Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Voorstellen en bedoeling!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2013 om 18:46 #17257618
Hallo allemaal,
Ik zal mij eerst even voorstellen aangezien ik hier voor het eerst ben op dit forum. Ik ben sinds gisteren in het bezit van een (slechte) Opel Corsa B 1.5TD uit ’97.
Ik heb deze voor een habbekrats overgenomen van iemand die niet waarheid vertelde over de staat van de auto. Maar daar ging ik al vanuit.
Vandaag voor het eerst op en neer gereden van Den Bosch naar Eindhoven. Iets wat ik elke dag wil gaan doen met deze kleine en zuinige diesel, maar al snel bleek dat dit zo niet kan. Ik vertrouw de auto niet. Teveel rammels en teveel olie in de motorruimte.
Vooral de trilling die in het stuur komt vanaf 100 km per uur en dan steeds erger wordt is niet best.Gelukkig ben ik een beetje handig en heb ik een klein budget om zelf wat dingen te gaan doen. Ik heb echter totaal geen ervaring met deze auto of met diesel. Mijn vorige ‘project’ van een Saab 93 turbo.
Het is nu mijn plan om de motor en de ophanging onder handen te gaan nemen. Grondig. Uit ervaring weet ik dat de kennis op een forum erg handig kan zijn en daarom ben ik hier. Daarnaast wil ik wel een verslag met foto’s gaan maken van dit ‘projectje’ als mensen dat leuk vinden.
Ik hoop dan na een paar weken van hard werken en het verstandig uitgeven van de euro’s een betrouwbaar karretje over te houden die mij dagelijks naar mijn werk kan brengen!
Ik ben benieuwd naar jullie reacties en naar de eventuele belangstelling voor een apart topic voor mijn ‘restauratie’!?
7 mei 2013 om 18:52 #18141983Welkom hier, en veel leesplezier en veilige km toegewenst.
Project foto,s zijn ze hier dol op!
7 mei 2013 om 19:14 #18141984olie op het blok is niet zo erg. hebben de meeste wel.
roest het ook niet:P
zolang het niet lekt op straat is het geen punt.trillen in het stuur: even balanceren. hun kunnen dan zien of het onbalans is, of dat je wiel krom is.
zit er toevallig een hobbel op je band? zijn ze gecupt?8 mei 2013 om 17:52 #18141985Er ligt helaas wrl een beetje olie op straat. Maar niet veel en de hele motorruimte is volgens mij een tijdje niet ‘bezocht’….
Ik ga het weekend eerst maar eens beginnen met schoonmaken en maar zien wat ik tegenkom. Ik heb sowieso al een kleppendekselpakking besteld. Deze lijkt toch wel te ‘lekken’. Ik hoop alleen dat de koppaking nog goed is. Heb gelukkig geen signalen dat daar wat mis mee is.
Deze velgen gaan er toch af en ga op zoek naar iets sportievers. Deze banden zijn ook op. Ga ik meteen de ophanging onder de loep nemen.Heeft iemand hier ervating met het vervangen van de distributiriem van de 1.5 td? Eventueel tips?
Ik heb alleen ervaring met auto’s met ketting.Alvast bedankt.
zal de eerste foto gaan maken van de huidige ‘zooi’ onder de motorkap. Wellicht leuk voor straks als ‘voor en na’!
8 mei 2013 om 19:44 #18141986je heb ervaring met ketting zeg je??
vertel, heb ook een ketting motor (x12xe)rommels van het onderstel: meestal gebroken veren ergens.
bekijk overigens eerst even goed de roest. corsa’s kunnen nogal rotten.eigenlijk vergeet iedereen dat altijd te zeggen.
zonde als je al veel vervangen heb, en de onderkant is heel slecht en je moet veel lassen.8 mei 2013 om 20:00 #181419871.5TD is het lichter broertje van de 1.7TD isuzu. Ik rij de 1.7TD.
Olie lekken doen ze allemaal, daar moet je al geen zorgen over maken.
Wat bedoel je met ophanging? dat je de motorsteunen wilt vernieuwen?
Zoja, niet aan storen als je bij plots gas geven of gas los laten dat het blok erg schokt… Doen ze allemaal.
Motorsteun kost bij de dealer iets van 120,- per stuk.
Winparts betaal je iets van 55,- per stuk, ik heb ze tijd geleden ook alle 3 vernieuwd maar zonder resultaat op beter rijden.Voor de kilometer te vreten zijn het de beste blokken voor die isuzu’s. :thumb
Termijn is max 120.000km of (8) jaar.
Ik zelf zit al 8.400km over het limiet, riempjes zijn oersterk.Zoals gezegd, balanceren of voor andere velgen kijken.
8 mei 2013 om 20:06 #18141988schokken bij plots gasgeven heeft te maken met ruimte in de aandrijfassen.
ophanging wordt bedoelt met schokbrekers, trekstangen, draagarmen etc
13 mei 2013 om 06:40 #18141989Ik wil inderdaad de armen en schokdempers met veren eens even controleren.
De vraagbaak is onderweg dus dan kan ik straks aan de slag.
Nieuwe velgen en banden komer er sowieso op!
Wilde hem ook iets verlagen want vindt de auto wat wiebelig. Moet alleen niet extreem worden en wil graag wat comfort houden?
Iemand tips?13 mei 2013 om 19:38 #18141990ap 40/30 vaste verlaging.
heb je veren en dempers. ben je leuk verlaagd, en je heb nog ruim comfort.
goeie prijs kwaliteits verhouding.13 mei 2013 om 20:12 #18141991welkom op dit forum aller eerst.
als je een topic begint en ook nog eens ‘restauratie’ met foto’s zou ik zeggen : zeker doen!!
plaats eens wat foto’s van hoe hij er nu bij staat en de staat van het motorblok.13 mei 2013 om 20:42 #1814199240/30 lijkt me prima. Is AP het merk?
Ik ken van mijn vorige auto (Saab 9-3 turbo) allern Koni en Bilstein..
Heeft deze verlaging nong invloed op velgenmaat? Heb nu 13, maar wil misschien naar 14. Is er een ‘ideale’ maat voor deze auto?Ik zal dit weekend wat foto’s maken van hoe hij er nu bij staat en een ‘restauratie-topic’ starten.
Ik begin motorisch en daarna ophanging en dan nog wat (beschaafd) stylen!14 mei 2013 om 07:23 #18141993AP is een prima merk, heb het zelf ook onder m’n Corsa b zitten. (40/30)
http://www.carfantasy.nl/ap-verlagingsset-opel-corsa-s93-p-120264.html
15 mei 2013 om 22:24 #18141994Bedankt voor de tips! Prijzen zijn ook redelijk!
Ik zit nu te dubben over de maat velg bij verlaging?
Kan 15 inch nog, of kom je dan knel met de wielkasten?16 mei 2013 om 07:45 #1814199515inch kan prima, je ET waarde en de breedte van de velg zijn iets belangrijker…
17 mei 2013 om 07:45 #18141996De velgen die ik nu op het oog heb, hebben et-waarde van 42 en de banden zijn 195 breed.
Past dit of wordt fit krap?? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.