Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › onderdelen auto invoeren aus Deutschland
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 april 2013 om 13:37 #17257261
Even een vraag over invoer. Ik ben aan het rondneuzen naar een nieuwe 6 pitter voor de monza. 30E blokjes zijn nog wel te krijgen als tijdelijke oplossing, maar uiteindelijk wil ik een C30NE met niet al te veel km’s.
Op ebay en mobile.de staan nog wel aantrekkelijke opties.
Stel: Ik vind een duitse auto en wil hem invoeren en meteen slopen, dan kan ik een eendags kenteken in duitsland krijgen. Net contact gehad met de RDW, en die stelden voor om te kijken of er een export kenteken mogelijk is in duitsland omdat je dan geen problemen krijgt zodra je de grens oversteekt.
De bedoeling is om rijdend vanuit duitsland richting mijn werkplaats te gaan en blok/bak te verwijderen. De rest gaan naar de schroot.
Wat is dan het beste om te doen? Heb helaas geen E-rijbewijs, en een auto ambulance huren is behoorlijk prijzig…
22 april 2013 om 14:03 #18128685een C30NE rijden is ook behoorlijk prijzig :D :jerry
22 april 2013 om 14:11 #18128686AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als jij er een eendagskenteken bij wilt hebben, mag je rekening houden met kosten van rond de 100 euro.
dan is er nog een vraag waar ik zelf geen antwoord op heb gevonden, wat als de wagen geen tüv, dus geen duitse apk heeft, mag je er dan mee door duitsland rijden?affijn, een auto-ambulance huren zit je op een prijs van ongeveer 50 euro, voor een halve dag,
tenzij je de aanhanger de hele dag nodig hebt, zal de prijs op gaan lopen.Mijn mening, ga voor veilig en zeker, neem een auto-ambulance,
neem een kennis mee, met BE rijbewijs, en je hebt no probs onderweg,
geen probleem met de auto, en geen gezeik met een evt politie en douane controle,
die steeds vaker uitgevoerd gaat worden in de grensstreek,
mede vanwege het ‘oosblok’ verkeer.succes ;)
22 april 2013 om 14:21 #18128687Met een Nederlands 1 dags kenteken mag je niet in Duitsland rijden. Als je de auto bij een bedrijf koopt kan deze een exportkenteken afgeven. De auto moet dan wel Tüv gekeurd zijn. Daar komt bij dat je een kar met een Senator erop alleen met een bus oid mag trekken.
22 april 2013 om 14:32 #18128688AnoniemLid sinds:
1 January 1970bedankt voor de aanvulling Arjen, was dat belangrijke stukkie vergeten :thumb
we hebben meerdere wagens gehaald uit Duitsland, uiteraard wel ff
opletten wat je trekken mag als gewicht.
De Clio kun je met deze klus thuis laten :mrgreen:22 april 2013 om 14:53 #18128689ik heb net alles uitgezocht om dezelfde reden.
in duitsland heb je 2 soorten kurzzeitkennzeichen. een dag kenteken waar jij niks mee kan en mag. en een echte kzk. die is 30 dagen geldig en zo aan te vragen door de vorige eigenaar. ook via internet. kost ongeveer 200 euro. auto moet daarvoor tuv hebben! maar daar mag je als nederlander weer pertinent niet mee in nederland rijden omdat dit gezien word als bpm ontduiking. aangezien veel grensbewoners dit schijnen te doen. ondanks dat dit een eu goedgekeurd kenteken is mag het officieel toch niet. en de douane houdt je SOWIESO aan. maar omdat dit zo raar geregeld is bij wet krjg je de eerste keer eigenlijk altijd alleen een waarschuwing en geen boete. volgende keer ben je hard de sjaak. wordt echt een stapel boetes!
dan heb je nog een nederlands 1dags kenteken. dit is totaal zinloos voor import. want daarmee mag je ALLEEN van huis naar de rdw centra. en alleen als je daar ook daadwerkelijk voor die dag een afspraak hebt.
wel zijn deze zo gratis aan te vragen.
officieel is er dus geen legale manier om een auto rijdend naar huis te krijgen.
een aanhanger of oprijauto blijven over…
ik heb de site van de duitse kentekens voor je als je wil. ff zoeken.22 april 2013 om 16:58 #18128690Dat zijn weer een hoop bruikbare tips. Heb inmiddels een kennis gevonden die zijn range rover + auto ambulance ter beschikking wil stellen. Nu nog een chauffeur zien te regelen :P Als ik hem met een kar ophaal, waar moet ik voor de rest op letten qua papieren? En hoe werkt de overschrijving?
