Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › opel combo 2.0i ?? realiseerbaar ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 april 2013 om 22:05 #17257343
Zomaar ff een hersenspinsel.
is het mogelijk om een c20ne in een opel combo te lepelen ?
electra geloof ik wel.
vliegwiel en koppeling van een 1.7d.
Tank van een ?? of van de 1.7d ??dus de motorsteun als je voor de auto staat links , zelf fabriceren en klaar of ?
of is het te simpel gedacht ?
grt maikel
26 april 2013 om 01:59 #18137533Gewoon het zelfde als de ombouw in een corsa ;)
zou wel de tank opsnorren van een benzine versie26 april 2013 om 05:53 #18137534hangt ervan af welke combo hè. de kadett of de corsa versie ;)
26 april 2013 om 07:31 #18137535Maakt het nog niet veel uit hoor :D
26 april 2013 om 08:08 #18137536In een kadett combo past die met orriginele kadett steunen
Bij een corsa combo zelfde handleiding volgen als n corsa b
En als de basis een diesel is het je iets meer werk te doen27 april 2013 om 15:48 #18137537dat past zeker
rijdt met een c20xe27 april 2013 om 22:18 #18137538en dan nog de vraag een combo-b of combo-c.
wat zijn dan de aanpassingen?
is het mogelijk om eem combo-c van 1.6-8v om te bouwen naar een 1.8-16v??27 april 2013 om 22:29 #18137539C20NE is dan lastig in een C ivm ophangpunt distrizijde
dan maar een X20XEV / Z20LET :jerry
Willem
28 april 2013 om 07:57 #18137540Steun aan balk is zo gemaakt hoor.
28 april 2013 om 08:28 #18137541Voor inderdaad combo a zie kadett ombouw.
Voor combo b zie corsa b/ tigra a ombouw.Combo c zal wel een en ander voor uitgezocht moeten worden.
Ik gok dat je meeste delen van een astra g zou kunnen gebruiken maar dat weet ik niet 100% zeker.
Heb er nog niet echt naar gekeken.28 april 2013 om 19:21 #18137542en dan maakt het niet uit of je een 2.0 of 1.8 krachtbron neemt??
28 april 2013 om 19:57 #18137543nou ik vermoed dat een x18xe1 wel snel erin gehangen kan worden.
de x18xe1 zou een small block moeten zijn net als jouw 1.6 motor.Wat betekent dat je niet je assen hoeft aan te passen en de motorsteunen aardig in de buurt zouden moeten komen qua aansluitingen.
Maar zoals gezegd, mijn ervaring met de combo c is er niet helemaal.
28 april 2013 om 21:07 #18137544In een combo c kan je alle motoren gebruiken uit een astra G zonder problemen
Of je dan een x18xe1 neemt ( smallblock ) of een z20let ( 2l 16v turbo )Moet binnenkort voor een maatje toevallig de laatste in zijn C hangen…
29 april 2013 om 05:48 #18137545Corsa C met 1.8 16V word een Z18XE of X18XE1 uit een astra G is zo goed als plug and play
29 april 2013 om 07:56 #18137546plug and play?
dus blok verwisselen en starten?
neem aan dat de computer omgehangen moet worden en dus ook de gehele kabelboom.29 april 2013 om 12:16 #18137547@combo c tour wrote:
plug and play?
dus blok verwisselen en starten?
neem aan dat de computer omgehangen moet worden en dus ook de gehele kabelboom.Dus plug & play, kabelboom en ecu moet je ook inpluggen :jerry
29 april 2013 om 22:22 #18137548Voor de Combo-C dan een Z18XE, deze Combo’s hebben ALLEN!!!! E-gas (Volledig electrisch gas geven)
de 1.6 8klepper is een Z16SE, deze schijnt zelfs de zelfde kabelboom en Computer te hebben als de 1.6 16V Z16XE motor..
Willem
30 april 2013 om 08:24 #18137549Ik bedoelde met nagenoeg plug and play.
Voor de X moteren uit de G geld dat de steunen 1 op 1 te gebruiken zijn. (motor erin hangen) Maar dat je een gaskabel moet gaan inbouwen. En de kabelboom aanpassen.
Voor de Z motoren uit de G geld dat de steunen 1 op 1 te gebruiken zijn. (motor erin hangen) En dat je voor sommige modellen de stekker aan moet passen afhankelijk van wat er in zit.
En inderdaad de Z16SE en Z16XE motoren gebruiken dezelfde ecu en kabelboom.
30 april 2013 om 20:38 #18137550dus ik zou mijn 1.6-8v kunnen vervangen door een 1.6-16v zonder veel aanpassingen??
dus blok + computer wissel en rijden?30 april 2013 om 20:42 #18137551Tuulk kan da.
piece of koekie Maikel…. zelfs een 16 klapper is een eitje :D
30 april 2013 om 20:49 #18137552en dat geeft totaal geen problemen??
ben namelijk totaal niet te spreken over de prestaties van de 1.6-8v.
de 1.6-16v zou meer kracht hebben en zuiniger zijn.30 april 2013 om 20:56 #18137553ik doelde op de topic-starter-vraag.
of een 2.0 8v in een combo diesel past.
maaar… een 8v vervangen voor een 16v… zie ik het probleem ook nie in… volgens mij kan da ook vrij eenvoudig wel. maaar… daar hek geen kaas van gegeten nie :D
30 april 2013 om 21:00 #18137554Je zit met omkeuren a 900 euro.
@ topic starter: zullen we het offtopic houden?
Jïj weet al genoeg denk ik :jerry1 mei 2013 om 16:12 #18137555@combo c tour wrote:
en dat geeft totaal geen problemen??
ben namelijk totaal niet te spreken over de prestaties van de 1.6-8v.
de 1.6-16v zou meer kracht hebben en zuiniger zijn.Zelfs je eigen Computer kan je gewoon erin houden, heb je geen gezeur met de Startonderbreker..
Willem
1 mei 2013 om 20:56 #18137556en dat werkt 100% willem?
dat zou mooi zijn.
zou ik kunnen gaan rondkijken voor een 1.6-16v + handgeschakelde 5-bak. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.