Drukknop climatcontrol
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2013 om 08:26 #17257857
Hallo,
Ik ondervind tegenwoordig heel wat problemen met de drukkop van de climatcontrol (Vectra C – 2008). Als ik bij koude op de drukknop druk om de klimaat instellingen aan te passen via het navigatiescherm reageert de knop echter niet, het draaien werkt echter nog perfect. Zodra de temperatuur in de wagen echter warm is reageert de knop opnieuw op het drukken en kunnen de instelling aangepast worden. Heeft iemand enig idee/ervaring wat het probleem zou zijn?
John
17 mei 2013 om 08:39 #18144570AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik ken het zelfde probleem. Bij mijn Vectra 2006. knop reageert ook bijna of helemaal niet. Word het warmer geen probleem. Ik wil binnenkort kijken of de bediening uit elkaar wel. Heeft vast met vuil oid te maken
17 mei 2013 om 11:46 #18144571Ja heel herkenbaar ik heb het zelfde probleem nu gebruik in het niet heel veel maar toch best vervelend. ik heb hem als een uit elkaar gehad maar dat heeft niet geholpen helaas.
17 mei 2013 om 11:52 #18144572Is idd een probleem bij de vectra’s…..
Heb er nog geen oplossing voor helaas….17 mei 2013 om 12:33 #18144573heel vervelend.
ik heb dit ook al sinds ik mijn vec c uit 2005 heb gekocht.
ben toen nog terug geweest bij de vod. deze zeiden hier niks aan te willen/kunnen doen.
als iemand een oplossing heeft..
je zult velen van ons blij maken.17 mei 2013 om 12:35 #18144574Heb zelf een Vec-C gehad en die had ook last van een onwillige drukknop van de climate-control. En geloof me, als Speaker er nog geen oplossing voor heeft dan is de enige remedie: VERVANGEN.
Greets Roel
17 mei 2013 om 13:21 #18144575Alvast bedankt voor de snelle reacties! Blijkbaar een hardnekkig probleem (en voor mezelf ook storend), bij de garage vroeg men +/-500€ om te vervangen. Ik ga het ook maar even demonteren, wie weet heb ik ongeloofelijk geluk :)
17 mei 2013 om 13:34 #18144576AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zoeken op eBay. Veel goedkoper. Denk eraan dat die wel vrij gegeven is
17 mei 2013 om 14:41 #18144577500 euro!!!
Je hebt toch geen nieuwe CC nodig? T gaat toch alleen om
t knopje?17 mei 2013 om 15:46 #18144578Alleen knop vervangen gaat niet. Het is een soort drukknop welke contact maakt binnenin je CC behuizing. Vervangen gaat, maar dan je hele unit.
Greets Roel.
17 mei 2013 om 17:43 #18144579Gewoon kijken op http://www.schadeautos.nl of
17 mei 2013 om 17:56 #18144580Heb hetzelfde probleem bij mijn GTS uit 2003.
Zie ze wel aangeboden op internet, maar aangezien dit een echt Vectra-probleem is vraag ik me af wanneer die het probleem ook gaan krijgen.Heb de unit ook al een keer gedemonteerd en proberen los te halen, maar je komt er niks bij.
Ook het inspuiten van contactspray heeft geen effect.Enige remedie is tot op heden vervangen voor een nieuw exemplaar…..maar dat is me geen € 500,- waard.
17 mei 2013 om 18:27 #18144581Met mijn Vec heb ik af en toe, even draaien aan de knop door het blaas menuutje helpt in mijn geval.
Ze worden idd nog wel eens op MP of Ebay aangeboden, maar wie weet hebben die hetzelfde euvel.
17 mei 2013 om 18:40 #18144582@opel-limbo wrote:
Heb zelf een Vec-C gehad en die had ook last van een onwillige drukknop van de climate-control. En geloof me, als Speaker er nog geen oplossing voor heeft dan is de enige remedie: VERVANGEN.
Greets Roel
:thumb king:
18 mei 2013 om 19:24 #18144583Het zal wel een ‘dooddoener’ zijn voor bij wie de knop al kapot is maar ik heb er geen last van om de simpele reden dat ik er nooit aan zit.
Ik heb de airco (ECC) nooit uit staan. Ook niet in de winter. Ik heb ‘m op automaat staan en gebruik de linker kleine draaiknop om de temperatuur links en rechts te regelen. Staat standaard eigenlijk altijd op 20 graden.
Nadeel is een hogerbrandstof gebruik maar dat vind ik niet opwegen tegen de voordelen. Altijd een goede temperatuur en nooit beslagen ramen en de airco unit valt niet droog en smeert continue. 1 maal om de 3 jaar een service en afvulling er op en tot op heden nog geen problemos :afro
Dus mijn tip, aan zetten en afblijven. En als je er dan toch iets mee moet kun je de ECC uitvoering met het ‘auto ‘ knopje op de eco stand zetten.
