Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Melding remvoeringen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2013 om 17:10 #17257488
Hallo
Ik kreeg vandaag de melding op display
Remvoeringen
Kan iemand mij uitleggen wat dit inhoud en wat ik moet doen
en is het nog veilig om in mijn auto te rijden ?
Ga ervan uit dat het met de remmen te maken heeft
OPEL Astra Hatchback 1.6i 16V Elegance
Mvg Harry2 mei 2013 om 17:14 #18139447Waarschijnlijk zijn je remblokken versleten, valt nog wel mee te rijden maar ik zou de blokken zo spoedig mogelijk vervangen.(te lang door rijden kan er voor zorgen dat je je schijven ook beschadigd.
zijn de remblokken nog wel goed kan het om een draadbreuk van de indicators oid gaan.
2 mei 2013 om 20:12 #18139448Remvoering is het daadwerkelijke wrijvingsmateriaal op de remblokken.
Blijkbaar vindt je Astra dat die blokken versleten zijn en dat je nieuwe nodig hebt.Als het goed is, zitten er sensoren op de blokken die kapot slijten als de remvoering bijna weggesleten is.
Ze verbreken dan contact en dan weet de boordcomputer dat je remblokken bijna op zijn.
Kwestie van een set nieuwe remblokken en ook een setje nieuwe sensoren. Die sensoren kan je namelijk niet hergebruiken. Een keer stuk gesleten zullen ze nooit meer werken en moeten ze vervangen worden.2 mei 2013 om 20:25 #18139449@McKaamos wrote:
Remvoering is het daadwerkelijke wrijvingsmateriaal op de remblokken.
Blijkbaar vindt je Astra dat die blokken versleten zijn en dat je nieuwe nodig hebt.Als het goed is, zitten er sensoren op de blokken die kapot slijten als de remvoering bijna weggesleten is.
Ze verbreken dan contact en dan weet de boordcomputer dat je remblokken bijna op zijn.
Kwestie van een set nieuwe remblokken en ook een setje nieuwe sensoren. Die sensoren kan je namelijk niet hergebruiken. Een keer stuk gesleten zullen ze nooit meer werken en moeten ze vervangen worden.maken contact ;)
2 mei 2013 om 20:51 #18139450Nee, maken geen contact meer zodra de sensor versleten is.
Het is een dun koperdraadje in een stukje plastic die knapt zodra het plastic verslijt.Daarom gaat het lampje ook permanent branden als je de stekker los trekt en gaat hij uit als je een paperclip in de stekker propt.
3 mei 2013 om 03:45 #18139451Eh,,dure grap ?
optie; mannetje zoeken of opel garage ?3 mei 2013 om 06:17 #18139452@harryd wrote:
Eh,,dure grap ?
optie; mannetje zoeken of opel garage ?Dat ligt er maar aan. Zijn alleen de blokken op, zijn de schijven ook aan vervanging toe.
Of is alleen de sensor kapot.Moeilijk te zeggen zo achter de pc/tablet/mob
3 mei 2013 om 06:19 #18139453Nah, een set nieuwe remblokken zal een tientje of 5 kosten bij de lokale automaterialen handel. Sensoren erbij voor 2 tientjes? Soms worden ze zelfs mee geleverd met de blokken.
Even natte vinger werk enzo hoor, maar dat lijkt me wel ongeveer te kloppen.Bij de dealer laten doen is ook geen duur geintje ofzo. Remblokken wisselen is voor een monteur letterlijk een kwartiertje werk.
Wiel er af, inbus bout nr7 los draaien, blokken er uit, blokken er in, inbussen weer vast draaien, wiel terug op de auto. En dan de andere kant.
Zit dus vrij weinig arbeidsloon in.
En bij de dealer krijg je prima kwaliteit remblokken. Die van de gemiddelde automaterialenzaak willen nog wel eens wat mindere kwaliteit zijn en b.v. snel gaan piepen als je remt.Zelf doen is ook niet erg lastig ofzo… Je moet alleen even zorgen dat je een flink lange inbus sleutel nr7 hebt. Je moet er vaak nogal wat kracht op zetten namelijk. En natuurlijk een potje remmenvet bij de hand hebben.
3 mei 2013 om 09:16 #18139454Auto naar binnen halen, brug op, wiel eraf , remklauw loshalen, remklauwhouder loshalen->schoonmaken, en dan weer alles terugbouwen.
Kwartiertje is wel iets te optimistisch
3 mei 2013 om 19:30 #18139455Nee hoor, das niet optimistisch. Dat is puur realistisch en gebaseerd op ervaring.
