Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › 3.0e in ascona b
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 april 2013 om 00:00 #17257363
Vriend van mij opperde om een 3.0e in zijn ascona b in te bouwen.
Hebben we wat zitten googlen maar eigenlijk niks wijzer.
Hier iemand ervaring met waar je op moet letten? Kunnen kiezen uit getrag 265 (as aanpassen) of getrag 240 (zwakker). Beiden bakken zijn voorradig. Voor een 240 is in principe alles compleet, mits deze zo aan de motor past.
Motorsteunen en carterpan past dit zo? En radiator naar voren verplaatsen noodzakelijk? Is zonde om te slijpen in de carroserie.27 april 2013 om 08:05 #18137668je kan gewoon een 240 achter een 3.0 hangen ,heb medere gehad met een 3 liter en een 240 .
ook heb ik een 2.0 turbo met 278pk gehad met 240 bak, gaat goed . is maar net wat je er mee doen gaat .
Met lomp gedrag houd ook een 265 bak het niet altijd uit27 april 2013 om 09:40 #18137669Ok is dus goed zat. Een ascona heeft achter niet superveel grip dus de wielen zullen door het doorspinnen de krachten wel verdelen. Bak probleem al opgelost dan.
Ik ben toevallig op een filmpje op youtube uitgekomen, maar die heeft de motor naar achteren geplaatst ivm de gewichtsverdeling
http://www.youtube.com/watch?v=rP3NKs1B3CU” onclick=”window.open(this.href);return false;
Is dit noodzakelijk om nog fatsoenlijk te kunen rijden?
Indien je naar voren plaatst komt het neer op toch de radiator ophanging weg slijpen (wat dus eigenlijk niet de bedoeling is) en andere radiator monteren, deze onderdelen namaken of kopen als je je tijd wil besparen http://link.marktplaats.nl/666985264″ onclick=”window.open(this.href);return false; en het zit er in?
Of ook een carterpan verlassen?27 april 2013 om 13:49 #18137670moet je ff aan ghanz vragen die heeft net een b manta omgebouwd naar 3.0 ! hij zit hier ook op het forum . hij kan je er alles over vertellen !
3 mei 2013 om 22:52 #18137671Inderdaad stukken wijzer nu. Wegligging blijft het hekele punt.
4 mei 2013 om 06:47 #18137672AnoniemLid sinds:
1 January 1970bij een manta is net iets meer ruimte inde neus
dus kom je met een 6 clinder iets makkelijker weg
en dan met name met de radiateurje kunt al iets ruimte winnen door het weglaten van de visco fan
en dan een platte elektrische fan b. spalmaar kan natuurlijk ook via de sloop van een andere auto(veel goedkoper)
punt blijft inderdaad de wegliging wil je toeren is het allemaal niet zo,n probleem
wil je ook nog een scherpsturende bochten machine dan is het beter de motor naar achteren te verplaatsen
maar dat geeft en veel grotere opperatieeen modernere v6 is dan mischien nog wel mooier
maar dan zijn de uitlaten het grootste probleem ;)4 mei 2013 om 07:08 #18137673wat betreft de wegligging..
de mijne ligt in principe als een blok op de weg..
er niet vanaf te krijgen…maaar alles kan kapot..
dus als je gewoon onwijs weggedrag vertoont.. tja dan kun je in een bocht wel eens aardig rechtuit schieten.wat een verder euvel is… de achteras, totaaal geen gewicht op liggen.
dus het kontje wil wel heeeel graag alle kanten op.5 mei 2013 om 09:09 #18137674AnoniemLid sinds:
1 January 1970Is toch precies wat ik al postte
Gewichtverdeling is gewoon niet optimaal
Op deze manierTe veel en te ver naar voren
En ja dan dus achter te weinig ;)5 mei 2013 om 09:19 #18137675ook daar is een simpele oplossing voor :P
wat er van achter mist aan gewicht… moet er dan gewoon bij..
tja.. t geheel wordt er wel zwaarder van, maar t rijd wel helderweg beter.5 mei 2013 om 11:18 #18137676AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tjah dan heb je mischien meer grip
Maar ja meer gewicht wordt t sturen ook niet beter van
T is net wat je wil rechtuit hardgaan is niet zo moeilijk
Bochten nemen op snelheid
Is n ander verhaal ;)5 mei 2013 om 19:24 #18137677Het blijft gewoon te zwaar voor in zo een auto. Waarom niet een V blok?
11 mei 2013 om 07:13 #18137678Al met al is het dus niet ideaal. Vind dat ik nu al redelijk wat onderstuur kan krijgen, maar dat ligt waarschijnlijk aan te stugge voorvering. Een keer een fatsoenlijk setje eronder zal wonderen doen. In ieder geval ik vind onderstuur met een achterwiel aandrijver niet echt prettig.
V-motor zou ook wel kunnen ja, maar is ook een heel project. Uitlaten lijkt me nog níet zo’n probleem, omdat vriend van mij custom made uitlaten maakt met buigmachine. Die motoren zijn ook niet schreeuwend duur trouwens, maar heb er niet zo’n heel positieve verhalen over gehoord.