22 april 2013 om 18:11 #18128691AnoniemLid sinds:
1 January 1970sowieso koopcontract tekenen, kun je downloaden bij elke duitse autosite,
die samen invullen, voor verkoper voldoende bewijs,
opdat je niet achteraf verhaal gaat halen.voor jou bevestiging dat wagen van jou is, wel zorgen dat de duitse ‘brief’ erbij is,
het belangrijkste papiertje, staan bijna alle gegevens over de auto,
daar staat geschiedenis in verwerkt, ook het aantal aantal eigenaren.
Heb je of krijg je die erbij dan bestaat er voor jou nog een mogelijkheid om de
wagen in Nl weer de straat op te krijgen, mits hij goedgekeurd wordt door het RDW.Zo niet, dan heb je een slopert thuis, handig voor onderdelen, waaronder het motorblok,
daar waar het hier waarschijnlijk om euh……draait. :thumb22 april 2013 om 19:24 #18128692Kreeg net ook de opmerking dat de onderdelenhandel niet echt hard zal lopen gezien de ontwikkelingen op MRB gebied. Dus stel dat ik een senator met tuv vind van +-500/600 euro, dan komt er nog 200 bovenop voor duits kenteken en eventuele ellende bij de grens….800 euro + brandstof kosten en dan heb ik er nog geen nieuwe pakking ingedrukt. Gaan we met de range rover + aanhanger dan zit er 80 liter diesel bij, dus ruim 130 euro + aanschafprijs.
– oud ijzer waarde B senator (hoop ongeveer 200 euro) maakt ongeveer 450 euro. hmmmm… Dat zijn heel wat 30e’s :P
22 april 2013 om 20:12 #18128693Meen dat bij Romijn een sloop sennie staat met 3.0E wat nog lopend te horen is
22 april 2013 om 20:32 #18128694AnoniemLid sinds:
1 January 1970laat je geen paniekverhalen vertellen,
zoals het er voorlopig uit gaan zien, gaan we een kwart aan belasting betalen,
of er komt een soort van 60 of 90 dagen kaart uit.stel: Monza zit nu denk ik op 70 euro in de maand,
zal dan bijvoorbeeld hooguit 20 pmnd gaan worden.
let op: de regels zijn nog niet definitief, maar dat het [ons] geld gaat kosten staat wel vast.misschien voorbarig, maar hier een voorbeeldsom:
of 250 euro aan belasting per jaarof een 60 tot 90 dagen kaart, waar een evt kostenkaartje aan komt hangen,
doe maar een gok van 100 euro per bolide + 300 euro voor evt opslag bolide.
Heb je een eigen garage, waar je auto de rest van de periode uit beeld is,
mag je de 300 weg gaan strepen.Zij, daar in Den Haag, verliezen hoe dan ook,
meer geld dan dat ze ermee gaan binnen halen,
door met die belasting over de brug te gaan op de oldtimers.
Als zij door gaan drukken, zullen er vele ontslagen gaan volgen in deze beroepstak,
faillissementen zullen gaan volgen, en het zal de normale autoverkoop niet gaan stimuleren.
Uiteindelijk zal het hele verhaal vele malen meer gaan kosten dan wat het op moet gaan leveren.Met het evt ingaan van de nieuwe regels zal er veel dagelijkse oud ijzer [daily oldies] verloren gaan,
de pers in, en daarmee zal dat oude spul wat jij over hebt op den duur weer zijn waarde gaan behouden,
want een echte oldtimer liefhebber blijft zijn oldie behouden en knutselen aan zijn liefhebberij.
Het zal dan wel een paar jaar duren, maar dan krabbelt de echte oldimerhandel wel weer op.maar laat het bovenstaande ‘spookverhaal’ even terzijde:
Nu blijft er een vraag aan jou over, is deze auto cq oldie een hobby voor je,
of wil je alleen maar ‘goedkoop bolide’ rijden,
want dat is wat je moet weten, om er evt ermee door te gaan.
Is het een hobby van je, dan ophalen die wagen, nu het nog kan, met blok en onderdelen.
