Forumindex › Forums › Modellen › Astra › P0234 foutmelding + lekkende koelvloeistof (Z17DTH)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 april 2013 om 16:54 #17257251
Hey,
Ik heb sinds kort last van lekkende koelvloeistof uit mijn radiator , dit is makelijk op te lossen maar dit topic gaat eigenlijk over het volgende.
Sinds een hele tijd heb ik last van een inhoudende motor (noodloop) meestal als ik optrek in 5e (van 100 naar 120) gaat het motorlampje branden.
Ik heb hem laten uitlezen en toen kwamen ze op foutmelding P2034. dealer heeft gelijk de turbodruksensor vervangen maar zonder succes.
Het zou nu al de 3e keer zijn dat de wagen naar de garage moet , en wil eigenlijk geen onnodige kosten meer maken. dus zou ik met een goed onderbouwde uitleg naar de dealer willen stappen (over wat het defect nu juist inhoud)zouden deze 2 problemen met elkaar kunnen verbonden zijn?.
ik post later nog wat foto’s.Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
groeten
21 april 2013 om 17:10 #18128595de fout code p0234 duid op het volgende;
Powertrain – Fuel and Air Metering – ISO/SAE Controlled
Turbocharger/Supercharger “A” Overboost Conditionvertaalt naar nederlands.
Aandrijflijn – brandstof en lucht meting – ISO/SAE gecontroleerd
turbocompressor/Supercharger ‘ A ‘ Overboost voorwaardeGert
21 april 2013 om 17:20 #18128596Hey bedankt voor je reply , op welk stuk van de turbo slaat dit juist ? kan het een luchtleiding zijn of is het eerder iets mechanisch?
21 april 2013 om 21:29 #18128597Regelbare gedeelte, ofwel de Variabel klepjes.
Deze gaan bij veel rustige rijstijl, en of veel korte ritten veelal vast zitten door Roet en koolaanslag.
Dit is op te lossen door de turbo te vervangen of de reviseren.Willem
22 april 2013 om 12:02 #18128598@ willem
57000 op de kilometer teller en nu al problemen met roet en koolaanslag :S altijd tijdig binnen gedaan voor onderhoud.
auto draait elke dag minstens 100 kilometer
als ik optrek dan hoor ik wel lucht ontsnappen (fluitend geluid) en alsk ik het gaspedaal los laat dan geeft de wagen een enorme “zucht”
morgen gaat ie op de brug om eens naar de leidingen te kijken
22 april 2013 om 18:31 #18128599Kan heel goed hor dat de variable geometrie vast zit in de turbo ….
Ook bij 57000km.
22 april 2013 om 19:14 #18128600Heb ze voor minder zien gaan..
Zeker niet raar, en zeker als je een rustige rijstijl hebt.
Willem
26 september 2013 om 19:29 #18128601Mijn astra H z17dth had dit ook.
Bleek mijn gasklephuis zeer ernstig vervuild te zijn.
Dikke zwarte kool aanslag erin.
En de zwarte metalen buis van gasklephuis naar inlaatspruitstuk.
Zat compleet dicht met zwarte kool.
Alles goed schoon gemaakt, sindsdien loopt de auto beter en zuiniger.
Lampje is nooit meer aan geweest.27 september 2013 om 18:12 #18128602Hebben ze ook het vacuumklep van de turbo actuator vervangen? Deze zit achterop de motor?
21 november 2013 om 13:01 #18128603Een tip van een garagehouder om een hoop centjes te besparen…
GAS GEVEN !!! :thumb
dat wil zeggen de auto hoger in zijn toeren laten gaan rond de 4
ik schakelde altijd voor de 3 over dat is een zuinige en rustige rijstijl
daarnaast liep de auto ook nog wel eens voor langere periode stationair..
dat is naast zuinig en behoedzaam rijden ook een grote vervuiler van de motor..als het lampje gaat branden ( Auto met steeksleutel ) en hij valt in noodloop dan kan je het beste de eerste maand (als ie eenmaal warm is) over de 4 komen qua toeren..
daarmee maakt je de motor weer schoner en bij mij is het lampje uitgegaan en niet meer aan geweest…
Wel even olie verversen na die tijd…De opel garages waar ik geweest ben wilde zonder blikken of blozen m’n turbo gaan vervangen.. :fy1
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.