Forumindex › Forums › Modellen › Astra › aangekocht; astra G-van X2.0 DTL.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2013 om 20:22 #17257480
beste forum leden,
afgelopen zaterdag heb ik mij een astra G van aangeschaft uit ’99
de motor is een x20dtl, en laat ik daar nu helemaal niets vanaf weten.. :hmmz
deze astra is dan ook de jongste auto die ik ooit eerder gehad heb haha..overigens moet ik er wel bij zeggen dat de astra niet loopt nu, omdat
( naar zeggen van verkoper ) de brandstofpomp ECU stuk is.
deze ecu heb ik inmiddels opgestuurd naar een ecu rep. center in helmond, en
ik hoop dat ze het ding kunnen fixen.. :???: .maar goed, nu mijn vraag; waar verder op te letten bij deze motoren? zijn het
betrouwbare dingen, of probleem blokken?
nu weet ik wel dat iedereen wellicht andere ervaringen heeft met zo’n motor, maar
het gaat mij even om evt veel voorkomende kwalen en of problemen ;)
deze motor heeft overigens 230.000 km op de teller, en van eerste eigenaar.
jammer genoeg geen boekjes en onderhouds history..misschien kan iemand me wat meer vertellen over zo een astra diesel !
jordy
2 mei 2013 om 05:22 #18138857Vaak is de inwendige electronica kapot in de brandstofpomp als hij niet meer start !!
2 mei 2013 om 06:21 #18138858En de kilometerstand waarbij dat gebeurt klopt ook nog bij de kilometerstand van je nieuwe aanwinst!
Verder moet je letten op roest op de achterwielkasten, vooral de binnenste rand wil weleens goed roesten!Als je een 3-deurs hebt, dan moet je ook letten bij de achterste zijruiten op roestvlekken onder de ruit vandaan, vooral in de hoek ter hoogte van de portier(vooraan dus).
Veel plezier met je diesel!
Gr.
Pastra2 mei 2013 om 21:47 #18138859@stefanDTI wrote:
Vaak is de inwendige electronica kapot in de brandstofpomp als hij niet meer start !!
naar zeggen van de vorige eigenaar stopte de astra er ‘opeens’ mee
gewoon tijdens een rit. daarna heeft ie hem niet meer aan de praat gekregen.
ik heb de ecu die bovenop de dieselpomp gemonteerd zit er afgehaald, en deze opgestuurd.
het bedrijf dat deze reparaties uitvoerd is helaas even een paar weken gesloten
ivm vakantie oid.. ( dat had ik even niet door voor ik de ecu opstuurde :sleeping )
dus ik moet nog zeker tot 13 mei wachten op hun oordeel van de ecu.
maar verder zit er toch geen electronica in de pomp?hier een joetjoep filmpje van de demontage !
http://youtu.be/NytwYDInVvo” onclick=”window.open(this.href);return false;
( filmpje is een demo die ik via de site van dat ECU repair centre gevonden heb )
2 mei 2013 om 22:01 #18138860@Pastra wrote:
En de kilometerstand waarbij dat gebeurt klopt ook nog bij de kilometerstand van je nieuwe aanwinst!
Verder moet je letten op roest op de achterwielkasten, vooral de binnenste rand wil weleens goed roesten!Als je een 3-deurs hebt, dan moet je ook letten bij de achterste zijruiten op roestvlekken onder de ruit vandaan, vooral in de hoek ter hoogte van de portier(vooraan dus).
Veel plezier met je diesel!
Gr.
Pastradeze astra is een Van, grijs kenteken. dus de zijruiten zitten er niet in ;) .
persoonlijk vindt ik dat ook wel mooier dan mét zijruiten.
ik zal wel de auto eens op de brug duwen dit weekend en idd eens kijken of er ergens
roestigheid zit. zo aan de buitenkant is er niks te zien, enkel dat de blanke lak van
de dakverhoging loslaat..
ik wacht eerst even af of ik het ding weer ( betaalbaar ) aan de praat krijg, en dan pak ik
dat dakje ook even aan ;)
zal ook even een kiekje schieten, en posten voor de volledigheid !3 mei 2013 om 18:36 #18138861Duidelijk filmpje van de elec module !
