Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › vrije slag remmen (calibra) verminderen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 mei 2013 om 17:31 #17257571
heb met mijn calibra het probleem dat mijn remmen pas halverwege de slag van mijn pedaal echt gaan remmen.
de auto remt uiteindelijk perfect maar wil dus dat hij eerder op mn pedaal gaat remmenbij mijn crx is een cm indrukken al genoeg om stevig te remmen :angel .
het hele systeem is vernieuwd incl nieuwe remservo, gereviseerde hrc (22.2mm) en standaard remklauwen achter+ 284mm turbo klauwen voor.
ook zijn alle leidingen vervangen en de abs verwijderd en vervangen voor een verdeler
tot nu toe heeft elke calibra/vectra waar ik in heb gereden dit “probleem” en de mijne deed exact hetzelfde voordat alles vernieuwd was en de abs nog wel aanwezig wasaan de onderdelen kan het dus niet liggen ;)
is er een manier om dit verschijnsel op te lossen?,
makkelijkste lijkt mij om de stang vanaf het pedaal naar de remservo strakker af te stellen maar kan dit ongestraft zonder de kracht van de servo te beinvloeden? of het compensatiegat van de hrc dicht te drukken?5 mei 2013 om 18:00 #18140224Misschien leidingen vervangen voor stalen?
5 mei 2013 om 18:06 #18140225Dat is volgens mij niet echt een probleem maar is over nagedacht, ik meen me te herinneren dat het te maken had met het doseren van de remmen door de grote is slag is veel nauwkeuriger te remmen in plaats van met 1 cm al vol in de remmen gaan.
weet niet wat je hieraan kunt veranderen mocht je dat nog willen.
5 mei 2013 om 19:08 #18140227Die was ik vergeten erbij te zetten inderdaad..
Remslangen zijn al stalen goodrich exemplaren.
Ik snap inderdaad de funtie achter het gedoseerde, wil dit alleen zelf bepalen met mn voet ;)
Probleem is dat het verloop van de remkracht niet lineair is over de hele slag van het pedaal5 mei 2013 om 19:17 #18140226klopt loopt als het ware exponentieel, ik zie dat je ook turbo klauwen hebt die hebben een zuiger van xx mm en die van je crx zal waarschijnlijk ook kleiner zijn waardoor deze sneller kan “bewegen”en dus sneller aangrijpt.
maar dit weet ik niet zeker miss dat iemand dat kan bevestigen of ontkrachten.
5 mei 2013 om 19:26 #18140228wat ik uit het verhaal niet kan halen horen de hrc en de klauwen bij elkaar?
zo nee dan is het het overwegen waard om de hrc van een v6 of turbo te gebruiken.
5 mei 2013 om 20:51 #18140229De hrc hoort niet bij de remklauwen.. dit veroorzaakt inderdaad een iets diepere rem omdat hij meer vloeistof moet verplaatsen.
Maar bij mn vectra v6 die dezelfde remklauwen heeft maar de bijbehorende hrc is het remgedrag nagenoeg gelijk
In welk deel van het remsysteem zit dit gedrag?..
6 mei 2013 om 05:54 #18140230@drakos wrote:
De hrc hoort niet bij de remklauwen.. dit veroorzaakt inderdaad een iets diepere rem omdat hij meer vloeistof moet verplaatsen.
Maar bij mn vectra v6 die dezelfde remklauwen heeft maar de bijbehorende hrc is het remgedrag nagenoeg gelijk
In welk deel van het remsysteem zit dit gedrag?..
Dit remgedrag zit hem in de hoofdrem cilinder.
Die zorgt voor het rem gedrag. Moet je kijken of je een vw remcilinder kan plaatsen.
Bij die krengen zit je altijd al met je kop tegen de voorruit als je het pedaal aan kijkt.6 mei 2013 om 12:10 #18140231@arjontje wrote:
Dit remgedrag zit hem in de hoofdrem cilinder.
Die zorgt voor het rem gedrag. Moet je kijken of je een vw remcilinder kan plaatsen.
Bij die krengen zit je altijd al met je kop tegen de voorruit als je het pedaal aan kijkt.:wors dat is wat ik wil inderdaad :-P
dat doet mn crx ook :angel
hoe agressief dat ding ook remt.. geeft een veel beter en controleerbaar gevoel omdat je precies weet wanneer hij gaat remmen.
niet zozeer bij “normaal” gebruik maar wel bij sportief rijdenmaar dit is dus met de orginele remcillinder niet te berijken door de pen vanaf het pedaal naar de servo iets uit te draaien?
desnoods de slag te veranderen door de aansluiting van de pen te verplaatsen oid? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.