Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra h start soms niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 april 2013 om 08:30 #17257274
ik zit met het volgende dilemma,
mijn astra gtc start vaak niet er gaat geen symbool branden in de teller unit soms komt er ergens geratel onder de motorkap vandaan(relais dat blijft hangen?).
krijg de volgende foutcodes te zien als ik hem uitlees met de opcom:
p 0201 cilinder 1 storing injector
p 0202 cilinder 2 storing injector
p 0203 cilinder 3 storing injector
p 0204 cilinder 4 storing injector
p 1550 verlaagd vermogen elektronische gasklepregeling
p 1600 stuurapparaat vervangenals de gtc niet start moet ik de auto afsluiten dan weer open maken en dan startten vaak doet hij het dan weer gisteren is motorstoring vanzelf uitgegaan maar het probleem is er nog steeds
wie kan me HELPEN ???23 april 2013 om 09:23 #18136711Toch niet de batterij die plat is en je het start relais hoort tikken.
23 april 2013 om 09:27 #18136712nee accu is gewoon goed hebben ze vorige maand nog doorgemeten ook als ik de sleutel uit het contact haal blijft het geratel een 5 seconden doorgaan zodra dit weg is kan ik startten!
dit doet hij niet altijd23 april 2013 om 10:49 #18136713Over welke motor spreken we? Mijn Astra J ST 1.7cdti klikt soms ook na het starten maar dan is hij zen EGR aan het reinigen
23 april 2013 om 21:25 #18136714motortype is z16xep aangezien hij ratelt en foutmeldingen geeft op de injector denk ik zelf dat het een injector is die je hoort ratelen maar helaas ratelt hij niet altijd
vandaag een keer of 10 achter elkaar gestart ging allemaal prima uurtje later moest ik naar het werk auto startten maar helaas deed helemaal niks aangekregen op de manier zoals hierboven vermeld toen bleef motorstoring weer branden
kan me dan echt niemand verder helpen?gr tom
23 april 2013 om 21:31 #18136715klepperen bij de Z16XEP zijn meestal de twinport klepjes.
De storingen gegeven duiden op een defecte motorcomputer of slechte communicatie met de CIM computer.
Willem
23 april 2013 om 21:51 #18136716De eerste gedachtegang van mij is de CIM, hoewel hij geen storingslampje geeft.
mark
23 april 2013 om 21:52 #18136717CIM geeft bij dit soort gevallen meestal GEEN storingslampje..
Ik heb het hem al via de u2u ook al gezegd..
24 april 2013 om 08:44 #18136718dankjewel de auto is vanmorgen naar de dealer gegaan, ben erg benieuwd wat nu het probleem is want 10 minuten proberen te startten is niet leuk
24 april 2013 om 22:01 #18136719de uitslag van de opel dealer was computer van cim defect moest vervangen worden sleutels zijn ook opnieuw geprogrammeerd dus morgen ga ik de auto weer ophalen en hopen dat het probleem nu opgelost is! dus wim je had had toch gelijk!
25 april 2013 om 15:32 #18136720Ik vraag me af of er bij jouw vorige module de cim modificatie uit was gevoerd.
25 april 2013 om 22:04 #18136721@ mark ja die is 2 jaar geleden gedaan toen stond er namelijk een terugroep actie open?
vandaag belde de dealer dat mijn auto klaar was dus erheen gegaan betaald en sleutels ontvangen
helemaal happy startte ik de auto helaas deed helemaal niks precies hetzelfde als voordat ik hem bracht
heb de auto gelijk maar daar gelaten wat is er toch aan de hand weet iemand het nog waarom de sim vernieuwen terwijl dit niet het probleem lijkt te zijn geweest???
:fy1 :fy1 :fy126 april 2013 om 10:24 #18136722Klopt voor de cim is er een ‘terugroep’ actioe geweest, overigens heb ik er zel op aan moeten dringen omdat die van mij oorspronkelijk uit Oostenrijk komt, en ik kan me ook niet herrineren dat de auto’s terug geroepen zijn enkel tijdens officieeele onderhouds beurten bij de dealer uitgevoerd is
Ik neem aan dat jij je geld terug krijgt aangezien het probleem niet opgelost is en ze dus onnodig onderdelen vervangen hebben ?
27 april 2013 om 07:09 #18136723waarschijnlijk is het probleem opgelost!!!
2 weken geleden is mijn versnellingsbak vervangen bij iemand anders dat speelt een grote rol mee want de start motor was gewoon 4 cm naar beneden gekomen waardoor de auto dus soms wel en soms niet startten volgens de dealer is dit het probleem.
ik denk niet dat ik geld ga terug krijgen!?
maandag moet ik de auto gaan ophalen omdat hij nog eens wilde proberen of de auto aan gaat maandag!
dus wat denken jullie geld terug of niet?27 april 2013 om 08:00 #18136724Uiteraard geld terug, hij heeft iets vervangen en dat was het probleem niet, dus oude cim er terug in (of meekrijgen, maar eigenlijk echt je geld terug) enkel de uren dat hij bezig is geweest mag hij in rekening brengen en natuurlijk de startmotor uren.
Als hij geen geld terug geeft verkoopt hij jouw oude cim module weer gewoon als nieuw aan de volgende argeloze klant.
27 april 2013 om 08:52 #18136725Moet ie de cim wel gereset hebben wil die hem weer verkopen
27 april 2013 om 11:59 #18136726maandag ga ik de auto ophalen ik denk dat ik gewoon een nieuwe rekening ga krijgen ivm het zoeken naar de foutmeldingen en het vast zetten van de startmotor!
moet ik dan zeggen dat ik de oude cim weer terug erin wil hebben, lijkt me ook niet zo goed toch ?
27 april 2013 om 15:29 #18136727als je oude cim gewoon goed is, en het probleem niet was, terug laten zetten geld van het onderdeel terug vragen
15 juni 2013 om 19:54 #18136728heb ik ook gehad afgelopen winter.
een accuboer de accu laten maten die zegt accu is goed,maar probleem bleef aanhouden.
Dacht ook dat het een niet goed werkende CIM was. maar de auto toch bij de dealer laten doormeten Met de uitslag accu slecht.
Dus terug naar de accuboer en de accu goed laten doormeten blijkt dat de Startcapaciteit van de accu minder dan de helft aan vermogen had.!70A ( Koudstart 680 A) Dus accu vervangen nu geen startproblemen meer.Was trouwens de eerste fabrieks accu sinds 2005. die was gewoon aan zijn eind.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.