Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Geen opel, wel vreselijk VET!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2013 om 08:36 #17257719
Kijk eens aan jongens, zo bouw je dus een dikke electrische auto!!
http://www.s2ki.com/s2000/topic/975497-wait-that-isnt-an-f20c/” onclick=”window.open(this.href);return false;
12 mei 2013 om 08:49 #18142899En toch…liever een Opel met roest dan dat ik een elektrische Japanner rijden moest! ;)
12 mei 2013 om 09:01 #18142900mooi project, is geen domme kerel, niks voor mij een elektrische aangedreven wagen
12 mei 2013 om 09:02 #18142901En dan nog liever een electrische opel! Wel eens electrisch gereden? En dan bedoel ik niet zo’n lamme hybride, maar een tesla oid? Nee dacht ik al… Dat rijdt alles op dino brandstof helemaal aan stront…
12 mei 2013 om 09:07 #18142902ik kan hem niet weer vinden maar er is ergens een elektrische ascona of zo.
in ieder geval een oldtimer.
ergens in het buitenland is dat, ik had er al eens een topic over geopend, k zal eens zoeken als ik die weer kan vinden, die heb het onder de motorkap vol met accu;s haha12 mei 2013 om 09:23 #18142903@Vinci wrote:
En dan nog liever een electrische opel! Wel eens electrisch gereden? En dan bedoel ik niet zo’n lamme hybride, maar een tesla oid? Nee dacht ik al… Dat rijdt alles op dino brandstof helemaal aan stront…
oja.. alles aan stront,en nog kan het niet zonder verbrandings motor en zo wel komen ze niet verdr dan 200 kilometer zolang je niet constand voluit gaat…dus met andere woorden als ik er een opgefokte motor in leg met een enorm koppel en hij gaat 200 kilometer mee dan heb je hetzelfde… kost alleen iets meer.. ik wacht wel op waterstof :thumb
12 mei 2013 om 09:27 #18142904@Vinci wrote:
En dan nog liever een electrische opel! Wel eens electrisch gereden? En dan bedoel ik niet zo’n lamme hybride, maar een tesla oid? Nee dacht ik al… Dat rijdt alles op dino brandstof helemaal aan stront…
nog nooit elektrisch gereden inderdaad. ben het ook niet van plan :thumb
12 mei 2013 om 10:14 #18142905Ook waterstof kan er niet tegen op. De enige beperking is dat er geen verwisselbare accu bestaat nog van fatsoenlijke kwaliteit. Uiteindelijk is het geleverde vermogen en koppel door het enorme rendement van een electromotor ongeevenaard door welke verbrandingsmotor dan ook.
Electrisch wordt in de toekomst echt wel heel erg veel beter gemaakt voor de gewone man. En als je dan met je stinkende lawaai orgel voorbij gezoeft wordt dan piep je wel anders…
[youtube:2op27mfe]http://www.youtube.com/watch?v=OXqYbNEiW0Y[/youtube:2op27mfe]
12 mei 2013 om 10:22 #18142906@Vinci wrote:
En dan nog liever een electrische opel! Wel eens electrisch gereden? En dan bedoel ik niet zo’n lamme hybride, maar een tesla oid? Nee dacht ik al… Dat rijdt alles op dino brandstof helemaal aan stront…
Jazeker, ik heb in een Tesla Roadster Sport gereden en meegereden in een omgebouwde VW Golf Variant.
En ik vond het beiden niets….geen beleving, geen geluid en bij de Tesla kreeg ik het verzoek de lampen, radio en airco uit te laten omdat de actieradius maar net groot genoeg zou zijn voor de tourrit die we gingen maken :thumbdown
12 mei 2013 om 10:28 #18142907Ook niets voor mij. Een echte auto roest, ruikt naar olie en benzine en maakt een gezond geluidje.
12 mei 2013 om 10:34 #18142908Tja, in 1920 maakten ze ook nog niet zulke goede verbrandingsmotoren als nu, dit gaat in de komende decennia echt wel los komen. En ik vind het persoonlijk echt heel vet, zou veel liever electrisch rijden dan met een lawaaierig stinkende brandstofmotor.
12 mei 2013 om 10:46 #18142909@Vinci wrote:
Tja, in 1920 maakten ze ook nog niet zulke goede verbrandingsmotoren als nu, dit gaat in de komende decennia echt wel los komen. En ik vind het persoonlijk echt heel vet, zou veel liever electrisch rijden dan met een lawaaierig stinkende brandstofmotor.
En je rijd nu in een Kadett?
12 mei 2013 om 10:58 #18142910Dan heb je geen hart voor techniek maar voor de staat..want niks is mooier dan alle mensen op stroom te laten rijden en uiteindelijk betaal je de hoofdprijs voor de energie.. Nee laat mij maar lekker stoken..
12 mei 2013 om 11:01 #18142911@Vinci wrote:
Tja, in 1920 maakten ze ook nog niet zulke goede verbrandingsmotoren als nu, dit gaat in de komende decennia echt wel los komen. En ik vind het persoonlijk echt heel vet, zou veel liever electrisch rijden dan met een lawaaierig stinkende brandstofmotor.
Wat let je om je Kadett om te bouwen dan?
Uiteindelijk is helemaal niet zo moeilijk namelijk, alleen de accucapaciteit zal ten koste gaan van je laadruimte/laadvermogen/rijgedrag.12 mei 2013 om 11:05 #18142912Hahahah! Ja, maar heb mijn hele jeugd wedstrijden gereden met electrische modelbouw autootjes. dan is het ook gewoon non stop vol gas karren en accu,s wisselen die je in een kwartiertje vol ramt.
Dat in het groot is gewoon vet en als je dat geen techniek vind dan heb je dat topic niet goed bekeken.