Groet jraaf
19 mei 2013 om 08:55 #18144584@jraaf wrote:
Het zal wel een ‘dooddoener’ zijn voor bij wie de knop al kapot is maar ik heb er geen last van om de simpele reden dat ik er nooit aan zit.
Ik heb de airco (ECC) nooit uit staan. Ook niet in de winter. Ik heb ‘m op automaat staan en gebruik de linker kleine draaiknop om de temperatuur links en rechts te regelen. Staat standaard eigenlijk altijd op 20 graden.
Nadeel is een hogerbrandstof gebruik maar dat vind ik niet opwegen tegen de voordelen. Altijd een goede temperatuur en nooit beslagen ramen en de airco unit valt niet droog en smeert continue. 1 maal om de 3 jaar een service en afvulling er op en tot op heden nog geen problemos :afro
Dus mijn tip, aan zetten en afblijven. En als je er dan toch iets mee moet kun je de ECC uitvoering met het ‘auto ‘ knopje op de eco stand zetten.
Groet jraaf
Klopt.
Ik gebruik hem ook nooit, maar ik kwam er een keer achter dat ie niet goed werkte … Dat irriteerd me dan.
Heb hem ook altijd aanstaan en schommel qua temp. tussen de 19 a 20 graden overdag en 21 graden ‘savonds ( als vrouwlief het koud krijgt ! )19 mei 2013 om 14:51 #18144585Dus mijn tip, aan zetten en afblijven. En als je er dan toch iets mee moet kun je de ECC uitvoering met het ‘auto ‘ knopje op de eco stand zetten.
Hoe wil je dat dan doen? Moet je dan 2x op dat knopje drukken ofzo?
Weet wel dat wanneer je zelf andere luchtstromen hebt ingesteld en wanneer je dat ongedaan wilt maken dat je dan 1x op auto kunt drukken.
Maar de airco er mee aan/uit zetten is mij onbekend.20 mei 2013 om 10:59 #18144586@RuudGTS wrote:
Dus mijn tip, aan zetten en afblijven. En als je er dan toch iets mee moet kun je de ECC uitvoering met het ‘auto ‘ knopje op de eco stand zetten.
Hoe wil je dat dan doen? Moet je dan 2x op dat knopje drukken ofzo?
Weet wel dat wanneer je zelf andere luchtstromen hebt ingesteld en wanneer je dat ongedaan wilt maken dat je dan 1x op auto kunt drukken.
Maar de airco er mee aan/uit zetten is mij onbekend.Hey Ruud,
Je hebt gelijk. Om ‘m op de eco stand te krijgen heb je idd weer die grote knop nodig. Mijn foutieve aanname :( Ik gebruik ‘m dan ook nooit.Mijn idee is dat de extra brandstofkosten niet opwegen tegen de reparatiekosten :afro Vandaar dat ie nooit uitgezet wordt.
Groet jraaf
17 november 2013 om 12:11 #18144587Hierbij wil ik mijn oplossing delen. Zoals vele van jullie had ik ook bovenstaande problemen ervaren en heb de unit gedemonteerd.
Het inspuiten van de draaiknop na demontatie heeft voor mij geholpen. En is nu ook soepeler dan voorheen. Echter moet je de ecc unit open maken om deze in te kunnen spuiten.
Foto”s volgen.
17 november 2013 om 16:10 #18144588Die van mij geeft ook af en toe kuren, zou mooi zijn als er een how-to gemaakt kan worden!
Grtz
17 november 2013 om 17:50 #18144589Na het weekend zal ik een how to maken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
16 januari 2014 om 21:30 #18144590Komt die how to nog eens :wors
16 januari 2014 om 21:54 #18144591ja idd..
help ons er ook mee. :D
tis goed om te weten dat er een oplossing is. :wors17 januari 2014 om 09:32 #18144592Mijn 2009 Vec. heeft het probleem ook. En dusdanig erg dat het me veel moeite kost airco aan/uit te schakelen.
In mijn oude Signum reed ik ook met de airco continu aan, echter toen de auto (1.9 CDTi) 6 jaar oud was en 3K op de teller had, was mijn airco pomp versleten. Reparatiekosten weet ik niet exact meer, maar aangezien drukgroep/koppeling/vliegwiel destijds ook aan de beurt waren heb ik ‘m met pijn in ‘t hart verkocht…Ben benieuwd naar de oplossing…
STiGGEL17 januari 2014 om 20:00 #18144593Kun je ook een C2 unit in een C1 zetten? Heb een vd laatste C1’s (full canbus).
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.