van een 16V een 8V maken

Forumindex Forums Techniek Overige motor types van een 16V een 8V maken

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257808
    madmax1969
      Lid sinds:
      24 November 2007

      Ik heb hier een X16XE van een kennis en die wil er een 8V kop op hebben want die moet de cross in maar hij zit met die DIS ontsteking, en aangezien we geen oplossing hebben om er een normale ontsteking op de zetten, kwamen we op het idee om er een 8v kop op te zetten van een C16SE, nu lijkt dat allemaal te passen maar gaat het in de praktijk ook werken, Iemand er ervaring mee ?
      Koppakking lijkt hetzelfde te zijn alleen de zuigers zijn iets anders

      Harm

      #18144064
      Aapje
        Lid sinds:
        1 January 2009

        Onderblok is praktisch hetzelfde als de c16se die van een x16xe. Alleen de zuigers zijn iets anders. Maar in theorie zou het moeten passen. Alleen welke waardes/compressie je krijgt weet ik niet…

        #18144065
        madmax1969
          Lid sinds:
          24 November 2007

          die compressie word hoger maar maakt niet uit hij moet alleen hard lopen. eventueel met octaanbooster
          en er moet een pijp voor de carterontluchting verandert worden verder niet spannend denk ik

          #18144066
          Aapje
            Lid sinds:
            1 January 2009

            Maar C16SE is veelal ook DIS hoor…

            C16SEI/E16SE is geen DIS… :)

            Ik ben een C16SE aan het reviseren, mocht je wat details willen weten..

            DIt is de onderzijde van een C16SE kop:

            #18144067
            madmax1969
              Lid sinds:
              24 November 2007

              klopt die kop heb ik ook maar als je op de nokkenashuis van de C16Se kun je ook een normale ontsteking zetten,
              moet je alleen die blinde plaat eraf halen maar dat wil niet met de 16 klepper en aangezien we met Webbers rijden willen we zo min mogelijk electronica in hebben

              #18144068
              insane31
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 September 2009

                kop en blok passen iig op elkaar, de compressieverhouding gaat omhoog door de vlakke zuigers van de 1.6XE, maar hoeveel dat weet ik niet. ik weet wel dat het al eerder gebruikt is deze combinatie

                #18144069
                CQPV6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 October 2008

                  hoe kom je met je kleppen uit tov de zuigers dan?

                  #18144070
                  madmax1969
                    Lid sinds:
                    24 November 2007

                    Daar ben ik nog niet achter, dat moet ik nog uitpluizen maar denk dat het wel goed gaat, tis opel hè net lego

                    #18144071
                    madmax1969
                      Lid sinds:
                      24 November 2007

                      ja die gsi 8v blokjes zijn leuk om aan te sleutelen, heb er hier ook nog 2 staan voor revisie

                      @Aapje wrote:

                      Maar C16SE is veelal ook DIS hoor…

                      C16SEI/E16SE is geen DIS… :)

                      Ik ben een C16SE aan het reviseren, mocht je wat details willen weten..

                      DIt is de onderzijde van een C16SE kop:

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.