12 mei 2013 om 11:07 #18142913@RISL wrote:
@Vinci wrote:
Tja, in 1920 maakten ze ook nog niet zulke goede verbrandingsmotoren als nu, dit gaat in de komende decennia echt wel los komen. En ik vind het persoonlijk echt heel vet, zou veel liever electrisch rijden dan met een lawaaierig stinkende brandstofmotor.
Wat let je om je Kadett om te bouwen dan?
Uiteindelijk is helemaal niet zo moeilijk namelijk, alleen de accucapaciteit zal ten koste gaan van je laadruimte/laadvermogen/rijgedrag.Nou kosten is er een, en de techniek is nog niet ver genoeg om het helemaal goed te kunnen benutten.
Vergeet niet dat er heel veel goede technologie achter slot en grendel ligt in patenten en octrooien en dat belemmerd de industrie om er in te investeren, voordat het wat opleverd ben je zo enorm veel geld kwijt. Maar er bestaan al erg goede accu’s die je met 2000C kunt opladen om maar een voorbeeld te noemen…
12 mei 2013 om 11:11 #18142914Kosten…daar had ik inderdaad nog even niet bij stil gestaan, ik kan via mijn werk en kennissenkring vrij gemakkelijk en relatief goedkoop (soms zelfs gratis) aan dit soort onderdelen komen.
Ik hoop dat de accucapaciteit de komende jaren flink verbeterd. Ik zou er dan (denk ik) toch wel voor open staan om elektrisch te gaan rijden. In de hoop dat iedereen dat doet, de vraag naar benzine afneemt, waardoor het weer wat betaalbaarder wordt om een (minder zuinige) oldtimer te hebben voor de hobby.
12 mei 2013 om 11:37 #18142915@usbstick wrote:
Dan heb je geen hart voor techniek maar voor de staat..want niks is mooier dan alle mensen op stroom te laten rijden en uiteindelijk betaal je de hoofdprijs voor de energie.. Nee laat mij maar lekker stoken..
15 jaar geleden dacht ook niemand dat je kon racen op diesel. Paar honderd jaar geleden dacht iedereen nog dat de aarde plat was. Electrisch rijden in de huidige vorm is een overheids muizenval, maar dat is benzine net zo goed met al die accijnzen. Geloof mij maar dat je electrisch rijden kunt over een tijdje op een manier dat ook mannen met borsthaar er een stramme kabouter van krijgen hoor!
12 mei 2013 om 11:42 #18142916En hoe gaan we al die elektriciteit opwekken als iedereen zo’n elektrisch strijkijzer gaat rijden? :???:
Kun je dan ook kiezen uit verschillende geluiden als je zo’n ding koopt? Het standaard gezoem is niet echt kippenvelopwekkend namelijk. ;)
Rijden jullie maar fijn elektrisch dan hobbel ik wel door met die oude benzineslurpers. :afro
12 mei 2013 om 11:49 #18142917€200 optie voor het geluid van een V6, €250 voor een V8 en €50 voor een waste-gate geluidje ;)
Het geluid binnen in is 1 ding, ik vind het eigenlijk gevaarlijker dat het geluid buiten amper te horen is. Je hoort ze niet meer aankomen en ook al moet je uitkijken, een geluid aan horen komen is toch ook wel prettig.
12 mei 2013 om 12:46 #18142918Hah electriciteit er voor opwekken??? Ik zal je een geheimpje verklappen, huidige voorzieningen zijn er om piekuren te kunnen bijhouden, de rest van de tijd draait alles rete inefficient op halve kracht…
12 mei 2013 om 13:25 #18142919@giuliettaevo wrote:
En hoe gaan we al die elektriciteit opwekken als iedereen zo’n elektrisch strijkijzer gaat rijden? :???:
Kun je dan ook kiezen uit verschillende geluiden als je zo’n ding koopt? Het standaard gezoem is niet echt kippenvelopwekkend namelijk. ;)
Rijden jullie maar fijn elektrisch dan hobbel ik wel door met die oude benzineslurpers. :afro
Krijg jij nog steeds kippenvel van een stoommachine? Zoals mensen in de 18e eeuw? Als je straks met een hoop herrie het in een sprint moet afleggen tegen zo’n strijkijzer denk ik dat de kick er ook wel af gaat. De enige reden dat dat geluid kippenvel opwekt is door de associatie die je er mee hebt. .
12 mei 2013 om 13:46 #18142920Het gaat m gewoon niet worden, let nou maar op, hetzelfde als vliegende auto’s.. Dan zou iedereen piloot moeten worden, gaat echt niet.. Waterstof wordt het..
12 mei 2013 om 14:31 #18142921Best een grote kans, aangezien Amerika net in eigen land gigantisch veel olie heeft aangeboord.. Dus dat zal wel weer roet in het eten gooien voor het uitfaseren van de verbrandingsmotor. Alleen is de hele overbrenging in een zuigermotor zeer inefficient, dus als je het over mooie techniek hebt dan is een rotatiemotor zeker wel een hele stap vooruit. Ze hebben zelfs een plannetje om mensen hun eigen waterstof te laten produceren, mafkezen! Hoe gevaarlijk is dat!
Maar zullen we effe on topic?
Vind die eigen onderdelen productie errug gaaf!!!
12 mei 2013 om 17:12 #18142922@RISL wrote:
En toch…liever een Opel met roest dan dat ik een elektrische Japanner rijden moest! ;)
Ik ben een Opel fan in hard en nieren, maar damn ik zou graag een s2000 willen hebben.
En wat al eerder genoemd is waterstof is de toekomst. Maar niet als brandstof. Maar in combinatie met brandstofcellen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.