Nu wordt het laten draaien van een 2,0 & 2,2 diesel weer een stuk gemakkelijker .
Hou ons op de hoogte :thumb
3 mei 2013 om 21:14 #18138862ondanks de vakantie periode van het bedrijf waar ik de ecu module naartoe
gestuurd heb, kreeg ik vandaag toch een email reactie.
reparatie van dit soort modules komt uit op een 365.- in totaal.
da’s best een boel geld, maar in mijn geval blijft het een mooie aankoop, want voor
de astra met nog een maand of 9 apk betaalde ik 275.- vorige week ;)
ik hoop er wel sterk op dat na montage van de gerepareerde module het ding weer start.. :???:
maar dat is nog even afwachten..
hierbij een paar kiekjes, ook van de brandstofpomp zonder de ecu module.jordy
12 mei 2013 om 21:10 #18138863de astra loopt weer !! :D
ik heb afgelopen woensdag de module weer retour
gehad van ecu repair in helmond, en deze donderdag gemonteerd.
het terugplaatsen was echter wel een rotklusje, want ik had 4 draden
noodgedwongen door moeten knippen bij het demonteren…
maar ! na een paar uur prutsen met de soldeerbout zat alles weer vast
en op z’n plek.
daarna 2 accu’s leeg gestart, en een een bus remreiniger d’r bij, en toen liep
de astra weer ;)
de dag erna ( vrijdag) even een proefrit gemaakt, en de motor hield zich prima!
wel jammer dat bij de eerste drempel die ik over ging de rechter voorveer brak….
en wat me ook behoorlijk stoorde was dat er erg moeilijk in de 1e en 2e versnelling te
schakelen is. de schakelpook zit nogal ‘losjes’ op zijn plaats lijkt het. de koppeling is
wel goed.
dit zijn dus nog even wat aandachts-punten :hmmz12 mei 2013 om 21:30 #18138864Schakelpook is helaas een ‘kwaaltje’ bij die dingen Jordy..
Hoesje eens omhoogtrekken en dan wordt het je wel duidelijk hoe en wat..
Het helpt bij het naar z’n één en twee schakelen dat je ook de pook naar beneden drukt.
Lijkt ff klote maar ook dat went wel hoor..
grt arian.13 mei 2013 om 19:37 #18138865ik heb vandaag het pook-hoesje eens opgelicht arian,
en idd… de slijtage is duidelijk te zien.
ik heb de pook er maar uitgehaald ook, want dit is geen schakelen hoor.
jammer genoeg hier op de sloop geen astra’s met 2.0 diesel motor. en ik hoopte dat
het mechanisme van andere astra’s ook wel het zelfde zou zijn, maar dat is dus niet zo.
hooguit van een 2.0 zafira diesel is gelijk. ( kabel schakel systeem )
en dan nog, ik verwacht uit een sloop auto ook geen beste pook te vinden :(
of je moet er bij toeval 1 vinden die al eens vervangen is dan.bij de dealer is een complete pook te bestellen voor ruim 255.- ai ai… da’s ook
weer een hoop geld, en dat terwijl er eigenlijk enkel maar een bus versleten is waar de pook in
draait..
misschien dat ik a.s donderdag toch nog even op wat andere sloperijen
ga struinen voor zo’n ding.jordy
13 mei 2013 om 19:49 #18138866Kan ook van een andere astra G hoor.. Hoeft niet perse een 2.0dtl te zijn.
Wat ik me nou altijd afvraag met die grijskenteken astra’s ( of ander modellen) zonder achterdeuren.
