Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › FF voorstellen met C-Rekord uit 1968
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2013 om 21:07 #17257768
Hallo Allemaal,
Sinds een week of 2 ben ik weer ‘rekordhouder’. Na een uitstapje van 3 jaar naar een B-kadett heb ik weer een mooi exemplaar kunnen bemachtigen. Wellicht hier bekend van Cor en zijn zoon (beter bekend als ‘koekieturbo’ hier) uit Abbenes.
De wagen is een jaar of 10 geleden uit elkaar geweest en gerestaureerd. Inmiddels zijn er wat kleine plekjes in de lak maar over het algemeen ziet hij er erg goed uit. Blok is gereviseerd en loopt als een zonnetje, dieselt alleen een beetje na.
Originele 1700s motor met 4 versnellingen aan het stuur en van 4e eigenaar met alle papieren/3x kentekenbewijs deel 1.
Plannen: Niet zoveel. Dashboardverlichting werkt momenteel niet, radio moet nog aangesloten worden en hij krijgt verse olie.
Ik heb nog een setje SR velgen met nieuwe banden liggen. Eens kijken hoe dat staat onder een Rekord.Wel meteen een vraagje… Hij dieselt dus na, hoe warmer het blok hoe sterker het nadieselen. Pingelen doet hij verders niet. Wel lange tijd op 95 zonder toevoegingen gelopen. Ik heb nu een tank euro95 met een scheutje wynn’s erbij leeggereden, Dat zou het octaangehalte op pijl moeten brengen en aangekoekte rommel uit de verbrandingskamers verwijderen. Effect heeft het nu nog niet. Zou ik dat meer tijd moeten geven of toch de kop eraf? Weet ook niet zo goed hoe schadelijk het precies is…
Foto’s houden jullie van weet ik. Voor nu verwijs ik jullie nog even naar mijnalbum:
http://www.mijnalbum.nl/Album=SNI3MLV4″ onclick=”window.open(this.href);return false;Groeten Mitch
13 mei 2013 om 21:18 #18143464nette rekord veel plezier ermee :thumb ben zelf momenteel ook met een rekord c coupe bezig zie restauratie topic
14 mei 2013 om 10:21 #18143465zier d’r netjes uit… en met voorbank king:
heb je kadett’s regelmatig zien staan, die vallen wel op daar :thumb
staat je ontsteking misschien net niet helemaal goed? mbt nadieselen…14 mei 2013 om 16:58 #18143466Goeie bak! zag ik jouw toevallig vanmorgen rijden in Eindhoven?
14 mei 2013 om 20:37 #18143467Dat denk ik niet. ik was vandaag met de astra naar het werk. ik weet wel dat er nog een grijze 4 deurs hier rondrijdt. zag hem pas nog staan bij de karpendonkse plassen. geen idee van wie die is alleen.
11 januari 2016 om 19:46 #18143468Het is een hele tijd stil geweest hier. Tijd voor een update lijkt me.
Ik rijd dus nog steeds tevreden en trots rond in mijn rekord. Rijdt heerlijk en loopt als een zonnetje. Paar kleine dingetjes gedaan in de tijd.
– mistlampen gevonden op de vrijmarkt op koningsdag. Mooie gele Hella’s met chromen cover voor… 10 euro!
– Radio met cd wisselaar in gehangen met luidsprekers onder de bank en dash weggewerkt.
– dashboardverlichting gefixt
– Remmen vervangen, beurtje, ontsteking gesteld, lampen gesteld, busjes stuurschakeling vervangen etc.
– op de sloop in Helmond fraaie chromen wielringen op de kop getikt.
– Huis gekocht met garage en smeerput!
– Tank tegenwoordig euro 98, loopt veul beter en geen nadieselen meer!
– Leukste van alles (vind ik) is dat hij rondrijdt in een speelfilm. Het gaat om ‘de helleveeg’ komt eind maart op het witte doek.
Hij fungeert dan als auto van een stel dat een belangrijke rol speelt in de film. Zodoende zijn er scenes waar ze aan komen rijden, weg rijden, ruziend met deuren gooien en zelfs een scene gefilmd vanuit de auto. Ik mag nu nog geen foto’s op het www gooien maar dat komt wel zodra de film draait.Er is wel 1 ding waar ik mee zit. Mijn vacuumvervroeger is lek. Nu heb ik hem opengewrikt, het rubbertje dichtgekit en weer dichtgeknepen/gekit (tip van een panda-rijder). Het werkt beter dan ik gedroomd had maar ik geloof niet dat dit jaaaaren houdt.
Ik wil dus graag een nieuwe/andere.
Dat valt ff tegen! Er staan er zat op internet maar niet met de juiste nummertjes erop. Zelfs Romijn kon me niet verder helpen.Afijn, Ik heb dus een Bosch ontsteking en een vacuumvervroeger met nummertje 259 op het steeltje.
Dit zou overeen moeten komen met partnumber 1 237 121 259. Deze zijn echter nergens leverbaar (al doen de websites anders vermoeden).
Mijn vraag aan jullie: trek jullie verdelerkap er eens af en kijk wat voor nummer er bij jullie op staat. Wellicht dat er meerdere passen.
Hij heeft overigens wel een groter tuitje dan een 1200 bijv. Die had ik al geprobeerd.Alvast bedankt!!
Mitch
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.