Wil je goedkoop rijden, dan huidige wagen in onderdelen verkopen of naar het oud ijzer,
en overstap maken naar een goedkoop klein karretje waar weinig belasting en zuinig rijden op 1 staat.Het gaat erom wat jij wil en kan, niet wat een ander denkt gehoord te hebben,
op zich zijn ze er nog niet uit in Den Haag,
misschien dat het voor ons nog goedkoper uit gaat pakken zoals boven beschreven,
who knows, zou zeggen, ga op je eigen af, wil jij er persoonlijk mee verder of niet ;)23 april 2013 om 01:57 #18128695Hmmm, ik heb een klein karretje (oude swift) om van a naar b te komen. Die monza heeft al vele malen meer gekost dan 4 van die swifts bij elkaar. Met andere woorden, het gaat mij puur om de passie voor de oldie en echt niet voor het geld wat ie bespaard in wegenbelasting (dan had ik wel een 190d gekocht). Met andere woorden, het ding MOET gewoon weer rijden. Na al die aanpassingen, lassen, nieuwe onderdelen vind ik het te zot om hem uit elkaar te trekken. Helaas ben ik ook student, dus het moet prijstechnisch niet helemaal uit de hand lopen. Dan is een 30E nog de meest handige optie. Aan de andere kant, er zit een 4 traps automaat in, een sperr diff dus voor mijn gevoel zou een c30ne de boel af maken. keuzes, keuzes…
23 april 2013 om 07:53 #18128696AnoniemLid sinds:
1 January 1970:thumb
Een probleempje waar jij nu tegen aan zal gaan lopen is de prijs,
tis nu de ‘knutselperiode’, en velen willen de bolide klaar hebben voor de zomer,
dat zal de prijzen hier en daar gaan opdrijven.goedkoopste optie is dan een goede 30E erin hangen,
mits die te koop zijn in NL, en die kans acht ik persoonlijk zeer klein,
en zoja, dan kan je wederom een prijskaartje verwachten van 400 tot 500,
en dan maar hopen dat ie datgene brengt wat je ervan verwacht.Door een beetje rond te blijven neuzen op eBay kom je ook met regelmaat
leuke en goede blokkies tegen, en ja, als ze erin hangen, kun je ze horen,
maar dan toch, erin kijken wordt een ander verhaal.ga voor safe, koop een goed blok, ja wat is een goed blok,
maar bezuinig daar niet op, het zou je plezier behoorlijk gaan bederven,
als het achteraf niet datgene is wat je ervan hebt verwacht.
Neem de tijd, blijf kijken op het net, een tip, bellen naar verdere info,
wordt dan het gevoel versterkt, niet gaan bieden, maar halen dat blok.grtz Ron
23 april 2013 om 08:28 #18128697AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tjah ik zie t wat anders
Als je voor een honderd of 4 tot 5 een complete auto kan kopen in duitslandDan is dat de betere oplossing
Je hebt dan enkel aanschaf prijs
En transport invoeren heb je niets meenodig
Je wil hem niet op kenteken
Dus ophalen met ambulance
En thats itDan heb je een motor die je hebt horen lopen
Alle aanbouw delen zijn erbijAls t n automaat is heb je n bak opreserve
En nog wat delen te verkopen
En restant voor oud ijzer
Dus al met al ben je daarmee t beste af23 april 2013 om 15:57 #18128684AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tjah ik zie t wat anders
Als je voor een honderd of 4 tot 5 een complete auto kan kopen in duitslandLouwe, kom uit het duitse sprookjesbos :mrgreen:
zou inderdaad mooi zijn, als je voor dat bedrag een complete duitse Monza/Senator kan kopen,
maar kijk zelf even rond, en je leert al snel de realiteit onder ogen te zien. ;)tenzij jij er eentje vindt, voor 4 tot 5 honderd, daar zou deze user wel mee geholpen zijn. :thumb
heb er hier wel eentje, blokkie ligt klaar, 2 eigenaren gehad, 160.000 gelopen voor vrpr 550
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=229975579&cd=634997459440000000&asrc=st” onclick=”window.open(this.href);return false;23 april 2013 om 17:20 #18128682http://www.ausfuhrkennzeichen-deutschland.de/online.html
dat is nog die site waar je alles kan vinden over het duitse uitvoerkenteken. met alle kosten, mogelijkheden en moeilijkheden.
natuurlijk wel in het duits ;)24 april 2013 om 15:15 #18128698AnoniemLid sinds:
1 January 1970@MonzaRon wrote:
Tjah ik zie t wat anders
Als je voor een honderd of 4 tot 5 een complete auto kan kopen in duitslandLouwe, kom uit het duitse sprookjesbos :mrgreen:
zou inderdaad mooi zijn, als je voor dat bedrag een complete duitse Monza/Senator kan kopen,
maar kijk zelf even rond, en je leert al snel de realiteit onder ogen te zien. ;)tenzij jij er eentje vindt, voor 4 tot 5 honderd, daar zou deze user wel mee geholpen zijn. :thumb
heb er hier wel eentje, blokkie ligt klaar, 2 eigenaren gehad, 160.000 gelopen voor vrpr 550
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=229975579&cd=634997459440000000&asrc=st” onclick=”window.open(this.href);return false;Tjah ik heb geen prijzen gechekt
De t.s had het over die prijzenEnkel kwam die met allerlei bijkomende kostten
Van uitvoerkostten 1dags kentekens duits en nederlands
Dan invoeren enz enz enzMaar ik doel op t feit dat uitvoeren invoeren en keuringskosten komen te vervallen
Blijft over aanschaf en transport
Heb vaak zat losse motoreb gekocht
Maar als ik voor iets meer wat kan kopen incl auto
Dan heeft dat altijd de voorkeurDe meerprijs pak je wel terug aan onderdelen en verkoop van t overblijfsel
24 april 2013 om 16:24 #18128699AnoniemLid sinds:
1 January 1970:thumb
Simpel blijven, ambulance mee, Duitsland in,
das het minst omslachtige om een wagen uit D op te halen.
