Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Bezoekje EDS gepland
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2013 om 17:17 #17257647
Morgenvroeg staat er een bezoekje naar EDS op de agenda. Ze gaan de insignia voorzien van nieuwe tuningsoftware en tevens krijg ik een IPF kastje mee zodat ik ten alle tijden thuis de auto van de originele cq. andere software kan voorzien. Er zouden een stuk of 4 software programma’s in te lezen zijn. Tevens wordt de auto op de rollerbank gezet vóór en ná de programmering.
Heb lang getwijfeld of ik de auto wel zou laten tunen maar alleen al het feit dat de auto software krijgt die door kenners is ontwikkeld gaat me denk ik veel vreugde geven. Was destijds met mijn Vec-C ook het geval. Tevens heb ik nog contact gehad met Unlimited Tuning waar ik op een zeer correcte manier te woord werd gestaan. Reden dat ik niet voor hen gekozen heb is dat EDS obd doet tunen en UT via de ecu. Het feit dat dan het garantie zegel wordt verbroken kon mij geen rustgevend gevoel geven.
Jullie horen van me!!!
Greets Roel.
9 mei 2013 om 17:28 #18142302veel succes en plezier op de terugweg :jerry
9 mei 2013 om 18:08 #18142303Klopt Roel, deze Insignia doen we direct via de ECU. Wij hebben elkaar gesproken aan de telefoon.
Veel plezier met de tuning, EDS is een prima adres :thumb
10 mei 2013 om 19:53 #18142301Zoals gezegd vandaag bij EDS geweest. Keurig netjes ontvangen door Arno (eigenaar) en eerst even doorgenomen wat de bedoeling zou gaan worden. Uitgelegd dat het me niet zozeer om de extra pk’s gaat maar dat ik graag had dat de insignia soepeler zou gaan rijden. Er zit al vanaf het begin een enorme turboboost in de 1e en 2e versnelling. Tevens rijdt ie erg schokkerig. Dit schokken wordt sowieso al enigszins veroorzaakt door het rijden met Euro95 benzine (dit zei Johan van UT ook al toen ik hem eergisteren aan de telefoon had). Arno vroeg me welke benzine er in de tank zat. Helaas kwam ik met een bijna lege tank in Marl aan en reed volgens mij al op de dampen. Ik moest een Freie Tankstelle nemen waar alleen Euro95 te verkrijgen was.
Enfin. Auto naar binnen gereden en werd vastgesnoerd op de rollerbank. Originele software werd uitgelezen en meegenomen ter beoordeling. Na een dik halfuur was de software herschreven en werd een 1e run op de rollerbank gedaan. Eerst werd de originele software getest. Het blijft pijn aan je ogen doen als je ziet hoe je auto op z’n gas getrapt wordt. Op de meting was heel goed te zien dat de turbo er in de 1e en 2e versnelling als een bezetene in werd gegooid. Ook kon je goed zien dat er schokken in de gasrespons zaten. Het blokkie gaf op de originele software 190pk en 250Nm. Niet slecht dus!
Nu was net tijd om de nieuwe software (geschreven en geschikt voor Euro95) in te lezen en een nieuwe meting te doen. Wederom gas op de pedaal en meten maar. Op de nieuwe meting was het invliegen van de turbo in de 1e en 2e versnelling zo goed als verdwenen. Het schokken was op de meting voor ca 85% verdwenen. Nu werd er bijna 205pk uitgetrokken en bijna 280Nm.
Zo zei Arno, en nu gaan we samen een stukje rijden en mag je zeggen wat je ervan vindt. Dus auto naar buiten en de weg op. Wat een verschil zeg. Je kunt nu op een normale manier bij een stoplicht wegrijden zonder dat andere weggebruikers denken dat je aan een straatrace bezig bent. Ook het schokken was een heel stuk verdwenen dus je kunt wel zeggen dat ik een tevreden man ben nu!
Heb zo’n IPF kastje mee gekregen voorzien van 3 tuningversies. Eentje voor rijden op Euro95, die is dus nu ingelezen in de insignia. Verder heb ik een versie die geschikt is voor het rijden op Euro98. Volgens Arno zou deze versie ca 215-230pk brengen en een koppel van 290-330 Nm. Leuk om binnenkort eens uit te gaan proberen.
Kortom. Voor mij is het resultaat erg bevredigend. De auto rijdt veel gemoedelijker nu. Voor iedereen die nog wat vragen/info nodig heeft, stel ze maar.
Greets Roel.
11 mei 2013 om 07:27 #18142304Wat heb je voor zo’n tuning pakketje betaalt ?
Ik twijfel of ik dat ook zal gaan doen, al vanaf de eerste dag dat ik de insignia heb.11 mei 2013 om 09:59 #18142305Ik heb een speciaal tarief van €400 betaald. Was een deal tussen Arno en mij. Komt mede door het feit dat ik al klant ben en een goed contact met hem heb. Normaal kost het ca €200 méér.
