Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Welke moter past er in een Rekord c 1969
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2013 om 16:07 #17257706
Ik ben opzoek naar een nieuw motorblok voor mijn rekord c uit 1969 met stuurversnelling. ligt nu een 1900 in.
Welk blok kan ik er “makkelijk” in leggen zonder te veel poespas en met behoud van mijn stuurversnelling?
12 mei 2013 om 10:49 #18142801Alle CIH 4 cylinders. 1.6-2.4. Wel je bak overschroeven.
12 mei 2013 om 10:58 #18142802zou deze ook passen in mijn rekord? met behoud van mijn stuurversnellingen? ikzelf heb er niet veel verstand van maar paar vrienden van me kunnen me eventueel wel helpen met ombouwen. tevens zoek ik ook nog een ”specialist monteur van opel” in de regio eindhoven.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m667104504-motorblok-2-0se-8v-125pk-achterwielaandrijving.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
12 mei 2013 om 11:15 #18142803Dat is een nieuwere OHC motor. Kan wel maar wat meer aanpaswerk.
Op marktplaats staan ook enkele Cih motoren, voor het zelfde geld zag ik een 2.0 cih.Maar is je 1900 niet goed meer? Niet zomaar weg doen, er zijn mensen helemaal lijp van die 1.9 motoren.
Die worden opgeboord, en maken ze snelle motoren van.Ik heb in mijn rekord c station een 2.2 cih op gas, met een automaatbak. Hij loopt niet op benzine. Dat is er allemaal vanaf gehaald. Het gasmengstuk zit gewoon op de gasklep van een injectie inlaat. Simpel en makkelijk in onderhoud.
In mijn Rekord c Sedan zit momenteel nog een 1.9 carburateur motor… maar daar komt later een 6cilinder in.
De originele 4 bak gaat er af, en er komt een 5 bak achter. Ik heb dan wel geen stuurversnelling, maar gewoon een vloerpook.
Die 5e versnelling is echt wel een aanrader bij snelweg km’s.12 mei 2013 om 11:25 #18142804nou waarschijnlijk zijn mijn zuigveren kapot.. is mij gisteren verteld. en ze zeiden tegen me dat ik dan beter een nieuw blok kon kopen. ivm de kosten (nu heb ik er nog niet gek veel verstand van maar wil alles gaan leren) wat is jullie raad dan? en ik hoef niet persee 5 versnellingen ik rijd 1 keer in de 2 weken keer snelweg thats it. en ik hoef niet persee dat ie sneller is.maar het zou wel leuk zijn.
12 mei 2013 om 11:32 #18142805Het lastige van motorblokken is dat je er niet zomaar in kijken kan. Een nieuwe motor kan net zo slecht zijn als je huidige. Als het aan mij lag monteerde Ik nieuwe veren
12 mei 2013 om 11:35 #18142806maar is zuigveren dan ook de reden dat mijn auto redelijk wat olie verbruikt ? heb je toevallig een adresje voor nieuwe zuigveren en wat zijn hiervan ongeveer de kosten?
12 mei 2013 om 13:02 #18142807heej wesley,
als je zuigerveren versleten zijn gebruikt ie idd olie, die lekt er dan langs.
maar dat blok wat je wil aankopen ziet er naar mijn mening niet echt fris uit :???:
en hoe die ingebouwd is ook niet…..
zou als het niet om de snelheid gaat gewoon een cih erin houden,
weet niet of je gewoon kan rijden met je wagen?
anders kan je wel langs komen dan kijken we er eens naar…..groeten
12 mei 2013 om 14:27 #18142808Wesleysch wrote:met behoud van mijn stuurversnellingen? ikzelf heb er niet veel verstand van maar paar vrienden van me kunnen me eventueel wel helpen met ombouwen. tevens zoek ik ook nog een ”specialist monteur van opel” in de regio eindhoven.zou inderdaad eerst even naar laten kijken , even de kop eraf halen , dan kan je zien hoe de cilinder wanden zijn en of het met nieuwe zuigerveren alleen opgelost is , bij opel classic parts kom ik op 95 euro voor een setje veren , zou aanbod overwegen van Astra GT om even te laten kijken , misschien is er alleen een veer gebroken zodat hij olie gebruikt ? proberen kost je hooguit een beetje tijd !
12 mei 2013 om 16:07 #18142809Hij kan ook olie verbruiken langs de kleppen, klepgeleiders ruim of de afdichting gaar.
Of een koppakking lek dat ie het via een oliekanaal opslurpt.Meten is weten in dit geval.
Een ander blok is leuk, maar je weet nooit hoe die is. AL zegt de verkoper dat ie goed is, moet je hem maar geloven. Er is altijd wel wat mee. Ik denk altijd maar zo….ding is niet voor niets gewisseld….
Elk blok wat ik koop gaat uit elkaar als ik er zelf lang mee moet rijden.Daarom maakte ik dus mooi de 1.9 weer in orde. Het motortje is er zo uit, dat is het mooie van een oude opel.
Maar eerst controleren of het wel daadwerkelijk de zuigerveren zijn. Voor het zelfde geld zit je probleem in de kop. En hoeft dus alleen de kop er maar af.
Maarja als je dan toch bezig bent, die zuigers zijn er dan ook zo uit gehaald…als de kop er al afligt.
Wil je het echt goed doen laat je alles nakijken door een revisiebedrijf.14 mei 2013 om 20:47 #18142810Als je zuigerveren gaar zijn zou er volgens mij olie in je verbrandingskamer komen en mee verbdanden voor zover als dat brandt. dit zou je dan weer terug moeten zien aan de walm uit je uitlaat. Je mag mijn werkplaatshandboek anders wel een keer kopieren.
Succes! Zal nog eens nadenken of ik een revisieadresje hier weet… volgens mij doen ze zoiets bij mascotte nog wel en die doen het al jaaaren.Ps.. waar staat jouw rekord ergens? Ben wel benieuwd.
14 mei 2013 om 21:21 #18142811komt inderdaad een goede walm uit de uitlaat. maar donderdag ga ik er samen met astra gt na kijken..ik zal tevens een keer ”restauratie” topic aan maken heb inmiddels de velgen zwart gespoten maar komt binnenkort verbreed staal op. en nog wat kleine dingentjes. maar ik wil je werkplaats handboek wel keer kopiëren! of zou je die keer kunnen kopiëren,want mijn apparaat is kapot en dan geef ik er wel ff geld voor? dan zie je de rekord ook gelijk. zelf woon ik vlakbij de Autowijk in Eindhoven waar rijd jij ergens rond dan Mitch?
17 mei 2013 om 21:26 #18142812En, ben je iets wijzer geworden na donderdag?
Een keer meeten is altijd een goed idee lijkt me. Mijn 3in1 printergeval staat echter droog dus dat schiet niet echt op. Zal eens kijken of ik iets anders kan regelen. Zag aan de foto’s inderdaad al dat hij daar voor de flat stond. Ik heb daarachter in de Achtse Barrier gewoond maar nu in Eckart op mezelf. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.