Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Webers op gas?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2013 om 18:27 #17257476
Is er iemand die ervaring heeft met 40 mm weber carburateurs op gas?
Vr. Gr. Gerard Nederpel
1 mei 2013 om 20:33 #18138772Ja en da’s een drama…
Moeilijk tot soms ‘niet’ af te stellen en LPG is eigenlijk veel te schraal voor de webers met slijtage tot gevolg.2 mei 2013 om 13:58 #18138773Weet wel iemand Een mengstuk had voor weber
2 mei 2013 om 14:50 #18138774@eddepet007 wrote:
Weet wel iemand Een mengstuk had voor weber
die heb ik ook nog liggen, en set dan, van 2
2 mei 2013 om 15:01 #18138775Ja klopt voor 4 kelken
2 mei 2013 om 16:18 #18138776ja, die heb ik ook, zijn losse pijpjes die dan achterin de carbs komen, maar ook heb ik echte mengstukken die tusse carb en luchtfilter passen, zal als ik er aan denk deze week eens wat foto’s maken
2 mei 2013 om 17:20 #18138777GT/W: Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, gebruik je deze ook nog, of liggen ze in de kast of op de plank te verstoffen?
2 mei 2013 om 17:24 #18138778Devilray: maar daar kun je toch nieuwe asjes en busjes in zetten? ( dat kost toch niet zoveel ? )
2 mei 2013 om 18:37 #18138779Het probleem is voornamelijk synchroon afstellen van eerst de weber en vervolgens de gasstukken. normaal met een of een dubbelregister carburateur, of injectie heb je één gasstuk en goed is goed, nu moet je vier afzonderlijke gasstukjes afstellen. Vervolgens heb je verschillen per carburateur. Ik kan je vertellen, een goeie basisafstelling vinden kan al een proces zijn waar je op het zachtst gezegd niet goed van wordt. Om Webers of Dellortos goed af te stellen op benzine is al een werkje waar je het best iemand in de hand neemt met de kennis, ervaring en het gereedschap. Op LPG kan het voorkomen dat je ze gewoon niet synchroon krijgt, kun je afstellen wat je wilt.
Vervolgens heb je het probleem dat de afstelling naar verloop van tijd gaat verlopen, dan verschuiven de afstelling per carb nog eens van elkaar. Opnieuw afstellen tot gevolg en dan heb je tot overmaat van ramp op een gegeven moment ook nog flinke storing van versleten onderdeeltjes (rubberen ringen, busjes e.d.) die valse lucht gaan trekken. Als je zin hebt in een uitdaging en je motor hoeft ‘overmorgen’ nog niet te draaien dan zou je het kunnen proberen.
2 mei 2013 om 18:44 #18138780Maar ik wil zo graag op gas blijven rijden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat nu?2 mei 2013 om 18:51 #18138781Webers der af
2 mei 2013 om 19:33 #18138782ze zitten er nog niet op, denk je dat ik webers ga kopen als ik niet weet of tíe dan nog wel op gas kan rijden?
2 mei 2013 om 20:05 #18138783als je de boel netjes afgesteld krijgt, is alles mogelijk, die mengstukken zijn niet voor niets gemaakt, en persoonlijk, als je een set nette carburateurs hebt, en de afstel apperatuur, is dat afstellen best te doen, er zijn standard zat auto’s geweest met webbers af fabriek, alva peugeot ferrari
dus waar een wil is ……..2 mei 2013 om 20:19 #18138784Ja, op benzine zijn er zat geweest… Ik heb ook niets tegen dubbele carburateurs, integendeel, lekker vermogen, heerlijk geluid en het ziet er nog mooi uit ook. Enkel op gas is het een drama.
Leuk alternatief is een injectiespruitstuk nemen, gasstuk voor de gasklep, daar een open luchtfilter voor, geen benzine d’r meer op, of een luchtmassameter in de koffer leggen voor ‘het geval dat…’ Leuke sound, vermogensverlies t.o.v. benzine nihil, en CIH’s hangen op deze manier heerlijk aan het gas.
Of wat je ook kan doen, injectie in bouwen en vervolgens een gasinjectiesysteem d’r op.3 mei 2013 om 18:22 #18138785Ik ben er nog even over na aan het denken, Maar volgens mij heb jij, develray, de beste oplossing.
Je hoort het nog wel.Gr. Geert
30 juni 2013 om 19:04 #18138786Het beste is, en goedkoopste is; injectie erop met gasinjectie.
Voordelen zijn, meer vermogen op gas, geen kans op backfire,en zuiniger. De mijne Manta 2.0 GTE verbruikt tussen de 1:11 en 1:13 op gas bij normaal gebruik. Ga binnenkort ook de Manta A met een 2.2 met een 2.0 injectie ombouwen naar gasinjectie.
Gasinjectie word met de computer afgesteld, nadat hij eerst goed is afgesteld op benzine.30 juni 2013 om 19:46 #18138787Daar ben ik toevallig ook opgekomen, en ik ben er ook al volop mee bezig!
ik verwacht dat mijn opel record over een maand of twee ook gasinjectie heeft.Vr. Gr. Gerard Nederpel
3 augustus 2013 om 17:52 #18138788Ik ga het proberen met Dellortos volgens mijn pa moet het op gas allemaal makkelijker zijn dan benzine.
Of het een succes wordt geen idee maar ik laat hem mooi ermee prutsen :angel
Mijn pa heeft 30 jaar ervaring met gas in auto’s bouwen en afstellen volgens hem moet het juist makkelijker gaan.
Als niet lukt tja kheb nog een injectie liggen van ICEQUEEN al snap ik niet hoe het omgebouwd moet worden na gas.3 augustus 2013 om 18:00 #18138789en laten die gasstukken daar nu ook op passen, en ja, ze liggen hier nog
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.