Kortsluiting Wat nu?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Kortsluiting Wat nu?

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257210
    tocus
      Lid sinds:
      23 April 2009

      Ik was laatst lekker aan het rijden in mijn D Kadettje,
      de 16V liep net zo als hij dat altijd deed,
      tot dan in 1x uit het niets de motor er mee ophield,
      ik dacht eerst benzine op ofzo, maar even later kwam ik er achter dat er een draadje van de brandstof relias was afgevallen,
      en tot overmaat van ramp kwam de blauw/rode draad (de + van de brandstof pomp) op massa te liggen,
      dus echt alles zat tegen,

      de brandstof pomp draait nu niet meer, is dit gezekerd? of hoe zit dat bij een C20XE???

      wie o wie kan mij daarmee helpen, wil graag weer die wagen aan de praat hebben, of is mischien mijn ECU door gebrand?

      alvast bedankt voor alle info/tips,

      #18128158
      Dr.Ed
        Lid sinds:
        9 October 2011

        Loopt ie nog wel op gas?

        #18128159
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Die draad komt direct vanaf constante plus en is in principe niet afgezekerd. Daarom bouw ik zelf die relais met Polyfuse zelfherstellende zekering. (en nog een hele hand vol andere verbeteringen)

          Ik denk dat nu je relais contacten verbrand zullen zijn. Of er is een draad of connector gesneuveld er heen, dat hangt er van af uit welke auto de kabelboom afkomstig is… Je zal even met de multimeter op zoek moeten gaan naar de 12 volt, en als dat niet gaat een draad er bij trekken die ik als ik jou was aan het begin zou afzekeren met iets van 15 ampere om te beginnen…

          Succes!

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.