Forumindex › Forums › Overige › Race, rally en sprint › surge/swirl tank
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2013 om 19:52 #17257765
Ik heb met de kadett steeds het probleem dat hij (volgensmij) lucht aan zuigt als ik door de bocht ga met een tank die nog maar kwart vol is.
Nu heb ik op internet al wat systemen gezien met een surge of swirl tank en 2 pompen.Wie weet er een goede oplossing voor een surge/swirl tank
Kun je zoiets niet van een bestaande auto afhalen op de sloop.Of weet iemand nog een goedkoop tankje te koop.
Ik wil eerst proberen of mijn bezine probleem dan over is voordat ik een te duur system koop.
13 mei 2013 om 20:32 #18143444als je het probleem met een half tot volle tank niet hebt is eigenlijk al duidelijk.
dat je tank te weinig brandstof aanvoert.
de autosportcompany heeft tankjes van 2 liter.
een 2de pomp erbij
de eerst pompt de benzine van de grote naar de kleine tank.
vanuit de kleine tank via de drukpomp naar de injectie rail en weer naar de kleine tank
en dan het overschot naar de grote tank.luchthappen van je drukpomp resulteerd in een dure boem maar daar weet je al alles van.
en dat duur valt volgens mij nog wel meegroeten van de kleine inspecteur
13 mei 2013 om 20:47 #18143445Wat voor pomp wordt er dan gebruikt voor het opzuigen uit de bestaande tank?
Ik neem aan dat daar niet een dure drukpomp voor gebruikt wordt?
Ik zag laatst een mooi alternatief. Een lasstuk voor in een tank, hierbij bleef er altijd benzine in dat deel staan, daar werd het dan ook aangezogen door de pomp.
Ik zelf moet ook nog wat aan mn tank doen. Ivbm ombouw naar injectie. Neem aan dat er geen swirl in de originele tank zit :D
14 mei 2013 om 19:59 #18143446kun je op de sloop er iets bruikbaars voor vinden of moet ik een aluminium tankje met een pompje bij biesheuvel of autosportcompany kopen?
en wat fearless al vroeg, wat voor lage druk pomp moet je gebruiken?
4 juni 2013 om 10:12 #18143447Heb je trouwens ook een voorfilter tussen tank en pomp, ik had het probleem dat ik het filter
te groot had. Die kwam half leeg te staan als de druk van de tank afnam door minder inhoud.Er zijn ook balletjes in de handel die kun je in de tank doen en dan zetten ze uit, die zorgen ervoor
dat de benzine niet gaat klotsen. Maar de benzine heeft er geen hinder van. Er is ook een soort
schuim/spons achtig iets dat kan je er ook indoen, is hetzelfde idee als de bolletjes.5 juni 2013 om 18:28 #18143448Nee ik heb geen voor filter tussen tank en pomp maar ik zit daar wel over te denken.
Inmiddels heb ik zelf een homemade tank gemaakt en hij werkt fantastisch.
Ik heb er nu al een meerdere malen mee gereden en ik heb geen problemen meer gehad met de benzine aanvoer.
Ook gebruik ik geen lage druk pomp omdat de surgetank onder het niveau van de benzinetank staat en ook dat werkt erg goed.
Komt misschien ook omdat de retour ook op de surgetank zit.Schuim of balletjes heb ik ook overwogen, maar nu het probleem over is laat ik dat maar.
Ik zit nog te twijfelen of ik er misschien een brandstofkoeler tussen maak, iemand nog tips?
6 juni 2013 om 07:04 #18143449Super dat het nu goed werkt, heb je er misschien ook een foto van waar alles op staat.
Dus waar de slangen en dergelijke heen gaan. Misschien moet ik er ook nog aan, hoorde
m vandaag een keer lucht zuigen op het klaverblad.En voor de koeler, de vw pompverstuivermotoren hebben er een brandstofkoeler op.
Die zit onder de auto in de buurt van de rechtervoorstoel. (golf 4, skoda octavia enz.)
Misschien dat je daar iets aan hebt.6 juni 2013 om 18:44 #18143450Mijn tank is niet orgineel meer, let maar is op de retour en vlotter.
Ja zo’n vw koeler is misschien wel wat alleen moet nog even kijken waar ik hem plaats.
Hij moet wel genoeg lucht krijgen, maar het is wel een beetje link om hem in het front te maken6 juni 2013 om 19:57 #18143451Je kan hem ook onder de auto maken en dan in de bolling boven de achteras, heeft hij ook nog bescherming. De
koeler is groot genoeg en heeft ook koelribben dus die koelt wel.10 juli 2013 om 13:56 #18143452Ik kan het niet geheel goed volgen op de foto’s maar gebruik jij hier nu 1 of 2 pompen?
Ik zou het het liefst (mits mogelijk) met 1 pomp doen, moet zelf ook nog steeds een oplossing maken.14 juli 2013 om 11:05 #18143453ik gebruik 1 pomp. omdat de surgetank lager staat dan de brandstoftank en omdat de retour ook op de surgetank is aan gesloten.
31 juli 2013 om 14:07 #18143454Is het qua benzinekoeling niet interessanter om de retour op de normale tank te houden? of trek je dan veel te snel je swirltank leeg zonder lagedrukpomp?
28 mei 2014 om 21:13 #18143455Even inhaken op dit topic nog even als dat mag.
Ik ben bezig met een oude rekord, komt een injector motor in.
Origineel carburateurs dus heeft een simpele tank.ik moet dus een retour aansluiting lassen. Ik neem aan dat deze gewoon ergens op de tank gelast kan worden, met een buisje naar onderop de tank (binnenin) zodat je het niet hoort stromen?
Ik wil op de originele aanvoer dan een pompje plaatsen, vanaf daar naar een speciaal tankje in de kofferbak waar de hogedrukpomp in zit:
Zo heb ik geen last van een pomp die lucht kan happen in bochten/bergen.
Denk ik te simpel over de retour aansluiting of klopt het wel?
2 juni 2014 om 19:53 #18143456wat ik heb gedaan is een tank met 2 onder aansluitingen, 2 top aansluitingen en 2 (hoog bovenin) zij aansluitingen.
De retour van fuel rail en nos komen op de top bovenste aansluitingen, de twee brandstofpompen in de motorruimte zijn gekoppeld aan de twee onderste aansluitingen.
Op de ene hoge aansluiting aan de zijkant komt de aanvoer van de originele pomp en op de andere de retour, zo heb ik nooit geen extreme druk in de catchtank maar wel altijd voldoende brandstof erin :)2 juni 2014 om 20:25 #18143457En je tankontluchting dan?
Ik zit te denken aan een zelfbouw exemplaar gevuld met korrels voor een aquarium filter. Met een slang naar buiten toe.
9 juni 2014 om 07:49 #18143458Dat verloopt via de originele tank. Catchtank is gewoon een extra dat ik 2 liter brandstof in die tank heb zitten.
Mijn origine corsa pomp hoeft nu alleen maar volume te pompen en geen druk meer.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.