Greets Roel.
11 mei 2013 om 13:03 #18142306Mooi prijsje zeker gezien het resultaat en de geleverde service/spullen! Bij mij is de kans groot dat er een Insignia gaat komen op den duur, dan ga ik zeker even langs EDS…
Veel plezier met je Insinia, maar dat moet nu zeker lukken denk ik!
12 mei 2013 om 18:52 #18142307Beste Opel limbo,
Heel veel plezier met je tuning, ik weet wat je bedoelt, je herkent je eigen auto niet meer terug. Ik vind het een mooi verhaal van je, ik denk dat veel mensen na het lezen ervan erg enthousiast worden.
Je hebt trouwens wel erg veel korting gehad, 200 euro op de tuning, en het kastje (IPF = 150 euro) maakt dus 350 euro korting.
Erg goed gedaan!!!!Gr. Hans
13 mei 2013 om 19:24 #18142308@opel-limbo wrote:
Morgenvroeg staat er een bezoekje naar EDS op de agenda. Ze gaan de insignia voorzien van nieuwe tuningsoftware en tevens krijg ik een IPF kastje mee zodat ik ten alle tijden thuis de auto van de originele cq. andere software kan voorzien. Er zouden een stuk of 4 software programma’s in te lezen zijn. Tevens wordt de auto op de rollerbank gezet vóór en ná de programmering.
Heb lang getwijfeld of ik de auto wel zou laten tunen maar alleen al het feit dat de auto software krijgt die door kenners is ontwikkeld gaat me denk ik veel vreugde geven. Was destijds met mijn Vec-C ook het geval. Tevens heb ik nog contact gehad met Unlimited Tuning waar ik op een zeer correcte manier te woord werd gestaan. Reden dat ik niet voor hen gekozen heb is dat EDS obd doet tunen en UT via de ecu. Het feit dat dan het garantie zegel wordt verbroken kon mij geen rustgevend gevoel geven.
Jullie horen van me!!!
Greets Roel.
mss website eens vermelden?
13 mei 2013 om 19:31 #18142309@netebuk wrote:
@opel-limbo wrote:
Morgenvroeg staat er een bezoekje naar EDS op de agenda. Ze gaan de insignia voorzien van nieuwe tuningsoftware en tevens krijg ik een IPF kastje mee zodat ik ten alle tijden thuis de auto van de originele cq. andere software kan voorzien. Er zouden een stuk of 4 software programma’s in te lezen zijn. Tevens wordt de auto op de rollerbank gezet vóór en ná de programmering.
Heb lang getwijfeld of ik de auto wel zou laten tunen maar alleen al het feit dat de auto software krijgt die door kenners is ontwikkeld gaat me denk ik veel vreugde geven. Was destijds met mijn Vec-C ook het geval. Tevens heb ik nog contact gehad met Unlimited Tuning waar ik op een zeer correcte manier te woord werd gestaan. Reden dat ik niet voor hen gekozen heb is dat EDS obd doet tunen en UT via de ecu. Het feit dat dan het garantie zegel wordt verbroken kon mij geen rustgevend gevoel geven.
Jullie horen van me!!!
Greets Roel.
mss website eens vermelden?
http://lmgtfy.com/?q=EDS+fahrzeugtechnik” onclick=”window.open(this.href);return false;
:jerry
13 mei 2013 om 19:32 #18142310@netebuk wrote:
@opel-limbo wrote:
Morgenvroeg staat er een bezoekje naar EDS op de agenda. Ze gaan de insignia voorzien van nieuwe tuningsoftware en tevens krijg ik een IPF kastje mee zodat ik ten alle tijden thuis de auto van de originele cq. andere software kan voorzien. Er zouden een stuk of 4 software programma’s in te lezen zijn. Tevens wordt de auto op de rollerbank gezet vóór en ná de programmering.
Heb lang getwijfeld of ik de auto wel zou laten tunen maar alleen al het feit dat de auto software krijgt die door kenners is ontwikkeld gaat me denk ik veel vreugde geven. Was destijds met mijn Vec-C ook het geval. Tevens heb ik nog contact gehad met Unlimited Tuning waar ik op een zeer correcte manier te woord werd gestaan. Reden dat ik niet voor hen gekozen heb is dat EDS obd doet tunen en UT via de ecu. Het feit dat dan het garantie zegel wordt verbroken kon mij geen rustgevend gevoel geven.
Jullie horen van me!!!
Greets Roel.
mss website eens vermelden?
de website van eds denk ik dan….. (google doet wonderen maarja)
hier is die dan : http://eds-motorsport.de/enter/
13 mei 2013 om 19:34 #18142311scitterend !!!!