Als de wagen vol ligt met spullen, hoe wil je in godsnaam iets eruit pakken dat tegen je stoel ligt? Ja logisch helemaal in de auto kruipen om het eruit te pakken, maar is toch irritant ?
Ik rij ook 24/7 met de achterbank plat, geluk heb ik toch achter deuren.13 mei 2013 om 20:54 #18138867bij welke type’s astra-G kan ik deze schakelpook systemen ook
vinden ? ik had op de sloop bij een stuk of 10 ( meer stonden er niet helaas.. )
astra’s gekeken, bij maar 1 zat er dezelfde pook met kabel systeem, welke ook versleten was,
en de anderen hadden een ‘buis’ systeem dat de handelingen doorgeeft.
de bouwjaren van dit rijtje astra’s liep van 1998 tot 2001 ongeveer dacht ik, en waren
veelal 1.6 benz. uitvoeringen voor zover dat nog te zien was :???:tja, en wat de spullen betreft die achter je stoel liggen… daar zal ik voor tussen de
rugleuningen moeten hangen denk ik ;) . in het geval van veel/vaak spullen in je laadruimte
is een 4-drs idd makkelijker.14 mei 2013 om 19:31 #18138856We kunnen deze pook reviseren.
Stuur Mij of Carloastra een PM en je hoort van ons..
Bij de Opel is alleen een nieuwe Complete Pook te krijgen van bijna 400 euro..
Pook opgelapt, geen speling meer op de Bal:
Boeletje weer lekker in elkaar
Oorzaak van de speling:
Weer lekker in het Vet gezet:
Met dank aan Carlo uiteraard voor het leveren van de onderdelen..
Willem
Deze Pook systemen zitten in:
Astra-G: X20XEV (alleen met F23 versnellingsbak) X20XER Z20LET Z22SE X20DTL (alleen met F23 versnellingsbak) X20DTH Y20DTH
Zafira:A: Z20LET X20DTL (alleen met F23 versnellingsbak) X20DTH Y20DTH
Vectra-B: X20XEV (Alleen B2 met F23 versnellingsbak) Z22SE X25XE (alleen B2) Y26SE X20DTL (alleen met F23 versnellingsbak) X20DTH Y20DTHWillem
16 mei 2013 om 22:34 #18138868ik had wat geluk vandaag !
hier in de regio zijn een aantal sloperijen te vinden, binnen
een straal van ongeveer 30 km.
op 1 van deze bedrijven heb ik vandaag een versnellingspook uit
een vectra 2.2 geplukt die in veel betere staat was dan mijn astra pookje !de foto is niet geweldig, maar het verschil in de slijtage van de 2 bussen lijkt me duidelijk.
deze andere pook heb ik gemonteerd met ook nog een iets dikkere/ strakkere rubberen O-ring, en
het lijkt een stuk beter te werken nu.
verder heb ik ook nog een deur/wind vanger vervangen vandaag, want deze was gebroken..
erg vervelend als je deur telkens dicht valt terwijl je in de auto zit.. ( en deur open wilt houden )
verder nog een remleiding vervangen ivm ernstige roest vorming, en enkele remleidingen opgeschuurd,
en in de verf gezet. deze vervang ik later wel.
nu nog een setje achterklep omhooghouders op zoeken, de astra 1 keer eens stofzuigen en schoon maken, en dan de weg er mee op ! hopelijk voor veel zorgeloze km’s ;)
en oh ja, ook de dakverhoging nog eens opnieuw een blanke lak geven.. maar dat doe ik pas als
gebleken is dat de kinder-ziektes er uit zijn .de schakelpook revisie van willem en carloastra neem ik overigens wel in overweging, want nu
kan ik voorlopig wel weer redelijk normaal schakelen, maar een goede pook achter de hand hebben kan zeker geen kwaad !!
bedankt ook voor de tip/ het aanbod willem :thumbjordy
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.