11 mei 2013 om 08:42 #18137679v6 lijkt mij ook een betere keuze. Lichter, compacter en waarschijnlijk ook een stuk zuiniger door het modernere management.
Distributie netjes vervangen en dan zijn ze volgens mij best betrouwbaar. :D
11 mei 2013 om 11:39 #18137680AnoniemLid sinds:
1 January 1970@giuliettaevo wrote:
v6 lijkt mij ook een betere keuze. Lichter, compacter en waarschijnlijk ook een stuk zuiniger door het modernere management.
Distributie netjes vervangen en dan zijn ze volgens mij best betrouwbaar. :D
Volgens mij ook en als je n uitlaat buiger bij de hand hebt
Moet dat inderdaad ook op te lossen zijnAls ik een 6 cilinder in een ascona wou dan werd het 100% cker een V6
11 mei 2013 om 13:57 #18137681niks loopt zo fijn, als een 6 pitter in lijn :D
11 mei 2013 om 14:29 #18137682Desnoods pak je een (moderner) BMW motorblok.
11 mei 2013 om 17:02 #18137683AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ghanz wrote:niks loopt zo fijn, als een 6 pitter in lijnoch welnee doe dan een 8cilinder in Veeee :thumb :wors
maar ook die is te zwaar in een ascona
maar goed ieder z,n eigen ;)
ik blijf erbij dat een v6 beter rijd (gewichtsverdeling)en betere cijfers heeft op gebied van pk gewicht
en verbruik ;) :thumb11 mei 2013 om 17:06 #18137684ben ik helemaal met je eens Louwe… ( dat laatste dan. ;) )
maar aangzien ik zelf al geen fan ben van de c20xe motoren…
en zweer bij CIH power, tja.. dan moet er dus een c30ne in gehangen worden he :D
maar… weggedrag, en alle zaken van dien… staan mij prima aan.
ben dus zeker wel tevreden met mijn 6pitter cih in een manta b11 mei 2013 om 17:52 #18137685AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tjah als je cih fan bent
En wat meer wild
Dan is de 6 in lijn inderdaad fijn :thumbZelf heb ik de cih,s jaren geleden vaarwel gezegd
Met n kleine pauze bij m.n toenmalige d rekord station
Die kreeg wel n 6 in lijnTjah ik ben weer wel gescharmeerd van de c20xe,s c20let.s
Heb der intussen al n heel groepje verzameld ;)Ach is echt ieder voor zich welk type je t fijnst vind
Ik vind wel als je n manta ascona mooi origineel restaureerd
Dan hoort daar inderdaad niets anders in de een cih ;)13 mei 2013 om 10:23 #18137686@louwe 16 klepper wrote:
@Ghanz wrote:
niks loopt zo fijn, als een 6 pitter in lijn
och welnee doe dan een 8cilinder in Veeee :thumb :wors
maar ook die is te zwaar in een ascona
maar goed ieder z,n eigen ;)
ik blijf erbij dat een v6 beter rijd (gewichtsverdeling)en betere cijfers heeft op gebied van pk gewicht
en verbruik ;) :thumbdat zullen we tzt nog wel eens zien :D
17 mei 2013 om 08:53 #18137687AnoniemLid sinds:
1 January 1970@mr-turbo wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
@Ghanz wrote:
niks loopt zo fijn, als een 6 pitter in lijn
och welnee doe dan een 8cilinder in Veeee :thumb :wors
maar ook die is te zwaar in een ascona
maar goed ieder z,n eigen ;)
ik blijf erbij dat een v6 beter rijd (gewichtsverdeling)en betere cijfers heeft op gebied van pk gewicht
en verbruik ;) :thumbdat zullen we tzt nog wel eens zien :D
Whahaha
Was een a manta toch ;) :thumb
Maar vordert dat al wat of is t net als mijn ascona??
Goeie plannen versus te weinig tijd ;)17 mei 2013 om 11:23 #18137688@louwe 16 klepper wrote:
@mr-turbo wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
@Ghanz wrote:
niks loopt zo fijn, als een 6 pitter in lijn
och welnee doe dan een 8cilinder in Veeee :thumb :wors
maar ook die is te zwaar in een ascona
maar goed ieder z,n eigen ;)
ik blijf erbij dat een v6 beter rijd (gewichtsverdeling)en betere cijfers heeft op gebied van pk gewicht
en verbruik ;) :thumbdat zullen we tzt nog wel eens zien :D
Whahaha
Was een a manta toch ;) :thumb
Maar vordert dat al wat of is t net als mijn ascona??
Goeie plannen versus te weinig tijd ;)Idd maar zit eraan te denken om um in mijn ascona te hangen tis nu zo’n beetje plug&play maar dan raak ik mijn compressormotor nooit meer kwijt… Dus liefst eerst daarvoor een koper…
Maar heb nog 2 grotere ombouwen waar ik nu mee bezig ben, en de compressor loopt ook erg goed, dus heeft geen prioriteit -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.