Spanningsdip ECC en dashboardverlichting icm knipperlicht

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Spanningsdip ECC en dashboardverlichting icm knipperlicht

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257599
    Lemmens
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2005

      Dag allemaal!

      Even een vraag rondom een irritant verschijnsel dat ik sinds dit weekend heb: als ik m’n knipperlicht aan heb (en ik gebruik dat ding vaak) gaat de dashboardverlichting zacht meeknipperen. Zodra de ECC ook aan staat is duidelijk hoorbaar dat de kachelmotor meedoet met het knipperlicht. Blaast harder en zachter met dezelfde frequentie als het knipperlicht. Niet helemaal zoals het hoort dus… :???:

      Heb even de accu /dynamo combi doorgemeten: bij stationair toerental en grootverbruikers uit, laadt ie met 14,2V. Verder zijn het alleen de interieurzaken zoals ECC en dashboardverlichting die meeknipperen op het knipperlicht. De achterlichten, koplampen etc. worden niet beïnvloedt door het geknipper. Wat zou dat kunnen zijn? Spanningsregelaar defect of is het een simpel massaprobleem in m’n dashboard zelf?

      #18141704
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        Ik vermoed een massa probleem. controleer eerst eens de stekken verbinding van de schakelaar.
        Al heb ik ook dat af en te km teller mee knippert. :???:

        #18141705
        murat16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Ik weet niet of ik het hier mag neer zetten , maar lees dit is ff door. :hmmz

          http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=73526

          #18141706
          Noordpoolgsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 March 2009

            hmmm dikke plus leggen van accu naar zekering kast richtingaanwijzers dus :thumb

            Zal ik bij vectra ook eens doen dan in het donker vrij irritant !

            #18141707
            Lemmens
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2005

              Thanks voor de antwoorden! Kwam net die ‘andere site’ ook tegen en ik vermoed dat het inderdaad in die hoek gezocht moet worden. Heb net nog even alles doorgemeten: 14,2 V bij draaiende motor, voltage blijft gelijk bij hogere toerentallen en met alle verbruikers aan daalt het naar 13,8. Alles stabiel dus.

              Dit weekend maar eens even een extra kabel trekken. ;) Ik post hier t.z.t. de uitkomst ervan (en of dat dus overeenkomt met het andere topic). Mocht dat handig zijn voor andere forumgebruikers.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.