Wel koopcontract opstellen, voor een evt controle op terugweg,
en voor koper dekmantel om niet aangesproken te worden op evt misstanden.kijken of je de papieren erbij krijgt [duitse brief] ,
altijd handig als de ‘sloper’ alsnog een loper wordt :jerry24 april 2013 om 19:41 #18128700E rijbewijs halen zou ik zeggen king:
Valt heel erg mee, je bent er 1 dagje aan kwijt en iets van 500 euro.24 april 2013 om 21:46 #18128701gewoon op de kar spitten dat ding…
juiste bolide ervoor
juiste persoon achter stuur.en klaar.
geld kost het zowieso
24 april 2013 om 21:58 #18128702AnoniemLid sinds:
1 January 1970schijnt al voorzien te zijn :hmmz
24 april 2013 om 21:59 #18128703@MonzaRon wrote:
schijnt al voorzien te zijn :hmmz
Eeehm, vandaag iets impulsief gedaan.Ging kijken bij een monza voor bak en blok, en voor de uiteindelijke schappelijke prijs het hele ding maar meteen meegenomen. het is een A1,5 letterlijk alles is groen. Maar het mooie is dat ik hem rijdend kon meenemen want het gekke ding heeft nog 1,5 jaar apk! Het is een 3.0S uit 1982. wou het blok en de bak overhangen, maar hij is nog helemaal origineel tot de ronals aan toe (5 stuks). Zit zelfs nog een onderhoudsboekje bij. Bak is stil, blok loopt goed. Zit wel de nodige roest aan hier en daar, en geen gas. Maar voor de mooiere dagen kan ik hiermee beetje de oldtimer toestanden bij langs :)
De automaat van de paarse zet ik weer te koop, en moet nog maar kijken welke van de 2 ik aan hou. Zet de verzekering over op de “nieuwe” en kan ik daar wat mee rond kachelen. En hij heeft een open dak :)
Als ik er weer zat van ben is er vast wel weer een andere liefhebber te vinden ;)
Dus helemaal voorzien ben ik niet, is meer een “extra” oplossing. Kan er in ieder geval weer monza gereden worden :D
24 april 2013 om 22:03 #18128704AnoniemLid sinds:
1 January 1970:thumb
mooi nieuws, scheelt voorlopig hoopjes werk,
ast licht wordt, ff een paar :kewlpicsgrtz ron ;)
25 april 2013 om 05:57 #18128705uit eigen land is altijd makkelijker. heb ik uiteindelijk ook gedaan :)
Ook als je e-rijbewijs hebt, kan je nog steeds me de meeste autos geen monza op een trailer slepen.
maximum gewicht van de trailer is vaak al te veel. moet je echt al aan een busje of jeepje.
en jaaaa natuurlijk kan het. heb ik ook wel eens gedaan over een lang stuk. maar dat rijdt een partij beroerd :D slingeren als een malle!
en als je staande wordt gehouden mag je het alsnog achter laten. dan kan je net zo goed met een paar oude platen op de auto terugrijden :)
een koopcontract is trouwens niet verplicht maar altijd aan te raden. en is ook gewoon te downloaden als standaard contractje.
goed dat je nu iets compleets hebt. dat zou ik altijd preferen boven losse onderdelen. weet je tenmiinste of alles werkt :)25 april 2013 om 06:12 #18128706@kaneelschep wrote:
uit eigen land is altijd makkelijker. heb ik uiteindelijk ook gedaan :)
Ook als je e-rijbewijs hebt, kan je nog steeds me de meeste autos geen monza op een trailer slepen.
maximum gewicht van de trailer is vaak al te veel. moet je echt al aan een busje of jeepje.
en jaaaa natuurlijk kan het. heb ik ook wel eens gedaan over een lang stuk. maar dat rijdt een partij beroerd :D slingeren als een malle!
en als je staande wordt gehouden mag je het alsnog achter laten. dan kan je net zo goed met een paar oude platen op de auto terugrijden :)
een koopcontract is trouwens niet verplicht maar altijd aan te raden. en is ook gewoon te downloaden als standaard contractje.
goed dat je nu iets compleets hebt. dat zou ik altijd preferen boven losse onderdelen. weet je tenmiinste of alles werkt :)Valt wel een en ander aan te merken op het ding trouwens. Maar is het een carburateur uitgevoerde monza, met groen pullmann interieur. Buitenkant ziet er het zelfde uit, maar voor de rest nogal anders dan mijn project auto. Maar dat is juist ook wel weer de grap :) Maar wat maakt het allemaal uit, ik heb eindelijk een open dak :afro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.