Ik heb zelf een tijdje als monteur gewerkt. Klusjes als remblokken wisselen bouw je gewoon een routine in op. In je werkruimte zorg je dan ook dat de spullen voor zulke standaardklusjes binnen handbereik zijn. Plus dat je luchtgereedschap hebt om alles mee te doen.
Daar zit dan écht lomp tempo in.
Plus dat je als monteur belast bent met het zorgen dat er winst gemaakt wordt. Je gaat b.v. niet een half uur op een remklauw lopen sloven om hem mooi schoon te maken. 30sec met een staalborstel en remmenreiniger is ook prima. Het is misschien niet mooi blinkend schoon, maar schoon genoeg om te zorgen dat het tot de volgende servicebeurt (of langer) netjes vrij blijft lopen.
Dat is het hele doel van de taak. Zorgen dat de klant iets goed werkends en betrouwbaars terugkrijgt tegen een zo laag mogelijke prijs. Is dat doel behaald? Dan besteed je er ook geen extra tijd aan, tenzij de klant er expliciet om vraagt.Tijd kost gewoon geld. Een Nederlandse medewerker, die netjes wit zijn brood verdient, kost minstens 3 keer het bedrag wat hij/zij op de bank gestort krijgt. 10 euro per uur netto kost de werkgever dus 30 euro. Ben je hoger op de ladder (zoals een monteur met 10jaar ervaring en een stapel certificaten) en krijg je meer, reken dan maar uit…
En dan zijn er nog de kosten van het verlenen van een dienst. Sommige soorten werk hebben meer overhead. Een garagebedrijf moet z’n pand betalen, gereedschap afschrijving, op voorraad houden van vetten en reinigers, etc. Dat wordt namelijk niet direct doorberekend op de factuur die de klant krijgt. Ik zie iig nooit staan “3% slijtage steeksleutel”, “15 gram remmenvet” of “50ml remmenreiniger” op de bon als ik m’n remblokken laat vervangen.edit: Dus even kort opgesomd:
kwartier arbeid van een monteur met ervaring (incl alle loonkosten): 15 euro
Gebruikte verbruiksmaterialen, afschrijvingen, pand kosten, etc: 10 euro
Winstmarge: 5 euro
Remblokken set: 70 euro.
Totaal: 100 euroEn ja, dat is een vrij normaal bedrag en alles inclusief BTW.
3 mei 2013 om 23:00 #18139456Jammer dat er op de arbeid zoveel winst moet gemaakt worden,zijn idd echt zat bedrijven die echt een lijst met tijden hebben die je MOET halen..
maakt naar mijn idee het werk minder leuk, en denk ik ook van mindere kwaliteit.
4 mei 2013 om 07:50 #18139457@chieltjuh wrote:
Jammer dat er op de arbeid zoveel winst moet gemaakt worden,zijn idd echt zat bedrijven die echt een lijst met tijden hebben die je MOET halen..
maakt naar mijn idee het werk minder leuk, en denk ik ook van mindere kwaliteit.
Das geen winst. Dat is puur kosten dekkend zijn.
Ik kan er een heel verhaal over schrijven, maar bedenk in ieder geval dat alle ‘verzorging’ waar we niet bij nadenken (zoals ziektewet, werkloosheidsuitkering, pensioen, e.d.) allemaal geld kosten.
Zodra we massal gaan lopen kloten en alles maar goedkoper willen hebben, ondermijnen we zelf dat systeem en ontstaan er tekorten. (moet je tot 67 jaar doorwerken, krijg je minder WW, meer ziekte wachtdagen, etc)
Denk er ook eens aan wanneer je iemand zwart laat werken voor je. Dat “mannetje” die even iets fixt voor je, ondermijnt jouw mogelijkheden om met 65 te stoppen en kort jouw oudedag uitkeringing.En nee, dat is echt niet het hele probleem, want er zijn echt wel meer factoren (griekenland b.v., illegalen die uitkering trekken, etc), maar je helpt zelf wel mee wanneer je werk zwart laat doen.
Daardoor worden kosten hoger voor het bedrijf die netjes wit werkt, maar krijgt minder werk en moet dus extra druk op de ketel gaan zetten (harder werken, tijdslimieten) om te blijven bestaan. En als dat niet lukt, valt het om en is er weer een bedrijf minder die geld afstaat aan de overheid, waardoor jij geraakt wordt in je pensioen, ww, etc.Kortom: als je zelf je remblokken niet kan vervangen, wees dan slim en spek je eigen pensioen door het werk door een bedrijf uit te laten voeren.
4 mei 2013 om 15:19 #18139458Effe een rondje gemaakt bij diverse garage,s
kwik fit € 175 incl btw
opel dealer € 160 incl btw
en de garage waar ik al jaren kom € 150 incl btw met kopje koffie -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.