13 mei 2013 om 20:57 #18142312@jeroenk wrote:
@netebuk wrote:
@opel-limbo wrote:
Morgenvroeg staat er een bezoekje naar EDS op de agenda. Ze gaan de insignia voorzien van nieuwe tuningsoftware en tevens krijg ik een IPF kastje mee zodat ik ten alle tijden thuis de auto van de originele cq. andere software kan voorzien. Er zouden een stuk of 4 software programma’s in te lezen zijn. Tevens wordt de auto op de rollerbank gezet vóór en ná de programmering.
Heb lang getwijfeld of ik de auto wel zou laten tunen maar alleen al het feit dat de auto software krijgt die door kenners is ontwikkeld gaat me denk ik veel vreugde geven. Was destijds met mijn Vec-C ook het geval. Tevens heb ik nog contact gehad met Unlimited Tuning waar ik op een zeer correcte manier te woord werd gestaan. Reden dat ik niet voor hen gekozen heb is dat EDS obd doet tunen en UT via de ecu. Het feit dat dan het garantie zegel wordt verbroken kon mij geen rustgevend gevoel geven.
Jullie horen van me!!!
Greets Roel.
mss website eens vermelden?
http://lmgtfy.com/?q=EDS+fahrzeugtechnik” onclick=”window.open(this.href);return false;
:jerry
ja jerry dacht dat het een bedrijf in belgie-nederland was :afro
17 mei 2013 om 11:39 #18142313Zojuist de software in de Insignia geladen speciaal geschreven voor Euro98. Natuurlijk direkt een stukkie rijden hier over industrieterrein. Auto pakt super op en zeker in de hogere toerentallen een lekker power gevoel.
Mmmmm, best lekker zo die ca. 220-230Pk-tjes.
Greets Roel
17 mei 2013 om 17:32 #18142314Nice! :thumb
6 augustus 2013 om 21:30 #18142315IK zit ook te twijfelen om mijn 130 PK diesel te chippen. maar kan nergens vinden of iemand dit al heeft laten doen. (wel de 160 pk)
Volgens de EDS site gaat ie dan van 130PK naar 205PK (dit omdat de 130 en 160PK motoren schijnbaar veel op elkaar lijken)
IK vind 75 PK erbij nogal wat en ik vraag me af hoe het blok zich houd en hoe men deze vermogens winst ervaart.
Iemand hier er ervaring mee?
Heb al contact gehad met EDS en volgens hun kan het geen kwaad. Heb ook gevraagd of ze kunnen inschatten of het blok dit wel kan hebben maar volgens kun kunnen ze alleen benzine motoren vooraf checken. De software wordt erin geladen en vervolgens maken ze een run om te kijken of alles werkt.Jeroen
7 augustus 2013 om 17:53 #18142316Beste Jeroen,
Ik heb zelf nu zo’n 1.5 jaatr de tuning van EDS. Ik rij benzine en ben van 220 naar 300 pk gegaan. Heb nog nooit problemen gehad.
Ik heb vorig jaar in een 130 pk diesel gereden die getuned was naar 200 pk. Dat reed in combi met een automaat nog soepeler dan de benzine van mezelf. Die kennis van mij die de diesel rijdt, heeft de tuning ruim 1 jaar zonder probleem.Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Gr. Hans
7 augustus 2013 om 19:42 #18142317@hpp wrote:
Beste Jeroen,
Ik heb zelf nu zo’n 1.5 jaatr de tuning van EDS. Ik rij benzine en ben van 220 naar 300 pk gegaan. Heb nog nooit problemen gehad.
Ik heb vorig jaar in een 130 pk diesel gereden die getuned was naar 200 pk. Dat reed in combi met een automaat nog soepeler dan de benzine van mezelf. Die kennis van mij die de diesel rijdt, heeft de tuning ruim 1 jaar zonder probleem.Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Gr. Hans
Heb mijn insignia een tijdje geleden ook op 300 pk laten zetten met EDS software en ook héél tevreden !
Enorm plezant hoe het koppel is toegenomen, mijn wagen is nu nog soepeler en plezanter geworden …
Een aanrader waard !7 augustus 2013 om 20:21 #18142318Best hpp.
ja daar heb ik zeker wat aan. Ik maak best wat kilometers dus dat het betrouwbaar is is belangrijk voor mij.
dat het resultaat goed was vind ik helemaal super. Dat wordt dus sparen voor de eerste update :thumbjeroen
7 augustus 2013 om 20:52 #18142319@calibra-power wrote:
Best hpp.
ja daar heb ik zeker wat aan. Ik maak best wat kilometers dus dat het betrouwbaar is is belangrijk voor mij.
dat het resultaat goed was vind ik helemaal super. Dat wordt dus sparen voor de eerste update :thumbjeroen
Je hebt een PM
Greets Roel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.